Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 9 van 24)
Moderator(s): Dré
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
16-8-2004 13:19
Mijn eerste spulletjes waren:

2 hifi cd-spelers (pioneer en philips)
1 Behringer VMX 100 mengpaneel
en als geluidset gebruikte ik mijn gewone stereosetje.

Ik heb heel wat gekl**t gehad met de vmx 100 dus had ik na een week of 2 de vmx 200 gekocht (die heb ik nu nog)

na ongeveer een half jaar ben ik mijn cd-spelers gaan vervangen voor 2 psx'jes. En ik heb later een geluidset aangeschaft: Dap Mission 1500 + 2 keer Dap Pr-115 speakers.

inmiddels bestaat mijn dj set nu dus uit:

2 American Audio PSX
1 Behringer VMX 200
1 Behringer HPX 2000 (koptelefoon)
1 Senheiser E 835 S
1 Dap Mission 1500
2 Dap Pr-115
2 K&M luidsprekerstatieven
En heel veel kabels wink ;)

Over een weekje of 2 hoop ik trouwens een draaitafel te hebben.

m.v.g. Chris Groenveld
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
16-8-2004 14:13
Mjah
aan het begin een sony-setje waarop stond 2X 100 watt rms (nu wel geleerd dat da regelrechte bullshit is wink ;) )
een philips draagbare radio die met zijn koptel-aansluiting op de mic ingang zat aangesloten.
dus ik kon wel aan elkaar over laten gaan maar ik kon alleen bij 1 plaat voorbeluisteren. dus als een nummer niet meteen begon viel er wel eens een stilte, maar het publiek van die leeftijd vond dat niet erg razz :p
toen een keuken-lamp gepakt (met 3 koppen) de lampen er van geschilder met doorzichtige verf (1 keer gebruikt = nooit weer).
en zo'n mini-strobe.

later bijgekocht op volgorde:

- rockballs, rookdoos en wildmoon.
- mengpaneel (jbsystems beat 4)
- 2 cd-spelers (pioneer cd-j100s)(van mijn diploma cadeau)
- 2 speakers (bullfrog dt215) versterker (jbsystems radon 900)
- versterker omgerolen (was te zwak)(dap p-1200)
- 4 parren + statief + controller + dimmerpack
- 2 winners II + controller (scanmaster 1)
- 2de statief
- 2 winners II
- 2 powerstrobes 1500 watt (merk al sla je me dood was een prikkie)
- strobe controller
- 1 jbsystems panter
- 1 jbsystems panter

Ik had voor het dmx systeem van die goedkope dap kabels waar alle connectors van sneuvelden, dus die heb ik vervangen door neutrik connectors
en een terminator omdat het systeem soms toch kuren begon te vertonen
en een hele hoop verlengsnoeren (+/- 150 meter)
wat een onzin in dit vak
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
16-8-2004 14:50
CD Spelers:

Phlips Hifi cdspeler, en Sanyo cd/radio-combi (via koptelefoon aansluiting)

Mixer: 'ETP!' mm50

Amp: Sony miniset met 2x 40 watt vermogen.

Speakers: Raveland 15" + 2x piëzo combi

Gebruikt voor 1 feest (verjaardag klasgenote) zo'n 5 a 6 jaar geleden.
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
16-8-2004 17:44
haha mijn eerte setje waar ik nu ook nog (thuis mee draai zo ver dat kan dan)

2 diskmans (1tje van audiosonic zo'n mp3 cd-ding en 1tje van technics)
1 Phonic DM-1030 mixertje
1 Akai versterkertje AA-V12DPL (weet niet hoeveel watt)
4 boxen (merk?) van max 125 watt (zeggen ze) had daarvoor 4 boxies van technics waar ik ook wat feestjes mee gedraaid heb (stuk of 5)

Nou dat was het

Tijd voor wet echts (hahahah laugh :D

Maar dat komt aankomend jaar
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
Berichten: 34
20-8-2004 00:49
eerste spulletje's
die hadden we niet hebben gewoon drive-in over gekocht van iemand
daar voor draaide we op een atracttie park in de regio waar we alle drie werkte op dat moment
daar is ook ons bedrijf uit ontstaan
Alvast de beste wensen voor 2006
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
6-10-2004 13:41
tja, waar ben ik mee begonnen.

mijn intresse in muziek begon al vroeg op de middelbare school toen ik van iemand een paar cdtjes mocht lenen.
Het begon eigenlijk al eerder toen ik mijn zuur verdiende centjes mocht uitgeven aan een radio. Ik begon toen te kijken voor een kleine radio met dubbel cassette deck, tuner en radio. Dat werd een iets grotere radio met iets meer vermogen, dat ging naar een goede radio met 3-cd wisselaar, en daarna met surround en uiteindelijk was ik aan het kijken voor een sony X-Bass 80 AV die heb ik toen ook gekocht (ik heb hem nu nog steeds, na 10 jaar)

Toen zag ik ergens een 'mooi' dj setje staan, volgens mij was dat soundlab of iets dergelijks. Ik wou dat spul hebben, overal gekeken en prijzen vergeleken enzo en uiteindelijk heb ik me een telescoop (sterrekijker) gekocht (dat kopen ging op dezelfde manier als de radio). Zo heb ik toen ook een MD speler gekocht ivp een dj setje.

