Forum > PC related Forum

mixprogramma's die werken met tijdcode-platen

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DenniskiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 3-7-2005
Berichten: 24
22-11-2004 20:59
Ik kom er niet uit. Na een boel lezen en leren ben ik er nog steeds niet uit. Welke programma's zijn er nu precies op de markt en wat zijn de onderlinge verschillen van deze programma's. Ik doel hiermee op alle programma's die op een laptop of pc draaien waarmee ik door middel van tijdcode-platen een mp3 kan aansturen. er is al best wel veel over geschreven, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. kan iemand alles een keer concreet naast elkaar zetten? Sowieso lijkt me dit handig. niet alleen voor mij, maar voor alle wannabe-digitale-dj's.
dus, wat vraag ik:

- welke programmas kunnen er allemaal via tijdcode-platen een mp3 aansturen?
- wat heb je hier verder dan voor nodig?
- wat zijn de positieve en negatieve kanten van elk systeem? (stabiliteit, prijs etc.)

Dan heb ik zelf nog een persoonlijke vraag. Ik heb nu de beschikking over een pc (1.8GHz, 256mb intern) en een laptop (1.9GHz, 512ram) werkt dit in combinatie met een van die programma's en bijvoorbeeld een externe geluidskaart van Maya (maya44 USB)?

alvast bedankt.
Dennis
"not he who has nothing is unhappy, but he who wants most"
Dj_dysasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2004
Laatste: 21-12-2004
Berichten: 15
23-11-2004 08:17
Ik ben hier ook mee bezig (zoals je misschien gelezen had). De programma`s die hier mee werken zijn:

Final Scratch
Virtual dj
dj decks
mixvibes
en miss pinky (niet echt interresant)

Als je alles in een wilt moet je of voor Final Scratch (duur) gaan of voor Mixvibes (kun je het beste die maya usb bij nemen). Daarnaast heb je dan nog DJ Decks (wat ik ga gebruiken) dat is goedkoop maar even meer werk om te installeren en je moet hier losse platen bij kopen (FS vdj of miss pinky).

Verder is 256 mb ram wat aan de krappe kant voor deze programma`s dus ik zou voor je laptop gaan.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2004 13:22

dj_dysaster schreef:

Ik ben hier ook mee bezig (zoals je misschien gelezen had). De programma`s die hier mee werken zijn:

Final Scratch
Virtual dj
dj decks
mixvibes
en miss pinky (niet echt interresant)

Als je alles in een wilt moet je of voor Final Scratch (duur) gaan of voor Mixvibes (kun je het beste die maya usb bij nemen). Daarnaast heb je dan nog DJ Decks (wat ik ga gebruiken) dat is goedkoop maar even meer werk om te installeren en je moet hier losse platen bij kopen (FS vdj of miss pinky).

Verder is 256 mb ram wat aan de krappe kant voor deze programma`s dus ik zou voor je laptop gaan.
Laptop geheugen is meestal niet zo snel als het geheugen dat in een desktop zit ,dus misschien een reepje van 256/512 bijkopen? Dat kost tegenwoordig gelukkig ook geen fortuin meer...

Voor de rest zijn die kaartjes van Maya idd netjes. Ik heb nogal de nijging om te zeggen dat je voor final scratch moet gaan ,omdat ik daar zeker van weet dat het goed werkt. Virtual dj gebruik ik zelf (standalone gewoon met mixer) en ik vind het niet echt je van het. Het programma vertoont bij mij nog veel schoonheids foutjes (op een pentium 4 3 gigahertz wel te verstaan). Final scratch heeft zoals je denk ik wel gezien hebt in de webshop het volgende nodig:

Minimum: Intel Pentium III 500 MHz, 128 MB RAM, 200MB vrije hardiskruimte, USB poort, Windows 98/ME/2000/XP
Aanbevolen: Intel Pentium III 700 MHz, 256 MB RAM, USB poort, Windows XP

Daarbij wil ik toevoegen dat een goede geluidskaart dan iig ook een must is ,omdat je final scratch setje anders weinig tot zijn recht zal kome (geluidskwaliteit is niet zo goed van goedkope geluidskaartjes)..
SyceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
Berichten: 29
23-11-2004 14:19

remczero schreef:

dj_dysaster schreef:

Ik ben hier ook mee bezig (zoals je misschien gelezen had). De programma`s die hier mee werken zijn:

Final Scratch
Virtual dj
dj decks
mixvibes
en miss pinky (niet echt interresant)

Als je alles in een wilt moet je of voor Final Scratch (duur) gaan of voor Mixvibes (kun je het beste die maya usb bij nemen). Daarnaast heb je dan nog DJ Decks (wat ik ga gebruiken) dat is goedkoop maar even meer werk om te installeren en je moet hier losse platen bij kopen (FS vdj of miss pinky).

