Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 11 van 16)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-11-2004 09:22
Wellicht is het ook de toon.
Als jij ergens regelmatig komt/besteld en je bent eerlijk wat betreft de aankoop waar je sevice van/over verwacht en zelf bereid bent om de eerste stap te doen dan ben ik er 100% van overtuigd dat het in orde gaat komen.
Ik ben er niet alleen van overtuigd maar spreek uit ervaring.

Dre,ik heb een stuk gear gekocht in het buitenland,sorry man voor jou maar scheelde me paar honderd.
Helaas heb ik er shit mee,wil jij voor mij moeite doen?
Ik betaal de verzendkosten en de eventuele kosten die jij moet maken.
Leg op voorhand al de verzendkosten neer.
En....ik heb geen haast,oh ja geef mij meteen ff die twee lampjes mee die ik daar zie liggen-wat kosten ze?

Ik den dat Dre hier zelf antwoord op kan en moet geven.

Let wel!!!
ik ga Dre nu niet voor t blok zetten met in zn achterhoofd de gedachte;Fred wat flik je me nu?straks krijg ik al die sukkels hier met die zooi die ergens anders is gekocht!!

Criteria is-je bent reeds klant,je besteld regelmatig,je bent eerlijk,je betaald alle onkosten,Heeft Dre wat nodig-dan zet je je daar ook voor in.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-11-2004 09:51
Dit soort dingen worden door mij per situatie afgewogen.

Voorbeeld: Vraag over product: "Mail me effe de handleiding, ik ben hem kwijt". Zoektocht in de database toont:

- Geen klant: Mail terug met opmerking "de handleiding kun je opvragen bij de winkel waar je het apparaat gekocht hebt". Heel soms wordt er toch een handleiding (of link) gemaild (maar da's niet de regel omdat ik per week een kleine 100 van dit soort aanvragen krijg (en dan is al snel het hek van de dam)).

- Wel klant maar product niet hier gekocht: Als ik het met een mailtje af kan (pdf of link naar handleiding on-line) dan zal ik dat doen. Als ik een papieren handleiding zou moeten sturen dan verwijs ik hem naar de leverancier van het product.

- Product hier gekocht: pdf of papieren handleiding wordt verzonden indien beschikbaar. Indien niet beschikbaar wordt er een navraag gedaan bij de importeur.

Reparaties van producten die elders gekocht zijn: De structuur van m'n bedrijfje is niet ingesteld op dit soort dingen. Kort door de bocht gezegd komt het erop neer dat het kosten/baten verhaal bij reparaties niet interessant zijn. Vaak geef ik het adres van de importeur die de reparatie af zou kunnen handelen. Uitzonderingen op de regel zijn er natuurlijk altijd (dus ook dit wordt weer per situatie bekeken).

Reparaties van producten die hier gekocht zijn: Worden afgehandeld als zijnde een service verhaal. Vaak worden alleen de materiaal en verzendkosten gerekend. Als de verwachting is dat de reparatie erg tijdrovend zal worden dan wordt het product doorgestuurd naar de importeur in kwestie OF wordt de klant voorgesteld het product rechtstreeks naar de importeur te sturen.

Reparaties van producten (tijdens garantie periode) die hier gekocht zijn: Lopen altijd via ons.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-11-2004 11:02

Hendrik schreef:

Ik weet het niet, als je van merk x iets koopt in timboektoe, en het gaat onder garantie kapot hier in nederland dan heb je volgens mij gewoon recht op service. De leverancier is en blijft merk x.
Nee dus.

De leverancier is de winkel waar je het hebt gekocht en NIET de fabrikant. Met de fabrikant heb je als koper niks te maken, tenzij de fabrikant fabrieksgarantie heeft gegeven. In alle andere gevallen zal je terugmoeten naar de leverancier.

Juridisch: er is geen rechtsverhouding tussen jou en de fabrikant, alleen tussen jou en de leverancier. Vandaar dat ik zei dat je geen recht hebt op service van de fabrikant (tenzij die fabrieksgarantie geeft).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
25-11-2004 12:14

Dré schreef:

Vraagje: Ben je al aan de slag geweest met de handleiding en die error logs?
Ik heb een handleiding van FS 1.1 en niet van FS 1.5, de handleiding van FS 1.5 is ook niet te vinden op het net mocht iemand die in PDF formaat hebben stuur m dan gaarne door naar xtralarz@yahoo.com.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
25-11-2004 12:24

Didier_S schreef:

En BTW: hoe zit het eigenlijk met je setup nu, want zoals er al gezegd werd: verschillende mensen hebben je (ondanks je agressieve manier van vragen razz :p) geprobeerd te helpen om de zaak alsnog aan de praat te krijgen... dat je hier in Europa geen garantie krijgt, daarvoor is het nu te laat, maar dan kun je mss wel nog proberen de boel aan de praat te krijgen hé.
Ik betreur het dat men denkt dat ik heel agresief ben en de boel aan het fokken ben. Dat is in het geheel niet het geval. Ik ben gewoon teleurgesteld dat ik zo weinig support krijg van mede FS gebruikers en van bedrijven in NL. Mijn setup is als volgt: ibook G4, 1.2Ghz, 768Mb RAM, 60GB, Dual boot, 3 partities; 15GB OSX 10.3.6 voor office en kantoorwerkzaamheden, 5GB OSX 10.3.6 met FS 1.5 geinstalleerd, 40GB partitie voor MP3.

