Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 10 van 16)
Moderator(s): Dré
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
24-11-2004 15:43

Victor schreef:

Daar heb je helemaal geen recht op.

Jij hebt gekocht van een leverancier in de VS. Dat is jouw aanspreekpunt en als er iets mis is zal je naar hem terug moeten. Ik zie niet in waarom een importeur in een ander land jou zou moeten helpen.
Sinds wanneer hebben we het over rechten? Dit is nou precies wat ik bedoel, iedereen gaat er maar blind op dat het is zoals het is. IK VIND VAN NIET!!!!!!!! IK BEN HET ER GEWOON NIET MEE EENS!! Je kan wel zeggen dat ik daar GEWOON geen recht op heb maar dat is wat zij mij opleggen. het gaat mij in idt geval niet om de IMPORTEUR maar om NI en Stanton. Zij leggen die regels op en laten de importeur opdraaien voor eventuele kosten gerelateerd aan de service.Ik vind het een heel eenzijdig verhaal allemaal. Ik koop iets in de VS DUS mag ik geen service verwachten in Europa?? Het blijft een raar verhaal.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-11-2004 15:48
Je hoeft hier niet te gaan schreeuwen, lijkt me. Er zijn wat mensen op dit forum geweest die hebben geprobeerd je te helpen, daar hoor ik je niet meer over.

Pak dan de telefoon, bel dat bedrijf op en ga daar fokken ofzo.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
24-11-2004 15:50
als jij wat van de plaatselijke discoboer koopt, gaat Dré (of een willekeurig ander licht/geluidbedrijf) jouw ook geen garantie geven als er wat mis is!
Omdat garantiebepalingen door (nationale) wetgeving per land kan verschillen, lijkt mij niet meer dan logisch dat een importeur dan niet in het buitenland gekocht product gaat repareren (ja, als extra service, uit coulance). Hij is hier mijn inziens niet wettelijk toe verplicht!
Beauty hides in the deep
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-11-2004 16:39

Sjapper schreef:

Hij is hier mijn inziens niet wettelijk toe verplicht!
De Belgische garantiebepalingen worden vanaf volgend jaar al erg genoeg sad :(. Dat jij niet akkoord wilt gaan met de verkoopsvoorwaarden, is achteraf zeer jammer... want je hebt je namelijk akkoord gesteld door de aankoop te voltrekken. Ik begrijp je frustratie aan een kant wel, maar vooraleer je een ganse oorlog probeert (!!) te ontketenen, moet je je altijd even aan de andere kant van de lijn plaatsen en proberen uit te vissen wat de achterliggende reden zou kunnen zijn. Jij wil het goedkoper? Mij goed, maar dan moet je de gevolgen erbij nemen. Gevolgen die je overigens kon geweten hebben moest je eerst wat inlichtingen gewonnen hebben ipv je blind te staren op je geldbeugel.

En BTW: hoe zit het eigenlijk met je setup nu, want zoals er al gezegd werd: verschillende mensen hebben je (ondanks je agressieve manier van vragen razz :p) geprobeerd te helpen om de zaak alsnog aan de praat te krijgen... dat je hier in Europa geen garantie krijgt, daarvoor is het nu te laat, maar dan kun je mss wel nog proberen de boel aan de praat te krijgen hé.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
24-11-2004 19:16
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-11-2004 19:32
misschien interessant voor XLZ

www.finalscratchforum.nl/
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-11-2004 20:42

XLZ schreef:

Sinds wanneer hebben we het over rechten? Dit is nou precies wat ik bedoel, iedereen gaat er maar blind op dat het is zoals het is. IK VIND VAN NIET!!!!!!!!
En ik vind al jaren dat een auto met goede remmen, een fikse motor EN een wegligging waar je U tegen zegt gewoon harder mag rijden dan een gemiddelde auto. Waarom? Omdat die auto sneller kan reageren op veranderingen, sneller stilstaat en stabieler uit kan wijken.