Verder is 256 mb ram wat aan de krappe kant voor deze programma`s dus ik zou voor je laptop gaan.
Laptop geheugen is meestal niet zo snel als het geheugen dat in een desktop zit ,dus misschien een reepje van 256/512 bijkopen? Dat kost tegenwoordig gelukkig ook geen fortuin meer...

Voor de rest zijn die kaartjes van Maya idd netjes. Ik heb nogal de nijging om te zeggen dat je voor final scratch moet gaan ,omdat ik daar zeker van weet dat het goed werkt. Virtual dj gebruik ik zelf (standalone gewoon met mixer) en ik vind het niet echt je van het. Het programma vertoont bij mij nog veel schoonheids foutjes (op een pentium 4 3 gigahertz wel te verstaan). Final scratch heeft zoals je denk ik wel gezien hebt in de webshop het volgende nodig:

Minimum: Intel Pentium III 500 MHz, 128 MB RAM, 200MB vrije hardiskruimte, USB poort, Windows 98/ME/2000/XP
Aanbevolen: Intel Pentium III 700 MHz, 256 MB RAM, USB poort, Windows XP

Daarbij wil ik toevoegen dat een goede geluidskaart dan iig ook een must is ,omdat je final scratch setje anders weinig tot zijn recht zal kome (geluidskwaliteit is niet zo goed van goedkope geluidskaartjes)..
Finalscratch is gewoon een veredelde 2xstereo in 2xstereo uit geluidskaart met 2 RIAA preamps erin.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-11-2004 15:16
Als je al een audiointerface hebt, kan je www.mspinky.com [ook voro windows!] nemen. werkt ook met tijdcode platen.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2004 15:42
Ik weet wel wat final scratch is.. Een geluidskaartje met versterkte ingangen (scratch amp noemt stanton hem). Deze heeft echter volgens mij (ben er niet zeker van) geen uitgangen. Heb een demo gezien van het apparaat ,en daar zat toch echt een maya kaartje achter in de pc ,dus ook geen usb maar gewoon pci kaartje. (maar het kan zijn dat het unitje het wel heeft hoor ,maar lijkt me stug dat dat op een demo in een winkel niet word gebruikt shocked 8O hoewel er op de voorkant bovenop (waar toch meteen je oog op valt zou je denken) toch iets van ongebruikte tulps zaten wat dan waarschijnlijk de uitgangen zijn...nu breng je me aan de twijfel razz :p Als het toch zo is dat hij uitgangen heeft dan is dat maya kaartje misschien niet nodig.

Wat ik ik wel zeg is dat het heel erg stabiel werkt (mede door linux ,en een stukje software waar de functies meevallen ,maar wat zo stabiel is als wat voor deze termen ,dus pc mixen). De enige windows interface die zo goed werkt als dit die ik ooit heb gezien is bpm studio ,maar die ondersteunt weer geen tijdcode platen...(sorry pcdj en traktor en allerlei anderen ,maar die doen naar mijn mening toch onder voor final scratch en bpm studio).
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
23-11-2004 16:10
De oude Final scratch werkt met usb volgens mij, en FS 2 met firewire, dus je hebt helemaal geen aparte geluidskaart nodig
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-11-2004 18:16

remczero schreef:

(sorry pcdj en traktor en allerlei anderen ,maar die doen naar mijn mening toch onder voor final scratch en bpm studio).
De bijbehorende software van final scratch is Traktor, dus het klopt niet wat je zegt.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
23-11-2004 18:28
De nieuwe pcdj scratch iets
nieuwe versie 2

kost 229,42 euro
Where words fail, music speaks :D
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
23-11-2004 22:51
Ik vind het wel een beetje schandalig dat je voor b.v. final scratch 2 800€ betaald, terwijl je aan software Traktor FS 2 krijgt, wil je Traktor Dj studio (waar je uiteraard veel meer mee kan) kan je weer lekker bijlappen sad :(

Terug naar forum Reageer (zonder quote)