Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 4 van 16)
Moderator(s): Dré
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
5-11-2004 11:37

Dré schreef:

Morgen komt de vertegenwoordiger van Stanton langs. Ik hoop dan wat meer te horen te krijgen over prijzen, leverbaarheid en mogelijk inruilverhaal voor gebruikers van oudere FS versies.
Prima, ben heeel erg benieuwd, ook naar de voorwaarden. (hoe willen ze het terughebben) heb wel alles nog, zelfs de doos toevallig, maar bijvoorbeeld niet het schuim waarin het verpakt zat. Als ze dus gaan eisen dat het alleen in de originele verpakking met alle toestanden eromheen (lees nieuwstaat) terug willen hebben stelt die hele omruilaktie niet veel voor..... Afwachten dus maar....Ik neem aan dat er een berichtje hier komt als je wat meer weet. Ken mezelf, wil toch weer het laatste model hebben MET de bijbehorende nieuwe software.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
5-11-2004 15:30
FS liep voor veel mensen goed, tot 1.5. Daar zijn er fouten ingeslopen als een deck B wat het niet doet, slechte calibratie... vast lopers.. etc etc. Dit heeft bij veel mensen te maken met het feit dat FS1.5 geoptimaliseerd is voor win xp. Het vreemde bij veel mensen is dat als er eenmaal problemen waren deze ook bleven no matter what. Er schijnt toch bij veel mensen in die scratchamp iets fundamenteels fout te zitten. Er zijn vele happy users, maar het fout percentage ligt erg hoog. Wat opzich niet erg is met een goede support, en dat is dus juist iets wat er nou gewoon NIET is. Enige support die wordt geboden is door de andere users. Zo zit er op het officiele forum maar 1 gast die contacten heeft met stanton, dit is een beta tester en heeft niet eens officiele banden met stanton. Dit vind ik wel belachelijk.
Daarom ben ik erg benieuwd wat FS 2 gaat doen, als het echt een goed product is zullen ze de support niet nodig hebben. Dat is dan maar te hopen.

Veranderd overigens weinig aan de zaak dat ik FS2 gewoon ga kopen. Qua design van de hardware en software ziet het er zoveel beter uit dan de concurrenten. Of het van binnen allemaal net zo goed/beter is kan ik niet over oordelen, ben niet zon onwijze techneut, dat zullen de reviews moeten uitwijzen.

Dre: ben erg benieuwd wat het gaat worden
Kiwi: hawtin gebruikt ten eerste een mac, en wellicht een oudere versie van FS. De vele problemen zijn pas na 1.5 gekomen en dan speciaal voor windows gebruikers (wat absoluut niet zegt dat het probleem windows gerelateerd is, voorheen liep het overal perfect op, lijkt wel of ze een paar bugs niet hebben gevonden of kunnen oplossen en het toch maar hebben gereleased)
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
5-11-2004 16:46

Geiz schreef:

De vele problemen zijn pas na 1.5 gekomen en dan speciaal voor windows gebruikers (wat absoluut niet zegt dat het probleem windows gerelateerd is, voorheen liep het overal perfect op)
Voorheen was er volgens mij geen windows versie maar alleen een Linux/Mac versie. Daar zal wel heel bewust voor zijn gekozen, ondanks het feit dat 99% van de consumenten windows draait. Maargoed ik heb verder geen ervaring met FS dus het fijne weet ik er ook niet van.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-11-2004 16:48
Vertegenwoordiger kon me nog niets vertellen over FS 2.0. angry
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
5-11-2004 19:02
doodziek! dat bedoel ik nou, niet echt slim wat stanton doet. Zo geheimzinnig, heb al meerdere bedrijven gesproken, niemand weet nog echt iets.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-11-2004 19:42
De meeste software draait vaak beter onder een mac of linux dan onder windows, je zal dus de meeste problemen tegenkomen onder windows. Als je echt een product als final scratch wil, dan zul je wat tijd moeten investeren en de essentiele functies van Linux eigen moeten maken, of minimaal een I book G4 moeten kopen a 1100 -1000 euro en het hele systeem hier op moeten laten draaien. Dan weet je (bijna) zeker dat het stabiel is. Windows knoeit heel vaak in de registry, vaak als een programma verwijderd wordt, verwijderd windows niet alles in de registry wat vaak weer conflicten opleverd, windows komt ook weer met allerlei zooi die je niet wil hebben en wat het systeem instabiel maakt. Als je dan echt windows wil draaien, kun je beter downgraden naar windows 2000, aangezien daar al veel minder zooi in zit.