Helaas ben ik zo ongeveer de enige die dat vind waardoor ik af en toe een boete moet betalen.

En dat is dan niet anders...

Een ex collega zei altijd "als ik wat vind breng ik het naar het politiebureau".

Oftewel: Je kunt een hoop vinden maar daar heb je geen HOL aan!

Vraagje: Ben je al aan de slag geweest met de handleiding en die error logs?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
24-11-2004 23:08
Ik weet het niet, als je van merk x iets koopt in timboektoe, en het gaat onder garantie kapot hier in nederland dan heb je volgens mij gewoon recht op service. De leverancier is en blijft merk x.
Of elke importeur, en daardoor dus ook mede; winkelier daar aan mee wil werken is een ander verhaal.
Als ik in onze eigen kantoorvakhandel werk en mevrouw komt met een pen die ergens anders is gekocht en die is kapot, boeiend. Ik help verder.
Zelfde geld voor de bouwmarkt, ik stuur de machine wel op hoor.
Misschien ouderwetse service, misschien niet. Het is wel zo dat vandaag de dag steeds minder mogelijk is (ook door fusie en overname, "het groter worden van de machten")
Ik ken merken die eisen dat je binnen 3 weken een bon met serienummer moet opsturen naar hun voor in de database, anders is het no guarantee.
Zou je daar een rechtzaak van zou maken zou je die waarschijnlijk nog winnen ook omdat je dat niet duidelijk is gemaakt bij de aankoop.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-11-2004 00:12
Als iemand bijvoorbeeld een PS626 mixertje koopt bij feedback en ik zou een eigen zaak hebben en die persoon komt aan mij vragen of ik een fader wil vervangen omdat ie kraakt -> Ja doei.

Ik vind garantie claimen bij een ander omdat die wel een goede service zou verlenen namelijk heel erg fout. Wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar service claimen bij een concurent omdat daar wel kennis in huis is en de zaak waar je het vandaan hebt niet........

Ik zou daar dus ook niet aan beginnen als ik een eigen zaak had, want dan blijf je bezig en binnen de kortste keren ben je de zoi van een ander aan het opruimen en houd je er zelf niets aan over.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
25-11-2004 08:40

Reind schreef:

Als iemand bijvoorbeeld een PS626 mixertje koopt bij feedback en ik zou een eigen zaak hebben en die persoon komt aan mij vragen of ik een fader wil vervangen omdat ie kraakt -> Ja doei.
Onder garantie natuurlijk niet ,als ie er wat duiten voor neerlegt wil ik het wel doen hoor happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-11-2004 08:57

Hendrik schreef:

Ik weet het niet, als je van merk x iets koopt in timboektoe, en het gaat onder garantie kapot hier in nederland dan heb je volgens mij gewoon recht op service. De leverancier is en blijft merk x. Of elke importeur, en daardoor dus ook mede; winkelier daar aan mee wil werken is een ander verhaal.
Dat is inderdaad de vraag, en daar gaat de discussie de hele tijd al over: je hebt recht op service, maar van wie?

Hendrik schreef:

Als ik in onze eigen kantoorvakhandel werk en mevrouw komt met een pen die ergens anders is gekocht en die is kapot, boeiend. Ik help verder.
Zelfde geld voor de bouwmarkt, ik stuur de machine wel op hoor.
Als jij in een vakhandel werkt en een goede naam wilt opbouwen en houden, dan kan ik mij daar wel iets bij voorstellen op zich. Maar dan nog: pen in doosje opsturen, mevrouw bellen als hij terug is en pennetje teruggeven is toch heel wat minder werk dan wat XLZ aan service verwacht. Software/hardware-problemen kunnen behoorlijk gecompliceerd zijn en aardig wat tijd vergen om op te lossen, zéker wanneer de gebruiker in kwestie het in de eerste instantie vertikt om de handleiding door te lezen en zo kwaad is dat de discussie over de service belangrijker lijkt te zijn geworden dan het oplossen van het probleem sneaky :V .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)