Forum > Newbie Forum

vervelend publiek?

(132 reacties. Pagina 5 van 14)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-4-2004 21:00

Dj Noise schreef:

Ik denk dat je bij ons iets van een 5€ zult betalen wink ;) razz :p
't Kunnen de gevolgen zijn van het voorbije weekend , maar ik denk dat ik niet volg voor het ogenblik
...

Maak jij nu zelf T-shirts of zo? Ik vind namelijk niks terug op je site daarovr?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
18-4-2004 21:04

Didier_S schreef:

Maak jij nu zelf T-shirts of zo? Ik vind namelijk niks terug op je site daarovr?
Haha laugh :D .
Ik werk bij familie in een reclame- en evenementenbedrijf en het drukken van t-shirten behoort tot reclame en wordt dus door ons "beoefent" razz :p
En ja, ik ben het meestal die de t-shirts drukt wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
SteveZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 18-9-2006
Berichten: 9
20-4-2004 00:16

Maarten643 schreef:

mr_jows schreef:

Tjah zelf heb ik een shirt met de tekst "FUCK OFF I'M MIXING", dat wil wel eens helpen als ze zeuren :P
Waar heb je dat shirt gekocht, als ik vragen mag? happy :)
je kan em ook gewoon in amsterdam halen hoor..bij nieuwendijk ...max 10 euro ofzo en ze hebben ook t shirts met wazige letters: Stoned Again razz :p
i love big women...keeps me warm in the winter and their shade keeps me cool in the summer
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
21-4-2004 11:50
gewoon in Amsterdam....hmzz Amsterdam is niet het kleinste dorp uit dit kikkerlandje kan je wat specifieker zijn???

grtz,
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
23-4-2004 14:04
bij nieuwedijk zei die toch?
tja...?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-4-2004 17:08
Tegenover Midtown, waar je een plaatje wil luisteren, maar dat niet kan omdat ze hun eigen muziek 10x harder hebben staan ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FrankySaysRelaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2004
Laatste: 11-11-2004
Berichten: 20
1-11-2004 12:49
Ik vind het altijd lastig.

Maar je moet je ook bedenken, dat als je bijvoorbeeld op een trouwerij van iemand draait, dat je niet voor jezelf draait, maar voor de mensen die gaan trouwen. Zij willen een leuke dag, en terecht!

Dus als dat betekend dat je de hele avond Lou Reed moet draaien, maar dat die mensen dan wel een top avond hebben, dan is het even jammer. We hebben een keer op een feestje gedraaid in de Amsterdamse Jordaan. Dat was dus de hele avond Manke Nelis, en Johnny Jordaan, maar het sloeg wel aan! Wordt het toch gezellig!

Als het nou een nummer is wat echt niet kan of past, probeer ik het eerst af te raden. Als dat niet lukt, dan zeg ik dat ik hem op probeer te zoeken, maar ik niet zeker weet of we hem wel bij ons hebben (dat doe ik niet). Na een tijdje ga ik dan naar die meneer/mevrouw toe om te zeggen dat we hem helaas niet hebben. Vinden die mensen dan niet erg, want je komt het toch even zeggen tegen ze.

Ach, dan bedenk ik me altijd maar; Ik krijg er geld voor.
Treehorn Thug : [holding up a bowling ball] What the fuck is this? The Dude : Obviously you're not a golfer. (The Big Lebowski
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-11-2004 13:53
Met agressief gedrag los je meestal vrij weinig op inderdaad.

Ik heb ooit 1 keer uitgehaald omdat iemand het nodig vond om de toonarm van een sl te rukken. Zonder ook maar enig moment na te denken haalde ik uit......... met als gevolg dat ik er 2 terug kreeg die net ff iets beter geplaatst waren dan degeen ik gaf.

Tegenwoordig los ik zoiets heel makkelijk op, je moet ergens draaien en dan ga je altijd via de deur naar binnen voor zover ik weet. Bij de deur van een discotheek staat vaak een mannetje breder te zijn dan dat ie in werkelijkheid is en die vraag je gewoon hoe het publiek over het algemeen is.
Na zo'n gesprek kun je meestal wel een aardige inschatting maken over hoe zo'n avond zal verlopen qua verzoekplaatjes.

Probeer zulke gevallen op te lossen met een geintje als je er geen zin in hebt, werkt beter dan nee schreeuwen en jezelf weer om draaien.

In 1 discotheek waar ik wel is draai heb ik helemaal een mooie oplossing, daar hebben ze een dun muurtje tussen de garderobe en de dj booth zitten. In de garderobe zit de opper uitsmijter........... een grote neger die net zo breed als hoog is (2 meter). Als er wat aan de hand is geef ik een ram op de muur en karel (de uitsmijter) staat binnen no time voor me neus, hoef ik alleen maar te wijzen en de desbetreffende persoon gaat er zonder pardon uit.

Verder is het altijd makkelijk om iemand bij je te hebben als je aan het draaien bent, als ik tenminste ergens moet draaien gaan er altijd wat vrienden mee. Die mensen regelen dan automatisch alles waar ik geen zin/tijd voor heb.
Ik kan namelijk nog steeds niet tegelijk roken, drinken, draaien en mensen te woord staan want dan gaat het helemaal fout razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
4-11-2004 16:03

Reind schreef:

Met agressief gedrag los je meestal vrij weinig op inderdaad.

