Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 17 van 63)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
19-8-2004 18:24
Dat wel... Maar wel minder "kermis" effect dan de denon :P
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
19-8-2004 18:24

Victor schreef:

De moraal: je voorkeur voor de effectsectie van de Nuo is erg kort door de bocht. Neemt niet weg dat het ding er (qua specificaties, minder qua uiterlijk) goed uitziet!
En Denon mag, af fabriek, de EQ parameters wel eens lenen van Ecler. De Ecler heeft een ZEER muzikale EQ, de EQ van de Denon klinkt (standaard instelling) helemaal RUK. Maar goed dat dit (schijnbaar) instelbaar is...

Hebben die lui geen oren of zo???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
19-8-2004 18:25

Elcee schreef:

Hoe zien jullie de Ecler voor het sleepwerk / roadproof?
Ik durf er bijna overheen te pissen tijdens gebruik (zou wel erg zonde zijn natuurlijk). laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
19-8-2004 19:46

Dré schreef:

Elcee schreef:

Hoe zien jullie de Ecler voor het sleepwerk / roadproof?
Ik durf er bijna overheen te pissen tijdens gebruik (zou wel erg zonde zijn natuurlijk). laugh :D
Alleen is dat minder goed voor je 'pielemoos' razz :p (stroom enzo)
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
19-8-2004 22:04
weet er iemand een winkel in Aken liggen waar ze geluidsinstall. verkopen. En waar ik de ecler en/of de denon kan gaan TESTEN. zodat ik kan beslissen.

Dank je

groetjes bjorn
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
19-8-2004 23:07

Dré schreef:

En Denon mag, af fabriek, de EQ parameters wel eens lenen van Ecler. De Ecler heeft een ZEER muzikale EQ, de EQ van de Denon klinkt (standaard instelling) helemaal RUK. Maar goed dat dit (schijnbaar) instelbaar is...

Hebben die lui geen oren of zo???
Hmmm... Denon biedt (voor zover ik weet als enige op een dj mixer) een prachtige parametrische 3-bands eq met instelbare centerfrequentie, 3 standen Q-factor en keurige +10/-40 dB regeling. Daarmee kan dus *iedereen* een perfect resultaat naar zijn smaak instellen. Van muzikaal tot extreem. Wat wil je nog meer?

Als de enige kritiek nou is dat de standaardinstelling niet is zoals je hem zou willen...

Wat mij opvalt is dat dit soort kritiek helemaal geen recht doet aan de doordachte mogelijkheden die de fabrikant biedt. Kijk nou eens wat er allemaal mogelijk is. ok, dat vereist een blik in de handleiding, en dat is kennelijk voor sommigen erg veel gevraagd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
19-8-2004 23:44

dj beat schreef:

weet er iemand een winkel in Aken liggen waar ze geluidsinstall. verkopen. En waar ik de ecler en/of de denon kan gaan TESTEN. zodat ik kan beslissen.

Dank je

groetjes bjorn
Google? Meen dat thomann in / in de buurt zit...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
20-8-2004 10:14

Victor schreef:

Als de enige kritiek nou is dat de standaardinstelling niet is zoals je hem zou willen...

Wat mij opvalt is dat dit soort kritiek helemaal geen recht doet aan de doordachte mogelijkheden die de fabrikant biedt. Kijk nou eens wat er allemaal mogelijk is. ok, dat vereist een blik in de handleiding, en dat is kennelijk voor sommigen erg veel gevraagd.
De toonregeling is "af fabriek" gewoon zo onmuzikaal als die op een PS-626. Dan kan iedereen gillen dat hij in te stellen is en wat ook maar MAAR... Als ik een auto koop waarvan de vering en de rest van het weggedrag volledig ingesteld kan worden, mag ik dan van de fabrikant accepteren dat de standaard instelling zo waardeloos is dat een gemiddelde eend nog beter rijdt?

