Forum > Newbie Forum

Eerste optreden: praktische zaken

(111 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
23-10-2004 13:13

kvm schreef:

Lukas schreef:

7 midifiles op 1 disk shocked 8O. Doe je waarschijnlijk wat verkeerd, ik krijg er minstens 15 op met nog wat stylefiles!
Klopt, plm 12/15 midifiles per disk. Maar geen 25 dus wink ;)
Tsja, uiteraard kunnen ze goed op een PC klinken (wat is er niet mogelijk tegenwoordig) alleen ik ga optreden met m'n keyboard en niet met m'n PC razz :p.
Mijn opmerking was naar aanleiding van hetgene wat jij zei. Dat midifiles slecht klinken op een pc is dus onzin. Toetsenisten zie je inderdaad niet optreden met pc maar de midifiles worden thuis vaak wel bewerkt met een pc.
En overigens: ik heb geen synth he, dat dat duidelijk mag zijn.
Yamaha PSR serie ken ik wel, een eventuele aanvulling van een goede soundmodule van een ander merk is niet verkeerd. De genoemde SC88 van roland benaderd het orginele geluid behoorlijk.

Voor het licht zou ik als toetsenist kiezen voor,
www.new-line.nl/v/3663
(ook via midi aanstuurbaar)
En aan te sluiten op
www.new-line.nl/v/29

Martin.
Idd, files van 3 minuten geen 25 maar ik heb nu vooral korte van 1 minuut ofzo.

Maar, qua geluid (mixer + actieve speakers) is dat in orde zoals het staat in mijn post een stukje terug?

En behalve de sturing (daar ben ik wel uit) wat voor licht is het beste?

PSR serie is het beste, DGX is meer een keyboard met piano afmeting (qoa toetsenn) en EZ serie is meer voor beginnende muzikanten die ook met de PC aan de slag willen met veel gebruiksgemak.

Qua reportoire (ook niet onbelangrijk): ik ga dit jaar een lijst bijhouden, en ik wil totaal aan het eind van dit jaar 50 nummers helemaal perfect kunnen spelen. In een uur gaan ongeveer 15 nummers dus dan heb ik wel een uur of 3.5 muziek en dan nog een pauze dus dan kan ik wel een avondje volspelen. (en mocht het uitlopen, en mijn liedjes zijn op, kan ik altijd nog een melodietje op een ander ritme spelen, of gaan improviseren wink ;))
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
23-10-2004 13:26
Voor het licht is dit het beste: 4 X PAR-56 SHORT + een 300 WATT MFL lamp. www.new-line.nl/v/2754 (lamp staat er naast.

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2004 15:56
@Lukas: even een tip: wanneer je reageert op de laatst geplaatste post, is het niet nodig om die hele post te quoten. Het maakt je eigen post onnodig lang. wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-10-2004 16:26

Lukas schreef:

Maar, qua geluid (mixer + actieve speakers) is dat in orde zoals het staat in mijn post een stukje terug?
Ik heb daar in 1e instantie geen reactie op gegeven omdat je nogal totaal verschillende apparaten op geeft.
Met galm, zonder galm powered en non powered.
De vraag is dus wat wil je precies?
Als je er ook bij gaat zingen MOET je absoluut een galm hebben.(hetzij intern of extern) Hoeveel toetsenborden ga je aansluiten en wat te denken van pauze muziek (cd speler o.i.d. ?)Misschien ook nog een aansluiting voor een weede microfoon? Een losse eindtrap of een powered mixer, powered luidsprekers etc.

Als licht in ieder geval par56 spots (300watt)

Duo's of alleen toetsenisten zie je daarbij ook wel met scans die voor het grootste gedeelte gebruikt worden als colour changer en met wat vlottere nummers ook de zaal mee pakken.
PSR serie is het beste
Welke heb jij?

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
23-10-2004 17:47

sylvia schreef:

@Lukas: even een tip: wanneer je reageert op de laatst geplaatste post, is het niet nodig om die hele post te quoten. Het maakt je eigen post onnodig lang. wink ;)
Sorry, op een ander forum was het zo dat er maximaal 1 quote werd herhaald dus vandaar quote ik wat veel wink ;).

Ik heb zelf de PSR-450 (redelijk nieuw), hoewel niet de topklasse. De verkoper zei me dat hij niet geschikt was voor optredens (net 1 maatje te klein, de PSR-1500 zou wel geschikt zijn) maar als je hoort hoe hij klinkt valt dat wel mee. Keyboards zijn (de beginnersmodellen zijn goedkoop, maar de topklasse in verhouding best duur) niet goedkoop, voor HET topmodel moet 2800 Euro neergelegd worden, heb je nog ineens speakers erbij zoals wel gebruikelijk is. Wanneer ik het basisset(je) heb spaar ik wel weer door voor een ander keyboard razz :p.