Sinds mijn clean install van 10.3.6 lijkt het systeem beter te werken, ik krijg minder glitches (al zijn ze er nog wel) maar ik heb toch het gevoel dat er iets niet goed zit, met een Ibook als deze moet je alle instellingen van FS op zn hoogst zetten zonder er problemen mee te hebben. Ik kan dit niet doen, als ik key correction op high zet en bij beide platen key correction gebruik, flipt het systeem m totaal.

PS de eerder genoemde problemen zijn sinds de clean install niet voorgekomen. Fingers crossed.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
25-11-2004 12:57

Dré schreef:

Foto geleend van een klant die deze monitorfunctie wel heeft.
Kan je die klant vragen hoe ik in deze functie kom??
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
25-11-2004 15:42

Victor schreef:

Nee dus.

De leverancier is de winkel waar je het hebt gekocht en NIET de fabrikant. Met de fabrikant heb je als koper niks te maken, tenzij de fabrikant fabrieksgarantie heeft gegeven. In alle andere gevallen zal je terugmoeten naar de leverancier.

Juridisch: er is geen rechtsverhouding tussen jou en de fabrikant, alleen tussen jou en de leverancier. Vandaar dat ik zei dat je geen recht hebt op service van de fabrikant (tenzij die fabrieksgarantie geeft).
Dat bedoelde ik dus, kapot gaan onder fabrieksgarantie. Daar hoef je zelf in principe niet eens wat voor te doen (weinig). Opsturen.
OldSkooLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2004
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 4
25-11-2004 15:45

XLZ schreef:

Dré schreef:

Foto geleend van een klant die deze monitorfunctie wel heeft.
Kan je die klant vragen hoe ik in deze functie kom??
Foto'tje zag ik inmiddels ook al hier staan:

www.nativeinstruments.de/traktor_forums/showthread.php?s=4220999204fc3b2ad5109b0dc80f176a&threadid=5373

Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien maar ik denk dat je je problemen maar eens op het NI FS Forum moet posten wink ;) Misschien dat je daar nog wat meer tips krijgt.
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
26-11-2004 01:18
Hoe zit dit eigenlijk als je een product in het buitenland heb gekocht en hij gaat kapot en je wil hem direct opsturen naar de fabrikant in europa.. Dus je omzijlt de winkeliers omdat die je garantie-wise toch niet helpen. Word je dan wel gewoon geholpen door de europese (dependance) van de fabrikant of gaan reparaties altijd via de winkels? Opzich wel interessant om te weten.
[EDIT: volgens mij hierboven ergens al soort van beantwoord of heb ik dat verkeerd gelezen, geldt bovenstaande alleen wanneer er fabrieksgarantie is afgegeven?]

En btw XLZ waarom stuur je het niet gewoon terug naar de winkelier in de VS. Het is ongeveer 35 euro om het daarheen te sturen, en je product is hier al veel duurder dus je haalt er er alsnog uit. En als die lui zeiken over het geld om het terug te sturen zou ik het ook gewoon lappen. Kijk.. Mocht je unit dan toch kapot gaan en je stuurt het alsnog op dan ben je zo'n 70 kwijt, in het geval dat je heen en terug sturen moet betalen. Dan ben je uiteindelijk alsnog vele euro's goedkoper uit (als je het goed heb gespeeld tenminste, ik neem aan dat je niet iets buiten de EU haalt voor een winst van 100 E.. Ik snap je probleem niet dus eigenlijk.

Ik denk toch echt dat opsturen naar de VS zich uitbetaald. Plus dat het een risico is dat je weet, als je een beetje goed ben geinformeerd. Of je het er mee eens ben of niet is iets anders. Het kan idd mooier, maar de klant is allang geen koning meer (overal)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-11-2004 01:48

XLZ schreef:

Ik ben gewoon teleurgesteld dat ik zo weinig support krijg van mede FS gebruikers en van bedrijven in NL.
Ho wacht is even, ik weet niet welk topic jij leest maar er word hier door sommige mensen hun stinkende best gedaan om jou te helpen.
Het enige wat ik jou tot nu toe heb zien doen is de fabrikant voor rotte vis uit zien maken omdat die je niet wil helpen om de doodsimpele reden dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten maar wel een volledige support wil van een NL importeur.

Sorry hoor maar dat is niet echt fair.

En dat je geen support krijgt van FS users........ das hun werk ook niet. En de meesten weten net hoe ze het aan moeten sluiten en daar houdt het ook bij op in veel gevallen.

Als je zonodig support wilt moet je lekker gaan zeuren bij de winkel in de states waar je het hebt gekocht en niet hier maar blijven verkondigen dat je niet word geholpen en dat FS k*t met peren is.

Het is namelijk niet de schuld van FS of Stanton of de importeur dat jij je zooi ergens anders koopt en vervolgens wil dat anderen jou boontjes doppen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)