Forum > Newbie Forum

Eerste optreden: praktische zaken

(111 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
24-10-2004 12:55
2 x bewerkt. Laatst door Victor op 24-10-2004 18:38
Hehe, idd dat quote'en lukt nog niet echt sad :( happy :).

Het bedrijf JBE opzich is best leuk, de site is echter een stuk minder.

SOL heeft volgens mij wel Yamaha PA, in ieder geval wel Yamaha Keyboards.

Kan ze natuurlijk ook hier bestellen, geen id hoeveel verzendkosten verder, alleen hier hebben ze weer geen Yamaha mixers of Lem mixers sad :(. Tis idd wel makkelijk om alles bij 1 dealer te kopen.
Edit Mod: Graag alleen quoten als dat voor de leesbaarheid van je post nodig is. Niet iedere keer hele posts quoten -Victor
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
24-10-2004 13:09

kvm schreef:

Wil je het persé dicht bij huis weghalen, Conijn in eindhoven is lem dealer, van Yamaha zijn ze wel keyboard dealer maar PA dealer dacht ik niet.

Martin.
Ze hebben wel wat Yamaha PA setjes staan. Ik heb er ook eens een demostratie gehad, ze kunnnen het wel leveren dus.
Maar dat is MIJN mening...
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
24-10-2004 13:20
Ze kunnen natuurlijk ook wat voor je bestellen happy :).

Maar ik kan toch ook de LEM speakers gewoon op New Line kopen en de Yamaha mixer bij SOL.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-10-2004 14:33

Lukas schreef:

Ze kunnen natuurlijk ook wat voor je bestellen happy :).
Nee, dat kan dus niet als je geen dealer bent.
Yamaha werkt met verschillende dealerschappen.
Een keyboard dealer hoeft dus geen pa dealer te zijn.
Het heeft o.a. te maken met het op voorraad houden van de producten. Ben je van beide dealer dan moet er dus behoorlijk gëinvesteerd worden. Aangezien ze volgens Roytje PA hebben is het in dit geval wel mogelijk.
Maar ik kan toch ook de LEM speakers gewoon op New Line kopen en de Yamaha mixer bij SOL.
Dat is ook een optie, bij Dré is de service in iedergeval goed.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
24-10-2004 15:49
Ik bedoel te zeggen dat als ze Yamaha keyboards hebben ze ook vast wel een mixer kunnen leveren, kost alleen wat moeite ;-). Op ... kan ik de Yamaha mixer ook bestellen. Behalve het kleinste model hebben de Yamaha mixers ook faders hoor wink ;).

Ik ben er nu vrijwel uit: (dit draadje is al een 'hot item' happy :)) LEM actieve speakers, een mixer van Yamaha, en auto's wassen als bijbaantje laugh :D. Voor het licht daarna: 4 meter truss met stands met lieren, 4 x PAR 56 long (vind ik toch wat mooier), Geni 3000 watt strobo en een rookmachine.

Ik had ergens een aanbieding gezien van 125 Euro, 4 x par 56 (inclusief filterhouder, schuko, filters e.d.) met GE lampen, alles nieuw, is dit redelijk? Het zijn shorts.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-10-2004 16:32

Lukas schreef:

Ik bedoel te zeggen dat als ze Yamaha keyboards hebben ze ook vast wel een mixer kunnen leveren, kost alleen wat moeite ;-).
Nee, dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen, Yamaha is daar erg strak in. Als winkel houd dat in, Geen PA dealer = geen of minimale korting. Met andere woorden bestellen is nutteloos. Tevens lopen alle bestellingen via het centraal magazijn in duitsland dus kan je (soms)rekening houden met een lange levertijd.
Behalve het kleinste model hebben de Yamaha mixers ook faders hoor wink ;).
Dat was bekend.

Dré heeft ook leuke sets met par lampen en statief.
www.new-line.nl/v/11235
Een truss set met wind ups is wel leuk maar als dat het enige is wat je er aan wil hangen lijkt het mij iets te veel van het goede.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
24-10-2004 18:07
Ik wil geen China lampen razz :p. Voor de rest lijkt het me wel een aardig setje, maar jammer als na het 2e optreden alle lampen kaduk zijn.

Truss neem ik niet alleen voor het draagvermogen;
1) plaats zat, hoef je niet telkens nieuw statief te kopen bij 1 nieuw lichteffectje
2) het staat veel mooier dan de statieven
3) je kunt truss boven mn keyboard/setup laten zweven, statieven moet je ernaast zetten

Maar waar moet ik de boel nu halen?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-10-2004 19:51

Lukas schreef:

Ik wil geen China lampen razz :p. Voor de rest lijkt het me wel een aardig setje, maar jammer als na het 2e optreden alle lampen kaduk zijn.
Misschien de geposte link naar de lampenset nog een keer lezen? shut up :X
Een truss is wel leuk maar vergeet niet dat jij ook in de spotlights moet staan.
3) je kunt truss boven mn keyboard/setup laten zweven, statieven moet je ernaast zetten
Dus jij wilt de truss gebruiken zonder standaards?
Maar waar moet ik de boel nu halen?
Dat moet je helemaal zelf weten. Bovendien moet je natuurlijk eerst sparen.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
24-10-2004 20:13
r staat dat je het beter los kan kopen, dus je bedoelt dat ik zoiets moet aanschaffen maar dan los met GE lampen?

Tuurlijk met standaards/statieven alleen wanneer ik hangen zeg denk je meteen aan takels/hijsen dus zeg ik maar even zweven. Weet heus wel wat zwaartekracht is, hoor laugh :D.

Ik ga nu sparen (lees = auto's wassen happy :)) en een uitgebreid reportoire opbouwen. Dat wil zeggen: goed kunnen spelen zonder bladmuziek, en het uit mijn hoofd weten welke style/voice en eventueel welke disk waar de midi opstaat (uiteraard speel ik het grootste gedeelte gewoon helemaal zelf zonder midi) en dan 50 nummers van 3 min. Tot nu toe heb ik 20 nummers, van Vogeltjesdans (electronica's) tot Return the Stolen (Montana, TV serie) en van wat zou je doen (Borsato en Ali B) tot super trouper.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-10-2004 20:47

Lukas schreef:

Er staat dat je het beter los kan kopen, dus je bedoelt dat ik zoiets moet aanschaffen maar dan los met GE lampen?
Ja, het lijkt mij toch dat de geplaatste hint van Dré duidelijk is.
Tuurlijk met standaards/statieven alleen wanneer ik hangen zeg denk je meteen aan takels/hijsen dus zeg ik maar even zweven. Weet heus wel wat zwaartekracht is, hoor laugh :D.
In dat geval vervalt dus punt 3 bij zowel de truss als de losse standaards staan ze min of meer naast jou keyboard.

Nog een paar off topic tips,
Denk bij het maken van je muziek ook eens aan medley's in hetzelfde genre, of medley's in verschillende maar wel bij elkaar passende muziek. De TMF midigallery kan je hierbij op weg helpen. Maak pauzes tussen de nummers niet te lang.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)