Forum > Algemeen Forum

Disco beurs 20 oh oh, 27! oktober 2004

(205 reacties. Pagina 9 van 21)
Moderator(s): Dré
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
11-10-2004 22:19
Niet om het één of ander, maar laat duidelijk zijn dat we deze beurs primair organiseren vanwege de vraag tijdens de jaarlijkse PA-markt door standhouders om ook nieuw materiaal te mogen verkopen.

Vanaf maart dit jaar worden de standhouders en potentiele deelnemers al benaderd om deel te nemen. De beurs al vol hebben alvorens promotie te maken, zal nimmer lukken.

Voor mij is net zo onbegrijpelijk dat de grote merken zich niet laten zien. Pioneer, Denon, Dateq, etc. etc. zijn allemaal benaderd... Primair een reactie van oh ja wel leuk... Puntje bij paaltje... vertegenwoordiger heeft dat gezegd, maar die beslist niet of woorden van gelijke strekking.

Maar de beurs gaat gewoon door. De zaal is besproken en moet betaald worden.

Over de DJ-expo laat ik mij hier niet uit. Iedere organisator doet het op zijn of haar manier. Daar voelt de ene standhouder zich wel en de ander niet bij thuis. Het is net verkering... maar dan anders ! happy :)

We zullen wel zien wat het gaat worden.

In ieder geval zijn er vandaag geen opmerkingen binnegekomen over de leeftijdsverlaging, dus die zullen we doorzetten en z.s.m. de website aanpassen.
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
11-10-2004 22:25
Over de buitenlandse beurzen nog even terugkomend...

Kijk eens op www.dj-meeting.de en kijk dan ook eens naar de plaatjes in de Galllery....

Dat was zo'n beetje wat ik voor ogen had voor de Nederlandse versie...

Maar goed daar doen ze het ook al een flink aantal jaren.
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-10-2004 22:47
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 11-10-2004 23:47

Eureka schreef:

Kijk eens op www.dj-meeting.de en kijk dan ook eens naar de plaatjes in de Galllery....

Dat was zo'n beetje wat ik voor ogen had voor de Nederlandse versie...
Heb je het lijstje deelnemende firma's gezien? Mede daardoor is het succesvol.
Vandaar ook mijn opmerking van de Importeurs die ik mis.

[EDIT]Om dan met dit duitse voorbeeld te komen is zinloos.
Juist dit voorbeeld is min of meer gelijk aan de DJ-Expo beurs.

Martin.
kvm entertainment
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
11-10-2004 22:52
Eureka, de reden waarom "de grote" merken het laten afweten is vrij simpel: De flyer en de site van de discobeurs zien er niet uit.....Juist die promotie middelen moet de mensen lokken. Waar is de mooie full color flyer/folder?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-10-2004 23:15
Dat, plus het feit dat de hele opzet van de discobeurs qua doelstellingen veel te "smal" is.

Wanneer je dit op de eerste pagina zet
Disco was toen een nieuw fenomeen. Knipperende lampen op het ritme van de muziek met ingewikkelde sturingen en vele tientallen kabels voor geluid en licht. Spiegelbollen in grote en kleine maten. Glitterkleding, tijgerpakjes en make-up waren niet meer weg te denken.
*KNIP*
Voor de Discobeurs van 2004 willen we op 27 oktober een groot gedeelte van die tijd weer terughalen, zeker nu er steeds meer café's en kroegen er een dansvloertje bij krijgen, een spiegelbol en wat spots erbij plaatsen, om de bezoeker maar in de goede sfeer terecht te laten komen.
dan impliceer je daarmee een "revival of the seventies"-achtige beurs. De spiegelbol als achtergrond van de website maakt het er niet beter op. Met een beetje goede wil zouden de grote merken zich hierdoor nog aangesproken kunnen voelen, maar dan gaan de opmerkingen van Blazer ook een belangrijke rol spelen bij de vraag: 'hoe serieus gaan we dit evenement nemen en wat levert het ons op als we er geld, tijd en energie in steken?'

De teller op de website en de klachten die ik via dit forum heb gelezen over de responsetijd van de organisatie spreken ook niet van een mega-professionele opzet.

Verder vind ik het wel een prima initiatief en aangezien het bij mij om de hoek plaatsvindt, kom ik waarschijnlijk wel langs, maar de opmerkingen dat er nog behoorlijk wat aan de opzet en organisatie te sleutelen valt zijn geen geblaat aan de zijlijn (en inherent op reclame maken voor een evenement via een forum).
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
11-10-2004 23:19
Juist Sivia, ik had het niet beter kunnen zeggen!
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
12-10-2004 01:37
Jullie hebben helemaal gelijk... allemaal... niemand uitgezonderd... Ik doe het helemaal fout... mijn excuses...

Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik zal ze zeer ter harte nemen...
Natuurlijk dure flyers laten drukken, die het merendeel van de bedrijven toch meteen in de prullenbak gooien...
Natuurlijk een flitsende website laten maken ...

Ga zo maar door... Het kost allemaal heel veel geld en dat moet terugverdiend worden aan de standhouders en de bezoekers... Er zijn standhouders die geven aan dat ze de huidige tarieven al te duur vinden...

