Forum > Geluid

Van cd naar vinyl

(40 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
WestcoastballaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-1-2005
Laatste: 16-5-2006
Berichten: 9
2-1-2005 13:19
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ben verslaafd aan alles wat te maken heeft met turntablism en draaien.Ik ben 16 jaar en ga nu beginnen draaien met platen. Het probleem is dat ik nog geen platen heb maar wel een relatief grote cd collectie (zo'n 160 cd's).Voor cd draaitafels heb ik geen geld, en platen zijn wel duurder, maar zijn ook wel toffer en voelen beter aan. Ik heb nu een vraag:

Wie weet hoe je ergens of hoe een cd kan branden op vinyl? Bestaan daar geen speciale winkels of studios voor, en wat zou de prijs zijn?
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
2-1-2005 13:23
je zou hier eens kunnen kijken:
mijn eigen plaat
deze site is voornamelijk voor eigen nummers die je op plaat wilt.
de prijzen zijn ook niet de minste. een voordeel van cds is dat er ±80 minuten muziek op kan, dat krijg je nooit allemaal op een plaat.
 
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
2-1-2005 13:25
ik denk dat je best gewoon spaart om platen te kopen. je krijgt idd geen 80 min op een plaat. ik geloof dat vestax ooit es een 'platengraveerder' heeft uitgebracht, maar het was ook niet een van de goedkoopste
Fun is serious business!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
2-1-2005 13:26
Overweeg je dan niet beter een overstap naar Finalscratch? De prijs zal lager liggen, je draait "met vinyl" en je kunt nog eens ruimte besparen in je CD-koffer doordat alles op je laptop staat.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-1-2005 13:33
Die van vestax koste bij mijn weten iets van 10 000 euro.
Je cd's op vinyl schrijven zal je het tienvoud kosten van nieuwe platen kopen denk ik. Wat ik vermoed, is dat die cd-collectie van je bestaat uit gedownloade liedjes? (als ik me vergis, gelieve bovenstaande tekst als onbestaande te beschouwen happy :) )

Als de cd's die je liggen hebt legaal zijn, dan zal ook de muziekstijl iets commerciëler zijn en zo. Wanneer je dus het boeltje op vinyl wil zetten, dan heb je een commerciële vinylverzameling. Wanneer je dan dus verder gaat met nieuwe platen kopen, dan ga je over op oncommerciële "underground" stijl en kan je die twee dingen dus moeilijk combineren.

Als je commercieel wilt draaien, zou ik echt gaan voor die cd-spelers. Je denkt het budget er niet voor te hebben, maar via dit forum (tweedehands rubriek) is het zeeeeeer goed mogelijk om aan goede toestellen te raken voor een lage prijs. (en de meeste mensen hier zijn echt wel eerlijk en betrouwbaar)
Als je oncommercieel wilt draaien, zou ik gewoon die cd verzameling laten voor wat het is en plaatjes beginnen kopen... Goede beginnersdraaitafels en 'there you go'

Veel succes!
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
WestcoastballaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-1-2005
Laatste: 16-5-2006
Berichten: 9
2-1-2005 15:57
Neen ik heb voornamelijk illegaal gekopieerde cd's liggen, die kan je natuurlijk niet gebruiken maar heb ook redelijk veel gekochte shit liggen. Ik wil vooral in de underground hiphop gaan, en heb daar ook al redelik veel van op cd, maar sommige records komen gewoon niet uit op cd. En als ik de turntablism-toer wil opgaan kan ik moeilijk afkomen met cd-spelers hé, tenzij één van pioneer maar dat kan ik nooit betalen
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
2-1-2005 17:38
Koop dan de Vital Vinyl serie, zijn goed voor turntablism [verkrijgbaar bij feedback].
Er zijn nog wel meer van zulke series hoor, is veel goedkoper dan je huidige muziek op vinyl te [laten] zetten.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-1-2005 12:07

Viero schreef:

ik denk dat je best gewoon spaart om platen te kopen. je krijgt idd geen 80 min op een plaat. ik geloof dat vestax ooit es een 'platengraveerder' heeft uitgebracht, maar het was ook niet een van de goedkoopste
En klonk ook nog eens helemaal RUK!

En plaatslijtage was ook dramatisch hoog.

CD's op vinyl zetten is bijna hetzelfde als de motor uit je auto slopen en er een paard voor in de plaats zetten. Zal wel een lekker gevoel geven (die staart van dat beest door je gezicht (wel voorraam uit auto tikken natuurlijk)) maar erg praktisch is het niet!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
3-1-2005 12:14

Didier_S schreef:

Overweeg je dan niet beter een overstap naar Finalscratch?
Bert; Volgens mij heb je over de beste tip heengelezen.. Final Scratch klinkt echt als dé beste oplossing voor jouw situatie!
WestcoastballaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-1-2005
Laatste: 16-5-2006
Berichten: 9
3-1-2005 15:07
Ja final scratch ziet er wel vet uit, maar je moet nog altijd een 2 turntables en een mixer kopen é.Ik denk dak gewoon met platen ga werken, omdat ik er wel een redelijk budget voor over heb.

Terug naar forum Afgesloten topic