Ik ga er niet bij zingen, ten eerste kan ik dat voor geen meter en ten tweede zijn de songs al herkenbaar genoeg. Appratuur met effecten, equilizers etc. heb ik dus niet nodig, bovendien kan ik met het keyboard al galm en dergelijke instellen. Mijn vraag is nu: (zie een pagina terug) of de appratuur die er staat goed voor mijn doel is. Jullie zullen nu ondertussen wel weten wat de bedoeling is laugh :D.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-10-2004 19:45
De PSR 1500 is eigenlijk de eerste "semi pro" instapper.
Deze klinkt ook "voller" dan de 450, maar goed dit is natuurlijk geen muziekinstrumenten forum.
of de appratuur die er staat goed voor mijn doel is. Jullie zullen nu ondertussen wel weten wat de bedoeling is
Veel keuzes, aangezien je niet zingt is de galm overbodig, dan blijft de keuze non powered of powered.
Kwa gemak zijn de lem powered speakers met de yamaha of lem mengtafel een goede keuze.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
23-10-2004 20:28

kvm schreef:

De PSR 1500 is eigenlijk de eerste "semi pro" instapper.
Deze klinkt ook "voller" dan de 450, maar goed dit is natuurlijk geen muziekinstrumenten forum.
of de appratuur die er staat goed voor mijn doel is. Jullie zullen nu ondertussen wel weten wat de bedoeling is
Veel keuzes, aangezien je niet zingt is de galm overbodig, dan blijft de keuze non powered of powered.
Kwa gemak zijn de lem powered speakers met de yamaha of lem mengtafel een goede keuze.

Martin.
De 1500 is niet echt een instapper (voor de beginner dus), echter wel een instapper voor de top range. Het is ook wel te merken aan het prijsverschil; de 450 is 500 euro, de 1500 is 1150 euro.

Ik heb liever actieve speakers dan een powered mixer, omdat het moeilijk is precies een mixer te zoeken die de juiste output levert + de wensen qua faders e.d. Je zegt dat qua mixer de Yamaha of Lem in aanmerking komt, dan kies ik voor Yamaha omdat daar mijn keyboard ook al van is. Beetje rare beredenering, maar ik zal toch moeten kiezen laugh :D.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-10-2004 20:46

Lukas schreef:

De 1500 is niet echt een instapper (voor de beginner dus), echter wel een instapper voor de top range.
Ik had er ook bij gezet "semi pro". wink ;)

Kwa mixer gemak ligt het aan jezelf, wil je faders voor elk kanaal (Lem) of allemaal draaiknoppen (Yamaha)
Bijde merken leveren voor zover ik weet goede service.
De Yamaha "past" bij het keyboard en de Lem bij de boxen.
Als het enigsinds kan zou ik het bij 1 winkel kopen.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
23-10-2004 21:06

kvm schreef:

Kwa mixer gemak ligt het aan jezelf, wil je faders voor elk kanaal (Lem) of allemaal draaiknoppen (Yamaha)
Bijde merken leveren voor zover ik weet goede service.
De Yamaha "past" bij het keyboard en de Lem bij de boxen.
Als het enigsinds kan zou ik het bij 1 winkel kopen.

Martin.
Het liefste natuurlijk faders, bovendien hebben de meeste electronica/dj zaken geen Yamaha maar meer DJ merken. Dan zal ik echt naar de muziekwinkel moeten gaan. Geen probleem maar ik weet niet of ze daar die LEM speakers weer hebben en bij 1 winkel is wat makkelijker ja razz :p

Ik weet niet wat je bedoeld met past bij het keyboard en past bij boxen?

Het zit hier wel snor qua winkels;
Jacobs Breda Electronics zit hier ''om de hoek'', zal vast wel een bekende zijn, www.jbe.nl
Muziekhandel SOL zit hier ook vlakbij www.solmuziekhandel.nl
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-10-2004 23:27
Ik hoop niet dat je net zo toetsen speelt als dat je quote, want dat gaat nog niet helemaal lekker wink ;)

Volgens mij is jbe geen lem dealer bovendien zet ik zo mijn vraagtekens bij een bedrijf met zo'n site.
Sol heeft volgens de site helemaal geen dealerschap van lem en yamaha.

Wil je het persé dicht bij huis weghalen, Conijn in eindhoven is lem dealer, van Yamaha zijn ze wel keyboard dealer maar PA dealer dacht ik niet.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)