Forum > Licht

Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller

(45 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 11:51
Hallo!

Ik heb een technische vraag, en gezien het feit ik niet wist waar ik dit berichtje anders moest neerplempen, dan maar hier!

Het zit zo;

We hebben een simpele Jem rookmachine (ik zal nog even het typenummer opzoeken) en een Showtec DMX licht-controller-ding.

We hadden bij de rookmachine een los controllerkastje / afstandbediening waarop je de intensiteit van de rook kon instellen en een knopje FOG. Heel basic dus, maar het werkte prima, want we hadden het ding op voluit staan, en dat was genoeg.

Nu hebben we de Showtec lichtcontroller, waar je ook de rookmachine mee zou kunnen bedienen. Dat werkt ook in principe wel, want hij krijgt wel signaal, en hij fogt ook wel wat. Het is alleen geen krachtige straal als eerst. Er zit op het lichtmengpaneel ook geen knop om de intensiteit in te stellen.

Is er een mogelijkheid op het ding "op te voeren"?
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
1-11-2004 12:39
misschien dan even handig als je vermeld om welk type het gaat shocked 8O
Maar ik kan je nu al zeggen dat als je een analoge controller hebt, dat DIE aansluting niet geschikt is voor DMX.
Pas daar ook mee op, voor je het weet gaat je lichttafel ervan stuk, want in die analoge sturing aansluting van je rookdoos zit meestal ook een gedeelte stroom/spanning voerende aanslutingen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 12:54
1 x bewerkt. Laatst door FrankySaysRelax op 1-11-2004 12:57

Tom schreef:

misschien dan even handig als je vermeld om welk type het gaat shocked 8O
Maar ik kan je nu al zeggen dat als je een analoge controller hebt, dat DIE aansluting niet geschikt is voor DMX.
Pas daar ook mee op, voor je het weet gaat je lichttafel ervan stuk, want in die analoge sturing aansluting van je rookdoos zit meestal ook een gedeelte stroom/spanning voerende aanslutingen.
Hmm, maar op die "rookdoos"(is dat de vakterm?) zit wel zo'n 5-pins DIN (zo heet dat geloof ik). Er zit precies zo'n aansluiting op het lichtcontrollertje. Is dat niet gewoon standaard dan?

En zou ik niet in het stroomschema van de rookdoos kunnen kijken, zodat ik de intensiteit gewoon Standaard op MAX zet? Dat zou te gek zijn!

Ik ga nog even spitten naar het typenummer enzo. Bedankt voor je snelle reactie dude!
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
1-11-2004 12:57
wat voor lichtcontroller is het.. ?? showmaster? die heeft namelijk een nogal vreemde aansluiting voor dat fog knopje meen ik.

en waarom zou je je rookdoos via het paneel aansturen, wij kunnen onze doos ook aansturen via dmx maar met een controller vind ik toch een stuk makkelijker
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 12:59

maurice schreef:

en waarom zou je je rookdoos via het paneel aansturen, wij kunnen onze doos ook aansturen via dmx maar met een controller vind ik toch een stuk makkelijker
Ach, dat staat toch reuze interessant? En bovendien vinden we het wel handig om alles in 1 kastje te hebben. Bovendien zit die functie er nou eenmaal op, dus waarom zouden we hem niet gebruiken?
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 13:08
www.new-line.nl/v/12549

Da's de Rookmachine / Rookdoos. laugh :D
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
1-11-2004 13:31

maurice schreef:

wat voor lichtcontroller is het.. ?? showmaster?
shut up :X 3e x
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 14:42

maurice schreef:

maurice schreef:

wat voor lichtcontroller is het.. ?? showmaster?
shut up :X 3e x
Oeps, ja het is een showmaster.

Ik kan hem niet vinden op de site. Er zitten geen dimmer schuiven op. Hij stuurt per DMX twee switchpacks aan.
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
1-11-2004 16:07

FrankySaysRelax schreef:

www.new-line.nl/v/12549

Da's de Rookmachine / Rookdoos. laugh :D
Bij deze is een DMX intreface mogelijk, maar dat zal waarschijnlijk een apart printje zijn wat je moet bestellen.
De outputconnector die er nu op zit is, zoals ik al dacht,
analoog, dus NIET gebruiken op je lichttafel!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 16:37

Tom schreef:

FrankySaysRelax schreef:

www.new-line.nl/v/12549

Da's de Rookmachine / Rookdoos. laugh :D
Bij deze is een DMX intreface mogelijk, maar dat zal waarschijnlijk een apart printje zijn wat je moet bestellen.
De outputconnector die er nu op zit is, zoals ik al dacht,
analoog, dus NIET gebruiken op je lichttafel!
Waarom niet? shut up :X Er zit toch een DIN aansluiting op de lichtcontroller en op de rookdoos? Die zijn exact hetzeftde. Ik snap niet waarom dat niet kan. De voeding komt gewoon uit een stopkontact.

Ik wil niet eigenwijs lijken hoor, maar ik snap gewoon niet waarom dat niet kan. Waarom zit er dan nl een aansluiting op dat lichtcontrollertje, die exact overeenkomt met de aansluiting op de rookdoos?

Plus daarbij werkt het wel, maar het lijkt net alsof de rookdoos op zijn meest zachte stand staat. In het diagram van de rookdoos staat hoe je dat kunt instellen, kan ik dat niet gewoon op voluit zetten? Dan hoeft de lichtcontroller alleen te zeggen of hij moet blazen of niet.

Bedankt voor je reactie! wink ;)
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski

Terug naar forum Reageer (zonder quote)