Forum > Muziek

Je eigen Mix opnemen en op CD-Branden

(70 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-10-2004 15:27

dj-marc schreef:

Alles werkt verder wel als je hem opent doet hij het wel gewoon maar hij stopt dan dus bij 60 sec.
Das ergens een instelling van de geluidsrecorder, herinner ik me nog uit mijn Windows-tijdperk... Maar als je dan toch moet gaan klooien met instellingen, download dan ineens audacity.sf.net , het zal je heel wat moeite besparen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj-marcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 21-10-2012
Berichten: 35
22-10-2004 15:32
1 x bewerkt. Laatst door Dj-marc op 22-10-2004 15:47
Hey didier_s bedankt voor je tip.

[edit] Ik heb het progamma even gedownload en ik vindt het een erg fijn programa happy :) [edit/]
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-10-2004 15:39

dj-marc schreef:

Hey didier_s bedankt voor je tip.
Graag gedaan, daarvoor zijn we hier wink ;)
De rest van de uitleg heeft onze Reind netjes samengebracht op zijn website:
www.aboutdj.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=41
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
23-10-2004 18:51
Mijn (redelijk oude) pc heeft een geluidskaart maar de ingang hierop is zo maar een smalle opening, dus geen 3,5mm. Is deze daar ook bruikbaar voor om men mengpaneel met de pc te verbinden?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
23-10-2004 23:38
heb het zelf net eindelijk voor elkaar:
stap 1: ik neem een mix op op mijn minidisc recorder. Als ie goed is bewaar ik hem en edit ik de trackmarks. Dit gaat op minidisc bijzonder makkelijk namelijk met een druk op de knop.

stap 2. De minidisk word gekopieerd op mijn cd recorder op een cdrewritable. Ook de track marks worden meegekopieerd!

stap 3. HEt is een dubbelcdrecorder dus nu kan ik onbeperkt mijn master kopieren op niet rewritables.

Zo hoef je de tussenstap met de computer niet te maken en geen rare waves op te slaan enzo. blij blij blij razz :p
niet nodig
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
24-10-2004 15:53
Maarre, zo krijg je volgens mij wel kwaliteitsverlies. Omdat MD de frequenties afkapt die je niet hoort. sad :( toch? ashamed :$
Beauty hides in the deep
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 12:44
Even een vraagje...
Ik wil vanmiddag een setje maken om dan op m'n computer te krijgen, maar mits talrijke redenen kan ik hier mijn installatie niet opstellen. Wanneer ik op cassette opneem (jaja, lekker ouderwets, maar wel via een goede stereo) dan heb ik perfecte klank. Ik durf gerust zeggen dat ik het verschil tussen spelende cassette en spelende cd niet hoor dan. Is het verstandig om van mijn stereo dus van cassette op computer te zetten? (het is eigenlijk de enige mogelijkheid die ik MOMENTEEL heb) of zal er toch echt een serieus klankverschil zijn?

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-12-2004 13:36

teknoknights schreef:

Ik durf gerust zeggen dat ik het verschil tussen spelende cassette en spelende cd niet hoor dan.
Ik raad je echt aan om ofwel een betere afspeelopstelling te kiezen, ofwel eens naar de oorarts te gaan, er is écht iets verkeerd hoor!! Je zult zeker een verschil horen maar of dit erg is hangt vooral af van de toepassing voor die demo .
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 16:57

Didier_S schreef:

teknoknights schreef:

Ik durf gerust zeggen dat ik het verschil tussen spelende cassette en spelende cd niet hoor dan.
Ik raad je echt aan om ofwel een betere afspeelopstelling te kiezen, ofwel eens naar de oorarts te gaan, er is écht iets verkeerd hoor!! Je zult zeker een verschil horen maar of dit erg is hangt vooral af van de toepassing voor die demo .
nee echt.. ik meen het. Ok, er is misschien een klein verschil.. maar wanneer ik opneem op mijn stereo en op goede cassettes en vervolgens weer afspeel via line van mengpaneel, dan klinkt alles behoorlijk zuiver en goede bassen en zo. Ik weet dat er normaal een groot kwaliteitsverschil is, en dat cassettes altijd wat doffer klinken en plattere bassen hebben... maar de set die ik gisteren heb opgenomen, klinkt eigenlijk prima. Misschien nog net geen cd... maar het gaat toch behoorlijk de goede kant op.

En ja;. over mijn oren sad :( Oren horen nog wel of iets klinkt of niet, maar ik vrees dat ze het volume niet meer horen zoals het moet... Ik betrap er mezelf op dat mijn versterker elke 3 maanden weer een niveautje hoger speelt. Moet ik nu toch echt eens gaan afleren want ik ben er niet trots op.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Castro Le ChinaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 7
11-1-2005 23:13
mmm ik doe altijd gewoon opnemen met Cool edit pro 2000
en dan gewoon knippen
wel kut dat er soms een tussen stukje inzit van 2 sec ofzo
maar ik brand ook met Windows media player
I Love Techno

Terug naar forum Reageer (zonder quote)