Ik hoop alleen dat het toch een succes gaat worden en dat we het nog eens kunnen doen en dan met wellicht nog veel meer deelnemers en anders hou ik het gewoon bij mijn jaarlijkse PA-markt.
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-10-2004 09:21

Eureka schreef:

Jullie hebben helemaal gelijk... allemaal... niemand uitgezonderd... Ik doe het helemaal fout... mijn excuses...

Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik zal ze zeer ter harte nemen...
Natuurlijk dure flyers laten drukken, die het merendeel van de bedrijven toch meteen in de prullenbak gooien...
Natuurlijk een flitsende website laten maken ...
Je geeft zelf aan dat je je afvraagt waarom de grote merken het laten afweten. Als je één van de mogelijke antwoorden daarop niet wilt horen, namelijk dat het evenement een nogal goedkope en oudbakken uitstraling heeft, dan niet.

5000 "dure" flyers (A6 dubbelzijdig fullcolour) heb je al voor voor 110 Euro ex BTW. Da's iets minder dan een derde van het tarief voor een basis standruimte op de beurs.

En laat die bedrijven die flyers dan maar in de prullenbak gooien. Dat doen ze dan hopelijk wel nadat ze een kijkje hebben genomen op je leuke website. Daarnaast speelt natuurlijk je netwerk een grote rol: als bedrijven weten wie ze voor zich hebben, dan valt er ook makkelijker te praten.

Nu voor de flyers alleen nog iemand vinden die verstand heeft van ontwerpen. Bij voorkeur natuurlijk iemand die tevens de website onder handen had genomen, gaat in 1 moeite door en heb je meteen een consequente uitstraling. En ga nou niet lopen zeuren dat die site dan ook teveel geld kost, want ik kan je bergen links geven van websites die geheel belangeloos zijn ontworpen door professionals of de betere hobby-isten. Hetzelfde geldt voor het ontwerp van flyers.

Maarja, voor deze editie waarschijnlijk allemaal te laat en gericht aan dovemansoren. Da's jammer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
12-10-2004 09:52
Ik zal er niet te veel over zeggen,
maar.........

Vergissen jullie je niet.
Het organiseren van een beurs is geen kleinigheid.
Je zult schrikken van de regels, kosten en eisen om in een hal een beurs te kunnen organiseren.
Als je het voornemen uit, wil iedereen graag meedoen, en iedereen doet allerlei beloftes, maar als het puntje eenmaal bij paaltje komt, dan is het verschil tussen toezeggen en doen, nog wel eens een beetje anders sad :(
Zelf organiseer ik ook wel eens het een en ander, dus ik ken de praktijk daarvan ook een beetje. Er zijn ook wel een paar truuken om dat te voorkomen, maar die vertel ik niet hier.
Dan heb je nog te maken met allerlei gemaakte (modnedelinge) belofte's van mensen (pas op dat je die wel van de beslissers hebt), dat ze komen enz. maar als het puntje bij paaltje komt, betalen ze vaak vlak voor of tijdens de eerste dag van zo'n beurs, de reden hiervoor is dat ze dan tot op het laatste moment kunnen besluiten om toch maar niet te komen, zonder dat ze kosten/risiko hebben.

Op de markt hebben we hier wel wel een leuke oplossing voor..... wink ;)

En dan heb je vlak voor de beurs een aantal open plaatsen, die vaak wonderlijk genoeg nog op het laatste moment weer bezet gaan worden door zgn. "meelopers".
Alleen als er te veel lege plaatsen zijn, dan straalt het succes er niet van af, en blijven er vaak ook wat plaatsen onbezet, welke meestal dan verdeeld worden onder de wat nettere en grotere standhouders die wel vooruitbetaald hebben, en wel wat risiko hebben durven te nemen.

Ook denk ik dat de insteek voor een discobeurs wat lastig is;
wie wil je aanspreken? Dat moet van te voren heel duidelijk zijn.
En een profesioneel opgezette website, vooral informatief, zonder toeters en bellen, is daar wel een goedkope en goede start voor. Maar een wat goedkoop opgezette website is eerder een afschrikker sad :( (Je geeft daar mee aan dat het allemaal niet te veel mag kosten, en dat je dus niet bereid ben te investeren.)
Hier ben ik het met de mede forumleden wel mee eens, de website zag er wat goedkoop uit.
Flyers, die zijn om uit te delen, die hoef je dus pas laat te laten drukken, een goed ontwerp, kan je al in een vroeg stadium laten maken, waarbij je ruimte maakt voor enkele (hoofd) sponsors om hun reclame bij te zetten, zodat de kosten van deze flyers praktisch nihil zijn.

En dan nog de promotie naar de potentionele standhouders:
Die moet absoluut goed en profesioneel zijn!
De echte grote jongens, (merken) moet je persoonlijk benaderen.
Beginnen met één, niet allemaal tegelijk! Die eerste die over de brug komt, geeft je de beste plek, en gebruik je als lokker (hij komt ook, dus jij kan niet achter blijven...) en normaliter wil men niet voor elkaar onder doen.
En dan niet van: ik ga een beurs organiseren, maar;
Ik ben voornemens een beurs te organiseren waar jullie produkten zeer wel bij aanwezig zouden moeten zijn,
wat zou er voor nodig zijn om jullie ook op mijn beurs te krijgen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
12-10-2004 09:58
De site van de beurs is te knullig voor woorden EN heeft een "da's het werk van m'n buurjongen" uitstraling. Dan kunnen we eromheen dralen en lullen MAAR feit is dat die site het visitekaartje van de beurs IS!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic