Forum > Licht

schuimmachine

(110 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
31-10-2004 18:37

djmouse schreef:

handig zo'n rar file... maar hoe open ik dat razz :p ?
met WinZip of WinRar. te krijgen via www.download.com
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
31-10-2004 22:27

djmouse schreef:

handig zo'n rar file... maar hoe open ik dat razz :p ?

dj mouse
mouse, ik vermoed dat je nu ondertussen wel al weet dat er vaak wordt verwezen naar zoekmachine(s) (zowel van deze site als externe) en een klein beetje moeite van jouw zijde zou zeker niet misstaan ...
(Google is je beste vriend wink ;) )
Ondertussen is er al een passend antwoord, maar dat neemt niet weg dat je in de toekomst zulke vragen die hier eigenlijk niet thuishoren even zelf zoekt (nog geen 10 seconden werk).
Dit moest me even van het hart happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
31-10-2004 22:36
ben met computers echt extreem slecht sad :( ik heb ook nog nooit van een rar bestand gehoord dus vandaar mijn vraag.
het lijkt mij toch makkelijker om een fotolink zo te maken dat ik er alleen maar op hoef te klikken...
als ik bij iedere foto die ik bekijk eerst moet uitzoeken hoe ik deze kan openen schiet het niet erg op...

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
31-10-2004 22:41

djmouse schreef:

ben met computers echt extreem slecht sad :( ik heb ook nog nooit van een rar bestand gehoord dus vandaar mijn vraag.
het lijkt mij toch makkelijker om een fotolink zo te maken dat ik er alleen maar op hoef te klikken...
als ik bij iedere foto die ik bekijk eerst moet uitzoeken hoe ik deze kan openen schiet het niet erg op...

dj mouse
Ik snap je wel ergens hoor, maar als iedereen hier binnen de kortste keren voor zulke vragen het forum raadpleegt (of zelfs topics gaat aanmaken), zullen de zoekmachines failliet gaan en dat willen we niet laugh :D wink ;)
Nee, ff serieus: ik wou je gewoon even wijzen op het feit dat zoekmachines verdomd handig (kunnen) zijn!
En nu verder ontopic ... happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
31-10-2004 22:43
Leuke en duidelijke foto's, echter nog wat vragen;

Die metalen staaf, is dit gewoon een stofzuiger die erin blaast?

Die slang, komt daardoor water & zeepsop, een mengsel ofzo hiervan?

Zit er nog iets in dat "houtblokje" ? Schuimpje ofzo?

Ofwel; beetje uitleg misschien nog erbij? ashamed :$
ThieryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2004
Laatste: 1-11-2004
Berichten: 3
1-11-2004 18:31
zo hier nog wat info

die metalen buis daar moet de stof zuiger aan
(het is trouwens gewoon de stok van de stofzuiger waar je normaal de vloer mee doet)
via de slang komt er water en sop tegelijk in dus zit gemengt in de emmer
het (houtblokeje)bestaal uit 6 losse houte plankjes en is totaal leeg
maar wel afgekit aan de naden
Wouter_oosterwijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2004
Laatste: 30-7-2019
Berichten: 168
3-1-2008 12:55
Om deze topic maar eens van heel diep optehalen.

Ik wil ook een schuimmachine gaan bouwen (heb al een sneeuwmachine antari s-100 mkII), maar zit nog met een paar vraagjes.
Het idee was om een pomp te van 8 bar te nemen, verneveling gaat gebeuren met speciale spuittips (teejet), ventilator van rond 50 cm?????, eventuele dosering van het middel met een zogenaamde dosatron (is het niet meer nodig om een achterlijk groot reservoir te hebben).

Nu zit ik nog met een paar vraagjes;
-Wat voor materiaal zou ik voor het gaasdoek kunnen nemen.
-Welk vloeistof verbruik moet ik van uitgaan om tot een flinke hoeveelheid schuim te komen (moet dit ook weten i.v.m. met de berekening voor grote en hoeveelheid van de verstuivers.
-Nu gebruik ik de gewone sneeuwvloeistof van showtec, maar ik heb toch het idee dat hier andere vloeistof in zal moeten komen (welke?).
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
3-1-2008 15:35
Vloeistof is in het topic al eens over gesproken. Wat betreft het gaas zou ik denken aan vliegenhor (vrij grof) of een panty ofzo. Ik denk dat je een beetje in die richting moet zoeken, wat betreft formaat.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Wouter_oosterwijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2004
Laatste: 30-7-2019
Berichten: 168
5-1-2008 09:22
Bedankt voor je info, heb inmiddels ook al gelezen om hier zogenaamd kaasdoek voor te gebruiken.
Is er niet toevallig iemand die foto's heeft van het inwendige van zo'n schuimmachine/schuimkanon.
Wouter_oosterwijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2004
Laatste: 30-7-2019
Berichten: 168
10-1-2008 16:51
Niemand??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)