Forum > Off-Zone

Het grote drive-in show woordenboek

(63 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
5-12-2004 19:57

Dré schreef:

Didier_S schreef:

Komaan roberto, niet te serieus opnemen dit topic wink ;). Als de Nederlanders ons, brave Belgen, belachelijk maken, dan is dat ook gewoon voor de grap? Hoop ik wink ;). Idem in de andere richting, als wij grappen maken over jullie gierigheid, weet iedereen toch ook wel dat daar niets serieus aan bedoeld is? Of toch? sneaky :V laugh :D
Zeker en vast (en proper).
Die meid heeft een schoon poep(een lekker kontje)
Laatst gehoord in belgie,vond 'm wel origineel .
Wat gooi je van de hoogste trap...
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
6-12-2004 08:19
"waarom kiest u ons, en niet een andere drive-inn?
omdat WIJ professionele apparatuur leveren, tegen een zeer lage prijs"
Tuurlijk niet sukkel, ze zouden het gewoon lullig vinden om jullie niet een lolletje te gunnen... laugh :D
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
7-12-2004 14:10
back on topic please!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
7-12-2004 19:41
blijkbaar zijn de nieuwkomers niet de enige die geen feesten hebben, gezien het aantal posters in dit topic die hun tijd misschien zelf wel kunnen besteden aan draaien. (he wel grappig opvatten he laugh :D )

het mag dan misschien een grappig topic zijn voor sommige, de beginners moeten ook nog leren hoe ze goede teksten moeten schrijven.
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-12-2004 21:43
De beginners die zich pogen te profileren als professioneel "bedrijf" vergalopperen zich hopeloos in allerlei pogingen om recht te breien wat krom is.

Wanneer iemand meer probeert te zijn dan dat-ie in werkelijkheid is (veelal af te leiden uit leeftijd v.s. zogenaamde ervaring, naar eigen zeggen professionele apparatuur uit budgetreeksen en een foutief gebruik van dure woorden in combinatie met een totaal gebrek aan kennis der Nederlandse taal), dan werkt dat als een rode lap op een stier.

Tsja, en daar mag soms best even om gelachen worden. Mooie verkooppraatjes zijn best, maar doe het dan wel goed sneaky :V .
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
7-12-2004 22:29
Ik ben zelf al te vaak op feestjes geweest waar het verhuurbedrijf het presteerde om in een zaal van 15*25 amper 6 (6!) lampen neer te zetten (3 pars, twee colormoontjes en nog iets wazig). Dikwijls hadden die mannen maar amper voldoende geluid om op mijn kamertje te zetten, laat staan op zo'n grote zaal. (Ik liet een boer, en de hele zaal keek opeens naar mij, kun je nagaan).
Ohja, de prijs van dit bedrijfje voor hun "professionele set" was zo'n slordige 600€.

Ik ben van mening dat ze dan gewoon beter niet aan zo'n project beginnen; zo maak je jezelf alleen maar hopeloos belachelijk.
Jazeker
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
7-12-2004 23:15

s schreef:

Ik ben zelf al te vaak op feestjes geweest waar het verhuurbedrijf het presteerde om in een zaal van 15*25 amper 6 (6!) lampen neer te zetten (3 pars, twee colormoontjes en nog iets wazig). Dikwijls hadden die mannen maar amper voldoende geluid om op mijn kamertje te zetten, laat staan op zo'n grote zaal. (Ik liet een boer, en de hele zaal keek opeens naar mij, kun je nagaan).
Ohja, de prijs van dit bedrijfje voor hun "professionele set" was zo'n slordige 600€.

Ik ben van mening dat ze dan gewoon beter niet aan zo'n project beginnen; zo maak je jezelf alleen maar hopeloos belachelijk.
Dit maak ik ook geregeld mee, vaak bij de lokale disco-boeren, maar ook af en toe bij grotere verhuurbedrijven. Deze hebben dan naar mijn mening het idee van ff snel geld verdienen, er kraait toch geen haan naar (lees: mijn school in boxtel...)