Maar final scratch is nog steeds geen extreme verbetering, je hoeft geen vinyl meer te kopen en te zeulen, maar je draait nog steeds met een draaitafel met alle ongemakken van dien, ik zou ten alle tijden uitkijken naar een ander mp3 systeem, je zal zien dat het verlaten van je draaitafels je over een maand of 2 geen zeer meer doet. wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
OldSkooLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2004
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 4
6-11-2004 20:14
Zag bij toeval een kleine sample staan op het Native Forum.

Sample of Final Scratch 2 tracking and Key Lock. Recorded using the internal recording function in Final Scratch 2

web.mit.edu/bearlee/www/TFS/FinalScratch2.mp3
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
6-11-2004 21:44
Ik heb een powerbook g4 nu op mn schoot liggen, dus wat dat betreft is dat zeker een plus betreft FS, dat is bekend.. das ook de reden dat ik ooit een PB heb gekocht, omdat ik al geruime tijd final scratch van plan was te kopen. Ik word gewoon gek van dat rondzuilen met een dikke platenkoffer. En dan draai ik nog niet eens veel buiten de deur. Misschien moet ik gaan fitnessen maar das een ander verhaal ;-)
Betreft het verlaten van de draaitafels... daar heb ik geen zin in, als ik dat zou doen zou ik het geen verlaten wat ik het leukst vind van het hele dj gebeuren. Muziek manipuleren met je vingers...knoppen draaien, met de technics klooien... Daar gaat het mij om. Ik heb al met traktor en ableton gewerkt in combinatie met een midi controller. Dan ben je dus wel echt mobiel.. toch heeft het niet het gevoel van echt met apparaten bezig zijn. Dat voelt meer aan als een computer programma met een uit de kluiten gewassen muis :p.
En als laatste is de mogelijke upgrade naar Traktor dj studio 2.6 een leuke optie, dan kan je ook nog eens gewoon alleen met je laptop en een controller bezig zijn, wat dan wel minder leuk is. Je krijgt het er wel ff bij en kan dan in huiselijke settings waar geen tafels voor handen zijn wel muziek ten gehore brengen. Wat dat betreft vind ik het wel een goed product. Als het gewoon goed gaat werken (FS2 dan, traktor heeft zich al bewezen.)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-11-2004 22:13
Met Traktor heb ik (laten we niet overdrijven) binnen 10 seconden de plaat sync liggen met de muis, zonder naar de bpm te kijken. Traktor is een prima programma, 1 van de betere, enige irritante aan het programma vind ik dat je alleen je bpm in zicht hebt plus een hele procent, ik heb het liefs 0,0 procent. Bij Traktor dj heb je dit weer wel, snap niet dat ze bij Traktor dj Studio je niet laten kiezen tussen bpm of ..,.. procent. Dan kun je meer dj achtig mixen (iets waar ik nog wel eens behoefte aan heb wink ;) ) Wat draaitafels betreft, er zijn zat spullen op de markt die een draaitafel kunnen emuleren zonder de ongemakken (zoals een skippende naald of instabiele ondergrond) ik vind draaitafels ruim bewezen en heb er veel plezier van gehad, maar anno 2004 vind ik het tijd voor wat anders (zoals blijkt uit mijn overstap naar digitaal)

Heb je ooit weleens gemixt op een cdx of een cdj-1000? Ik prefereer dat persoonlijk boven een SL. Veel accurater, veel stabieler, een cue button, geen krom vinyl meer en 100.000 functies die bruikbaar zijn en ga zo maar even door. Er zijn echt wel betere producten als een draaitafel en die ook nog is lekkerder werken, je moet er alleen voor open willen staan. Daarom vind ik het fijn dat je in deze digitale wereld kan kiezen voor een super product wat ook echt van deze tijd is en waar je ook nog eens buiten je draaitafels om kan zonder dat je het gevoel hebt dat je iets mist.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
7-11-2004 11:33
volgens mij als je een apple hebt, dan is fs 1.5 zeker wel ok, en ik denk persoonlijk dat Hawtin steeds met de nieuwste versies draaid van vele programma's.....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)