Ondertussen was mijn intresse in een DJ setje een beetje afgezwakt. Pap en mam hadden ondertussen een draaitafel (gewone hifi pickup) gekocht waarmee ik toch ook al aardig mee kon spelen (ik miste alleen een 2e en een mixer). Maar een setje aanschaffen kwam er niet van want ik kocht mijn eerste auto.

Toen zag ik Darkraver bij ons in de plaatselijke hardrock cafe shocked 8O draaien, en toen begon het weer te kriebelen. Toen kwam mijn 2e auto (het uitzoeken ging ook van goed naar beter), dus weer geen setje.

Maar laatst mocht ik bij de buurt BBQ op het geweldige DJ setje van de buurman www.new-line.nl/v/7281 de muziek verzorgen, en toen wist ik het helemaal. Ik dacht toen: Nu iets aanschaffen of het komt er nooit meer van. Toen overal gaan kijken op internet enzo. Bij google draaitafel ingetypt en toen kwam ik als eerste New Line tegen, daar ff heel lang gekeken naar een nieuw setje (zo eentje van Dre) en toen maar bij makrtplaats enzo kijken voor een 2e hands setje wat beter was en toen maar weer voor dat middelmatig setje zitten kijken en toen weer naar 2e hands Gemini PT2400 en mixer. De mixer had ik al vrij snel (toch) nieuw gekocht en die draaitafels ...... tja. Ik zag op het forum een paar mooie staan, en een nog mooiere synq (oem) en uiteindelijk heb ik dan toch maar besloten om een stel nieuwe draaitafels te kopen.

Mijn set ziet er dus als volgt uit:
1x Sony X-Bass 80 AV (goeie radio)
1X Sony QS ??? (md speler)
1x Gemini PS-626i
2x Akiyama DJ-4000 Acura
2x Ortofon Concorde Pro
(en al veel meer dan 6 platen)

Dus een echt beginners setje is het niet meer, maar ik ben er niet minder blij mee.
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
DJRoberto1978Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2004
Laatste: 8-10-2004
Berichten: 4
8-10-2004 16:48
voor mij was het vroeger heel erg behelpen:

alecto mengpaneel 4 kanaals
sony diskman
philips cd-speler van jaren'80 stereotoren
dual platenspeler uit de jaren '70
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
9-10-2004 12:14
mijn eerste dingetje was met 2 stereo torentjes van ongv 40 watt en een looplicht, 20 wt stroobje en een zwaailicht razz :p

heb nu:
lichtbrug (3m)
4 par 56 1200wt
2 500 wt stroobs
triple durbey
small mushroom
2 pr 112 van dap
jb systems cd 550
5 kn mengpaneeltje
pa 2100 van skytec (wordt vervangen hoor)
zit tog wel wat vooruitgang in laugh :D
2x 1,20 m blacklight om achter me witte laken te leggen waarmee ik me snoeren onder en achter de tafel wegwerk
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
9-10-2004 13:36
ik begon met m'n 10 jaar. Ik kreeg een alecto mixer van me neef en 2 discmans + 30 jaar oude verster van mijn vader. De kunst wa om hier zoveel mogelijk boxen op door te lussen wink ;) . later (13 jaar oud) heb ik een denon avr1601 dolbysurround versterker gekocht mt een hifi denon cdspeler. Hier heb ik heel lang voor gespaart!ietsje later besloot ik mijn alecto mengpaneel om te ruilen voor een gemini ps700i en mijn discman in een lade te gooien waarnaa ik 2 numark axis2's kocht. toen 15 was kocht ik 2 cdj800's van pioneer en heb mijn axissen verkocht (volgens mij aan iemand hier op het forum). Mijn huidige set is:
-2 x cdj800
-1 x gemini ps700i
-1 x denon hifi cd-speler voor onvecht defect gaan van mijn cdj's (wat nu het geval is)
-1 x denon versterker met 4 goed klinkende speakers (deze worden een dezer tijd vervangen door 2 jbl eon 15 g2's)
licht is een nog langer verhaal en zal ik jullie besparen.
MVG maarten!!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
10-10-2004 16:26
eerste setje:

2x American Audio super OEM slet
2x ortofon CC pro
vestax PCV275
Stanton dj2000 koptelefoon
Syrincs monitor set

En ja, ik ben er heel blij mee razz :p
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)