Forum > Geluid

Pioneer CDJ-800 auto cue functie in vinyl stand

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj_NytraMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2003
Laatste: 24-10-2005
Berichten: 2
19-1-2005 16:39
hej,

als de pioneer cdj800 in de vinyl mode op auto cue staat...het einde van het nummer dat je aan het afpelen ben nadert en dan....begint hij dus gewoon vrolijk het volgende nummer af te spelen sad :( terwijl ik toch zou denken dat hij dan stil moet blijven staan bij het begin van dat volgende nummer. En waarom blijft de speler in de cdj stand (je weet wel die stand die je nooit gebruikt...) wel gewoon keurig aan het begin van het volgende nummer staan??
hebben jullie dit probleempje ook?
vind het best irritant want bij sommige nummers die een beetje een smoothy aflopend einde hebben (bv progessive/trance tracks) hou ik de fader van die kant gewoon open staan terwijl ik het volgende nummer aan het inmixen ben en dan klinkt een volgend nummer er opeens door heen niet echt lekker kan ik je vertellen...
naja het is niet echt een groot probleem .. maar toch het blijft irritant
"Was het maar zo'n feest!"
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-1-2005 16:44
Dat is nou eenmaal zo.
Maar wat is dan het probleem?
Je hoeft toch niet je vinylmode continu aan te hebben staan,dat slaat nergens op.
Dat gebruik je om een keer te scratchen maar niet om te mixen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
19-1-2005 16:44
Staat ook in de handleiding dat ie in vinyl mode doorspeeld. Als ik wil dat ie stopt druk ik gewoon even op de vinyl knop zodat ie uit is. Geen probleem dacht ik zo.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
19-1-2005 16:53

dj_NytraM schreef:

hej,

als de pioneer cdj800 in de vinyl mode op auto cue staat...het einde van het nummer dat je aan het afpelen ben nadert en dan....begint hij dus gewoon vrolijk het volgende nummer af te spelen sad :( terwijl ik toch zou denken dat hij dan stil moet blijven staan bij het begin van dat volgende nummer.
Doet je draaitafel dat ook dan??? Zo ja, welke draaitafel is dat dan?

Om te voorkomen dat de speler erg raar gaat reageren in de vinyl mode (zeg begin en einde buffer van lopende nummer) zul je haast wel de speler in de continu stand moeten zetten (want wat zou er anders gebeuren als jij een backspin zou doen aan het begin van een nummer??? Yep, dan zou je klagen dat de speler vrijwel direct in een groot stilzwijgen uit barst).
En waarom blijft de speler in de cdj stand (je weet wel die stand die je nooit gebruikt...) wel gewoon keurig aan het begin van het volgende nummer staan??
Omdat we dat verwachten van een DJ CD-speler die zich als zodanig gedraagt ;-)
vind het best irritant want bij sommige nummers die een beetje een smoothy aflopend einde hebben (bv progessive/trance tracks) hou ik de fader van die kant gewoon open staan terwijl ik het volgende nummer aan het inmixen ben en dan klinkt een volgend nummer er opeens door heen niet echt lekker kan ik je vertellen...
naja het is niet echt een groot probleem .. maar toch het blijft irritant
Begin dan nooit met draaitafels (want die krengen doen dat allemaal ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
19-1-2005 16:54
Ik heb mijn cdj's altijd in de vinyl-stand staan en heb dit inderdaad ook, maar zie het niet als een probleem!

@ Fredje: Ik denk dat het persoonlijk is in welke stand je je speler zet. Als je hem altijd (zoals mij) in de vinyl-stand hebt staan, kun je je speler altijd optimaal bedienen, en geeft dit toch echt het optimale 'vinyl-gevoel' weer (met cue'en e.d.)!

Grtz..
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-1-2005 16:59
@ Maarten
in jouw geval zeker ok,maar jou hoor ik ook niet klagen over de cdj 800 laugh :D
En als men zich irriteert aan iets-maw er dus niet mee goed kan omgaan-dan zet je dat uit en gebruik je het alleen als je wilt scratchen.
Snappie wink ;)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
19-1-2005 17:16

fredje schreef:

@ Maarten
in jouw geval zeker ok,maar jou hoor ik ook niet klagen over de cdj 800 laugh :D
En als men zich irriteert aan iets-maw er dus niet mee goed kan omgaan-dan zet je dat uit en gebruik je het alleen als je wilt scratchen.
Snappie wink ;)
groet
Nou ik heb anders mijn PORTIE problemen al wel achter de rug met mijn CDJ. Maar ik snap wat je bedoelt wink ;)
Dj_NytraMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2003
Laatste: 24-10-2005
Berichten: 2
19-1-2005 17:17
oke , ik zie het ook zeker niet als een probleem ofzo hoor, wilde eventjes jullie meningen hierover weten.
ik zal in de toekomst ook echt wel in de vinyl stand blijven mixen, want het gevoel en gehoor in die stand is gewoon lekkerder (het cue'en alleen al razz :p )
ik moet nu alleen mezelf nog effe aanleren om mijn faders wat eerder dicht te smijten, en dat gaat me vast zeer binnenkort lukken..
"Was het maar zo'n feest!"
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
20-1-2005 20:36
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 20-1-2005 22:11
Voor zover ik weet hebben alle cdspelers met vinyl functie dat "probleem", toch? Ben vanplan over een tijdje ook nieuwe cdspelers te gaan kopen, maar wacht het nu nog maar even af. Er zijn zoveel nieuwe ontwikkelelingen de laaste tijd wink ;)
*Quukske*
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
20-1-2005 21:47

Patrick van Vugt schreef:

Voor zover ik weet hebben alle cdspelers met vinyl functie dat "probleem", toch?
Bij mijn CDJ 1000's is dat dus niet zo.
Hij stopt dus wel bij geactiveerde Auto-Cue in vinylmode bij de volgende track. wink ;)
(ook in cdj mode trouwens)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)