Forum > Newbie Forum

noob

(50 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
19-1-2005 17:45

mr_jows schreef:

hypetraxx schreef:

ik zal deze forums dit weekend even grondig onder handen nemen. wat ik nog zou willen vragen, dj school ??? nog nooit van gehoord dat er nu ook al scholen voor bestaan...
iemand soms een handig adres, ik woon wel in BE en voor zover ik weet, hebben wij dat hier niet, denk ik....
Doe me een lol en ga niet naar de DJ School!!

Een DJ School is net als de kunstacademie. Je leert wel eea, maar of je echt creatief bent is maar de vraag. Zonde van je geld dan.

Gewoon zelf oefenen.
Wat een vergelijking zeg. Een kunstacademie is een echte opleiding en GEEN workshop van 3 uurtjes.
neem eens een kijkje op https://www.idp.nl

[edit] Helemaal vergeten dat er in de randstad een echte dj opleiding is. Ik doelde in elk geval gewoon op die standaard workshops.[/edit]
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
19-1-2005 19:09

djdimi schreef:

Hij heeft gekozen voor pcdj FX + controller (dac-2) + SB Audigy 4 Pro

[Pcdj FX schreef:

[Dac-2 controller schreef:

[Geluidskaart schreef:

Mengpaneel, versterker, boxen moet hij nog kiezen happy :) .
hoe weet jij dit trouwens? wink ;)

In ieder geval is dit denk ik wel een goed beginsetje.
Maar aangezien de begunstigde 20 jaar is denk ik dat hij meer geld heeft te besteden dan een gemiddelde beginnende DJ.
Je kan dan ook zeggen van ik koop 2 MP3 cd spelers en een mooi mixertje en syrincs monitors.
Het kost wat maar daar kan je tenminste een paar jaar mee vooruit.
Mijn advies dus:

Mengpaneel > 1x [Dateq XTC schreef:

CD spelers > 2x [Denon S-3000 schreef:

Monitors > 1x [Syrinc Monitors]
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
19-1-2005 19:22
Lol, dus toen jij je rijbewijs gehaald hebt heb je maar direct een Audi S8 gekocht?

[edit]
F#ck, ik moet niets zeggen. Ik heb zelf direct 2x super OEM bakken, pcv275 en syrincs set gekocht
[/edit]

ff serieus: Ik liep wel al meer dan 6 jaar rond met de gedachten in mijn hoofd om ooit djgear te kopen. (echt waar!)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
19-1-2005 19:26

Dacide schreef:

Lol, dus toen jij je rijbewijs gehaald hebt heb je maar direct een Audi S8 gekocht?

[edit schreef:

F#ck, ik moet niets zeggen. Ik heb zelf direct 2x super OEM bakken, pcv275 en syrincs set gekocht
[/edit schreef:

ff serieus: Ik liep wel al meer dan 6 jaar rond met de gedachten in mijn hoofd om ooit djgear te kopen. (echt waar!)
En dan dat eeuwige gestruin door de webshops, nachtenlang, iedere dag. GEWELDIG! laugh :D
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
19-1-2005 19:27
Dat valt onder de noemer voorpret. Het is zelfs begonnen met het doorbladeren van de wehkamp en de conrad gids. Daar stonden toendertijd namelijk al echte professionele turntables in. laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
19-1-2005 19:34

DJJD schreef:

djdimi schreef:

Hij heeft gekozen voor pcdj FX + controller (dac-2) + SB Audigy 4 Pro

[Pcdj FX schreef:

[Dac-2 controller schreef:

[Geluidskaart schreef:

Mengpaneel, versterker, boxen moet hij nog kiezen happy :) .
hoe weet jij dit trouwens? wink ;)
MSN wink ;).
Dj wixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2004
Laatste: 23-10-2005
Berichten: 7
21-1-2005 22:02
Om op de dj school verder in te gaan wil ik er graag aan toe voegen dat als je jezelf leert mixen je ook veel kritischer tegenover je muziek gaat staan .En steeds ijvert naar "fijne" mixjes.Daarmee bedoel ik tempo gelijk,en bars.Maar als je het jezelf leert is het absoluut noodzakelijk dat je je een dj-boek koopt.
Heb ik ook gedaan.Het noemt DJ-techniques en dat is gemaakt in samenwerking met point-blank(nu we toch over dj-scholen bezig zijn)In Belgie kan je het makkelijk vinden.Je gaat naar Piens in deinze en vraagt dat boek.
Ik denk dat Piens toch wel een van de bekendere muziekwinkels is (niet alleen dj-gear maar ook gitaren etc.
Het is wel duur vind ik 50 eur.Maar ik ben een student laugh :D .

En wat je uitrusting betreft de stanton platendraaiers zijn echt goed(mijn mening).Bv de st-150.
Als je het de duur vindt ga dan voor de synq xtrm-1 quasi hetzelfde behalve het uiterlijk.
Dit komt doordat synq audio researche en stanton hebben samengewerkt aan een platendraaier en ze elk een apart uiterlijk gegeven.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
21-1-2005 23:04

dj wix schreef:

Maar als je het jezelf leert is het absoluut noodzakelijk dat je je een dj-boek koopt.
Heb ik ook gedaan.
Dus ik heb het al die tijd fout gedaan. Verdorie, had ik maar een boek gekocht, dan was ik nu misschien beroemd. sneaky :V

ff serieus, Zo'n boek is toch niet noodzakelijk hoor.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-1-2005 00:15

dj wix schreef:

Dit komt doordat synq audio researche en stanton hebben samengewerkt aan een platendraaier en ze elk een apart uiterlijk gegeven.
Nou daar zit je een beetje verkeerd.

Er is een fabriek in verweggistan (china) die die draaitafel ontwikkeld heeft, daar gaan ze vervolgens alle merken mee af en vragen wie hem hebben wil. Stanton heeft de meest luxe versie met alle toeters en bellen, synq en alle andere merken hebben hem zonder toeters en bellen.

Als ik morgen die draaitafel wil met mijn eigen merknaam er op is dat binnen een paar telefoontjes naar de desbetreffende fabriek geregeld en gaan ze binnen no time op de boot naar europa.

Die fabrikanten hebben dus helemaal niet met elkaar samen gewerkt, ze maken elkaar eerder kapot door elkaar zo te be-concureren dat er vanzelf 1 is die het loodje legt door de enorme prijsdruk die is ontstaan na de release van die draaitafel.

Dat de fabrikanten claimen het wiel zelf uitgevonden te hebben, dat zal die meneer van de fabriek een worst wezen. Het geld rolt uiteindelijk toch wel zijn kant op.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
22-1-2005 00:55
een boek kopen om dj te worden shut up :X
owkeej zoiets kan je autodidact leren als je wil, kan erin komen dat je een video/dvd bekijkt maar een boek

Terug naar forum Reageer (zonder quote)