Nee dus. En DAAR doelde ik op. Vingers omhoog wie EN zelf de kennis heeft om WEL de juiste cornerpunten te vinden (EN filter Q's) EN dat ook daadwerkelijk gedaan heeft om de DN-X1500 z'n EQ meer muzikaal te maken. Fabrikanten zoals Soundcraft roemen al eeuwen met hun zeer muzikale EQ op PA tafels. Waarom lukt het merken zoals Behringer/Mackie dan niet om die EQ na te maken? En dan zou een consument het thuis even kunnen doen door wat parameters te veranderen???

Instelmogelijkheden zijn hardstikke leuk MAAR ik verwacht wel dat de standaard instellingen zo acceptabel mogelijk zijn! Uit de doos klinkt de EQ van de DN-X1500 ruk. De instelmogelijkheden veranderen verdomd weinig aan dit feit.

Dus: Blij dat het veranderd kan worden MAAR moet nog zien dat een gebruiker dat EN goed kan EN ook gaat doen.

(Als je weer eens in de buurt bent zal ik je de verschillen laten horen... Ik denk dat je zult schrikken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MickaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 20-8-2004
Berichten: 2
20-8-2004 11:27
Zeker lekker! Ik heb nu twee dagen mogen pielen om de Nuo 5 (ik had hem binnen een dag binnen, thanks Dré!) en ik ben erg onder de indruk. Ik had hiervoor een psi-626 van Gemini dus dat mag wel een vooruitgang genoemd worden. Vooral de dry -> wet fader voor effecten is erg fijn. Bijvoorbeeld bij het delay effect met een time instelling van een halve beat en een parameter instelling van 0 kun je zo erg grappig gaan beat jugglen. De effecten klinken allemaal erg zuiver en natuurlijk, niet te overdreven zoals ik het vaak op een DJM-600 vind.

De geluidkwaliteit is verder nog wel het meest verbazend voor mij, zo zuiver, helder en warm. Ik vind die eternal fader wel heeeel erg gevoelig, maar mischien went het nog wel, zit overigens nog een andere (normale) xfader bij, maar die zet ik er voorlopig nog niet op.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
20-8-2004 13:28

Dré schreef:

De toonregeling is "af fabriek" gewoon zo onmuzikaal als die op een PS-626. Dan kan iedereen gillen dat hij in te stellen is en wat ook maar MAAR... Als ik een auto koop waarvan de vering en de rest van het weggedrag volledig ingesteld kan worden, mag ik dan van de fabrikant accepteren dat de standaard instelling zo waardeloos is dat een gemiddelde eend nog beter rijdt?

Nee dus. En DAAR doelde ik op. Vingers omhoog wie EN zelf de kennis heeft om WEL de juiste cornerpunten te vinden (EN filter Q's) EN dat ook daadwerkelijk gedaan heeft om de DN-X1500 z'n EQ meer muzikaal te maken. Fabrikanten zoals Soundcraft roemen al eeuwen met hun zeer muzikale EQ op PA tafels. Waarom lukt het merken zoals Behringer/Mackie dan niet om die EQ na te maken? En dan zou een consument het thuis even kunnen doen door wat parameters te veranderen???
Vaak klinkt een EQ toch muzikaler als de frequentie onder het laag knopje lager is? Dan heb je minder kans dat hij het mid mee neemt en de boel uit elkaar valt... of heb ik dat mis.

Op mijn oude mixer zat een EQ waarmee je de muziek helemaal uit kon zetten. Toch bleef er meer muziek over met het bass knopje helemaal dicht dan bij de djm600, terwijl die 'maar' tot -26 gaat.

Je kan het dan toch instellen zoals Victor zegt, en veel instellingen uitproberen. Het lijkt me sowieso onmogelijk om het perfect te krijgen omdat iedere plaat de kick, bass en andere geluiden net op een andere frequentie heeft zitten (is zelfs ook nog van de pitch afhankelijk).

Of is het de kunst om de juiste balans tussen de 3 potjes te vinden? Zodat ze elkaar op het juiste moment aanvullen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)