Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 16 van 16)
Moderator(s): Dré
FirestarterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2004
Laatste: 27-6-2006
Berichten: 5
2-9-2004 20:53
eyy, (ik ben hier trouwens nieuw maar ben een heeele zooi info aan t inzamelen over alles en nogwat over de producten in dj-wereld dus alvast sorry als ik soms domme dingen zeg wink ;) ik weet er nog niet veel van af)

Mij lijkt een bpm-counter in het begin ook wel handig ook al denk ik wel dat ik op gehoor ook wel redelijk ver kom, maar ik las dat sommige bpm-counters echt zaad zijn. En ik wil in t begin toch een bpm counter (soms is het gewoon relaxed om het toch ff op de snelle manier te doen razz :p ) en ik heb er ook 1 op het oog die mij wel perfect voor me lijkt en daar zit ook een bpm-counter op. Het is de Behringer DX052. Maar nu is mijn vraag: Is die bpm-counter een beetje goed? (of redelijk, i.i.g dat ie niet zuigt) Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

PS: Ik heb al overal gezocht naar het antwoord op deze site maar daar staat niets over. (ook niet in de shopreview)
Een mixer kan meer dan alleen milkshakes maken!!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
2-9-2004 21:28
Welkom dan maar!

Je hebt het over een mengpaneel van 140 euro.
Alle waar naar zijn geld; de beatcounters zullen van dezelfde kwaliteit zijn als de rest van die mixer: speelgoed!

Er zijn maar weinig mixers in die prijsklasse die de moeite waard zijn om naar te kijken, en die zijn qua 'extra's' behoorlijk kaal. Da's ook logisch, dat maakt de gebruikte componenten net wat beter.

Topper in die prijsklasse: www.new-line.nl/v/7451

Enneh.. laat dat idee van beatcounters maar snel varen... Goede beatcounters zijn ver te zoeken, het menselijk gehoor is véél precieser.

Probeer het eens zonder, wedden dat het meevalt! En zoniet; er zijn ook losse kastjes te koop, daarop 'tap' je de beat, en kun je de snelheid aflezen..

Mark.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
3-9-2004 10:09
BPM counters in goedkope producten zijn gewoon HELEMAAL RUK (is al zo vaak gezegd maar voor sommige woordcombinaties is men gewoon hardstikke blind).

De DX-052 moet een battle mixer voorstellen maar maakt gebruik van componenten (vooral de faders) die hiervoor totaal NIET geschikt zijn.

Een leuke instap battle mixer: www.new-line.nl/v/11197

Een leuke instap "all-round" mixer: www.new-line.nl/v/7451
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
26-12-2004 11:07
Hoi, ff vraagje dan
De beat-counter op de Reloop RCD-900 s, is die wel beetje betrouwbaar?
SHIBBY ! ! !
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-12-2004 11:21

Jansen schreef:

Hoi, ff vraagje dan
De beat-counter op de Reloop RCD-900 s, is die wel beetje betrouwbaar?
Nee, aan die beatcounters heb je geen FUCK en haal dat nu maar snel uit je hoofd.
Mixen met beatcounters lukt gewoonweg niet (of het moeten hele goeden zijn), die RCD-900 heb ik met m'n eigen ogen gezien, en die beatcounters stellen niks voor.
Ze geven wel ongeveer de goede waarde aan, maar als jij 2 nummers allebij op 139 beats laat lopen, dan zullen ze onderling toch nog een hoop verschillen!

Mijn advies dus, laat die counters zitten...
*Quukske*
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
26-12-2004 11:35
Oke dankje, die cd-speler wil ik wel kopen, en nee niet omdat die beatcounters erop zitten. Maar verder is het een goede speler lijkt me.

Maar toch bedankt dat ik nu weet dat ik van die beat-counters niets hoef te verwachten.
SHIBBY ! ! !
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
26-12-2004 13:10
3 x bewerkt. Laatst door Dj beat op 26-12-2004 14:00
Ik heb ook een beatcounter op mijn cd-speler:stageline-cd380dj. Nu kun je wel zeggen stageline is bucht maar de beatcounters op deze cd-spelers hebben meestal wel de juiste waarde.
Maar ik zet ze gelijk op de beatcounters en dan de rest met het oor. De beatcounters dienen alleen maar voor de grove pitchsetting. Het fijnstellen mooi op het oor.
[edit]dit is voor ik de plaat erin gooi natuurlijk[edit]
En ik leer hier nix mee af want ik draai regelmatig en daar hebben ze geen beatcounters en dan mooi op het oor. Maar moet wel zegen ik heb eerst geoefend zonder.
Dus mensen: leer nu gewoon eerst mooi op het oor mixen met heel die beatcounters ben je weinig.
Als er nu een beatcounter uitwas die heel goed is en je alleen die maar gelijk moet zetten is er nix meer aan het dj-ing. Het meeste voldoening heb je als je een goede mix maakt en dat allemaal op het oor doet.

Groetjes bjorn
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-12-2004 13:30

dj beat schreef:

Ik heb ook een beatcounter op mijn cd-speler:stageline-cd380dj. Nu kun je wel zeggen stageline is bucht maar de beatcounters op deze cd-spelers hebben meestal wel de juiste waarde.
Maar ik zet ze gelijk op de beatcounters en dan de rest met het oor. De beatcounters dienen alleen maar voor de grove pitchsetting. Het fijnstellen mooi op het oor.
En ik leer hier nix mee af want ik draai regelmatig en daar hebben ze geen beatcounters en dan mooi op het oor. Maar moet wel zegen ik heb eerst geoefend zonder.
Dus mensen: leer nu gewoon eerst mooi op het oor mixen met heel die beatcounters ben je weinig.
Als er nu een beatcounter uitwas die heel goed is en je alleen die maar gelijk moet zetten is er nix meer aan het dj-ing. Het meeste voldoening heb je als je een goede mix maakt en dat allemaal op het oor doet.

Groetjes bjorn
[bijvoeging] Let er dan wel op dat de counter's ook fouten kunnen maken, dus zet ze niet ongeveer gelijk en kijk op de counters en zie dat ze volgens de counters goed staan, en dat je dan denk van "de rest corrigeer ik wel in de mix zelf".
Heb vaak genoeg dj's gezien die dat dus deden, en dus flink de fout in gingen tijdens de mix...[toevoeging]
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)