Ik heb ooit 1 keer uitgehaald omdat iemand het nodig vond om de toonarm van een sl te rukken. Zonder ook maar enig moment na te denken haalde ik uit......... met als gevolg dat ik er 2 terug kreeg die net ff iets beter geplaatst waren dan degeen ik gaf.
Ik zou die gast ook een hoek voor z'n kop geven, het is toch zeker jou tt (of die van de discotheek)en niet die van die gast... Wat is er daarna gebeurt? (let me guess: Reind werd boos en...? razz :p )
Tegenwoordig los ik zoiets heel makkelijk op, je moet ergens draaien en dan ga je altijd via de deur naar binnen voor zover ik weet. Bij de deur van een discotheek staat vaak een mannetje breder te zijn dan dat ie in werkelijkheid is en die vraag je gewoon hoe het publiek over het algemeen is.
Na zo'n gesprek kun je meestal wel een aardige inschatting maken over hoe zo'n avond zal verlopen qua verzoekplaatjes.

Probeer zulke gevallen op te lossen met een geintje als je er geen zin in hebt, werkt beter dan nee schreeuwen en jezelf weer om draaien.
Als iemand aan mij een plaatje komt vragen dat niet past en waar ik geen zin in heb om te draaien. En ze komen vervolgens nog 3x zeuren, dan probeer ik meestal het nummer op te leuken.
B.v. een beatlinetje uit een ander nummer er onder zetten, of flink pitchen.
*Quukske*
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
4-11-2004 16:27
Vroeger heb ik er een keer eentje met een zaklamp een tik verkocht.
Dat is zover ik me kan herinneren de einge keer. Los het gewoon met praten op,
geweld is alleen maar onmacht. Zorg gewoon dat het moeilijk is om bij jou te komen,
en types die er toch weten te komen direct wegsturen. "Wil je daar weggaan?" "jamaar ik wou.." "daar praten we verder, eerst hier weg" op een rustige toon werkt vrijwel altijd.
En daarbij, je staat er als entertainer, niet als bouncer.
Oja, je kan ook deze ophangen razz :p

ATTENTION
Before requesting songs, making comments, or asking questions of the D.J.,
please...
CHECK BELOW FOR YOUR REQUEST

1. PLAY SOMETHING GOOD...SOMETHING WE CAN DANCE TO!
The D.J. has to play for more than one person...so, what you may hate may be another's favorite song and EVERYTHING played here can be danced to one way or another.
2.WOULD YOU PLAY SOMETHING WITH A BEAT?
BE SERIOUS! We know of NO songs played in a club that don't have some sort of a beat!
3. I DON'T KNOW WHO SINGS IT AND I DON'T KNOW THE NAME OF THE SONG, BUT IT GOES LIKE THIS...
Please don't sing for the D.J.! They have to put up with smoke-filled rooms and dangerous decibel levels all night. Do them a favor and DON'T give them a rendition of your favorite song!
4. EVERYBODY WANTS TO HEAR IT!
Oh sure, you polled EVERYONE in the club and, as their spokesperson, you are requesting the song.
5. I CAN GET LAID IF YOU PLAY IT!
If you are GOOD ENOUGH, you can get laid to anything!! (also been known as "buy the album and get laid for a month!")
6. I WANT TO HEAR IT NEXT!
The only people who can get away with that statement write the D.J.'s paycheck!
7. I DON'T KNOW WHAT I WANNA HEAR...WHAT DO YOU HAVE?
It's a lot easier for you to go have another beer and figure out what you want to hear than it is for the D.J. to recite the name of EVERY record in the booth!
8. HEY MAN, NOBODY CAN DANCE TO THIS!
It is not advisable to say this when the dance floor is packed (but, some people do anyway)! However, even if there is only ONE person on the floor, it STILL contradicts the statement.
9. EVERYBODY WILL DANCE TO IT IF YOU PLAY IT!
The D.J. won't...I guess that blows a hole in that theory!
SOME ASSORTED THINGS NOT TO SAY
If you ask for a song and the D.J. says he just played it, DON'T SAY, "Well, I just got here." It makes absolutely no difference. DON'T SAY, "Is this the only kind of music you play?" If you go to a Chinese restuarant, you wouldn't ask for Italian food. Rock clubs play rock, alternative clubs play alternative, discos play disco, etc., etc., etc... If you ask for a song, BE SPECIFIC. DON'T SAY, "I wanna hear something, anything but this!" Try going to the bar and saying, "I wanna drink something, anything but this..." You can't complain if you're not SPECIFIC. HOWEVER, if you ARE specific and the D.J. says he doesn't have the song, DON'T SAY, "What?!! What do you mean you don't have it? What kind of d.j. are you? Why don't you get into the wonderful world of fast food! You obviously don't know what you're doing as a D.J.!"...
HE MAY SHOOT YOU!!!
Special Note
A nightclub D.J. gets very little respect. They are expected to play everything for everybody. It is impossible to satisfy all to the people all of the time, yet club jocks are expected to do just that. If a radio jock tells his listeners a song is a hit, the majority of the people think it must be "because they said so on the radio." However, 80% of the time, that same song was being played in a club long before the radio DISCOVERED the NEW song. So, give the D.J. a break! The next time you request a song, stop and
THINK before you speak.

And above all, if the Dj has one hand on the mixer, one hand on a TURNTABLE - wearing headphones,
DON'T BUG HIM
HE'S MIXING!!!!!!!
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)