big bang schreef:

deze kom ik ook vaak tegen:
deze / onze drive in show is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby
lees 9 van de 10 keer (niet altijd dus): we zijn nog steeds hobbyisten maar komen de nu achter dat het een dure hobby is / we zijn nog steeds niet professioneel.
Nu ben ik zlef ook een hobbyist (ik doe het puur voor mn lol en verdien er niks op uiteindelijk) maar doe je dan ook niet voor alsof je een opleiding heb gehad oid en laat het terrein waarop je niet bekwaam genoeg bent over aan iemand anders...
Pfff ik ken 0,0 mensen die een drive-in uit comerciele overwegingen zijn begonnen...
MB Audio systems
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
7-12-2004 23:37
Goede teksten op goede sites zijn puur gemaakt uit commerciele overwegingen. Pure marketing. Er zijn genoeg 'professionele' verhuurbedrijven met een hoop goed spul die zichzelf ook aanprijzen als professionals, jaren ervaring hebben en goede spullen, maar er dan nog niks van bakken. Hoe vaak zie je geen gigantische stacks staan waar kutgeluid uit komt, simpelweg omdat de persoon achter de knoppen echt geen idee heeft van wat goed geluid is. Zelfs na jaren ervaring kan een persoon nog geen muzikale aanleg hebben en er niks van bakken. Wat ook zo kan zijn is dat iemand die net begint meteen uitblinkt, maar qua marketing niet 100% is. Ga je die dan ook beoordelen op de teksten op de site?

Wat mij betreft is dit hele topic een smoes om uit te kunnen halen naar kleine drive-ins die amateuristisch overkomen (en dat misschien ook zijn, maar dat is nu niet ter zake). Er wordt in mijn opinie teveel gegeneraliseerd. 'Als er dit staat, moet je eigenlijk dit lezen'. Aha, zoiets als: '1+1=2, maar dat moet je lezen als 1+1=3'. 'ijs is koud, dus alles wat koud is is ijs'. Dat lees ik in dit topic.

Heb je last van kleine drive-in shows? Ja? Omdat ze drive-in's een slechte naam geven? Geven ze niet zichzelf een slechte naam? Laat dan zien dat jullie het beter kunnen. Als je echt zo goed bent heb je neem ik aan wel een goede reputatie, en als je een goede reputatie hebt zul je echt geen last hebben van kleine drive-in shows. Het enige wat je misloopt zijn huiskamerfeestjes, waarvoor je toch niet geboekt wordt omdat er daar geen grote bedragen aaan worden uitgegeven. Daarnaast leveren die feestjes toch niks op, want met een goede reputatie kom je op veel grotere events. Heb je er wel last van, misschien toch eens kijken of je zelf dan niet gewoon in dat segment zit. En in plaats van de andere in het segment af te kraken, kun je eens proberen om jezelf uit dat segment te werken door een goede reputatie op te bouwen.

Maarja... dat is mijn mening shut up :X
Volgende keer Peter!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
7-12-2004 23:54
Goed, als er dan ook nog ruimte is voor mijn mening wink ;)

Ik denk dat je dit topic ook anders kunt bekijken Peter. Er zijn een hoop beginnende drive-ins met 'slechte' teksten op hun website. Dit kan in meerdere vormen, van spellingsfouten tot onwaarheden.
Probleem is alleen dat je als geluids/drive-in enthausiastelingen onder elkaar niet teveel wilt afzeiken. Enkele uitzondering en wat pubers met extreme stemmingswisselingen daargelaten.

Een topic als dit bied de mogelijkheid aan te geven wat er zoals fout kan gaan. En juist ZONDER namen te noemen. Lekker anoniem, niemand voelt zich persoonlijk aangevallen. Maar de tips worden misschien wel meegenomen, wat resulteert in nettere websites. Eerlijke teksten, of zelfs een reorganisatie van de gehele drive-in.

En zo zie ik dit topic; een eye-opener voor iedereen die wel heel erg herkenbare teksten tegenkomt!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
7-12-2004 23:58
Peter, je heb uiteraard recht op je eigen mening.

Maar ik ken Victor toevallig een beetje, en weet dat hij dat niet als pesterij bedoelt heeft.
Er bestaan zat van die humorstukjes op internet in de trant van
als iemand dit zegt, bedoeld hij dat.

Misschien ken je het blad MAD ( www2.warnerbros.com/web/madmagazine/home.jsp )
Daar stond vroeger iedere maand zon spraak veregelijking in van 4 paginas.
Niks raars aan.

En dan is dit topic ook nog anders uit te leggen:
1/ Lachen mag
2/ kleine disco's die zwaar overdrijven,
halen als het goed is hier de stille hint uit, en passen hun teksten aan,
zodat ze zichzelf wat beter profileren op hun eigen klanten waar ze goed in zijn.
3/ en mensen die zich zwaar te kakken gezet voelen, hebben geen greintje zelfspot shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Afgesloten topic