Forum > Newbie Forum

totale newbie zoekt kennis

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
17-8-2004 00:44
Hallo

Ik had wat vragen rondom draaien voor publiek.. Wat kun je het best gebruiken om dit te doen... Het gaat om buiten voor een winkel een middag te gaan staan.. Nu heb ik zelf nog opzich een goeie versterker staan en ook nog twee zware jamo boxen.. maar is dit wel oke om dat te gebruiken

Wil al wel meer gaan besteden aan deze hobby dus wou graag jullie menging over wat je hiervoor het best kan gebruiken... en wat jullie denken over monitoren..

Heb nu zelf 2 Reloop RP-6000 MK5 silver
en een gemini umx-7 mengpaneel (maar ben van plan nog deze maand de Dateq xtc aan te schaffen)

Ook de mening over het gebruik van naalden.. Is het misschien makkelijk om voor zulk soort dingen een apart setje naalden te hebben..

Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen of wat advies hebben voor mijn eerste kleine optreden

Gr Ruben
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
17-8-2004 00:48
hmmm, het is nog niet helemaal duidelijk.

wat wil je precies gaan doen voor de winkel, moet het een dansfeest worden? of moet het gewoon achtergrondmuziek zijn?

maar als je echt wilt draaien in de buitenlucht voor publiek, dan weet ik nu al zeker dat je jamo boxen niet voldoende zijn. of gebruik je ze alleen voor monitors?

beetje meer duidelijkheid aub.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
17-8-2004 09:23
nieuwe naalden zijn niet nodig (als deze naalden nog goed zijn wink ;)) misschien wel handig om te zorgen dat je draaitafels op een stevige ondergrond staan :) (zo niet kan je evt. freefloats aanschaffen)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-8-2004 09:28
Ruben, alles wat je wilt weten kun je al uitgebreid in ons forum vinden.
Zoek maar in de zoekmachine (links boven) met typoenummers, en je zal zien dat er al veel besproken is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
17-8-2004 12:38
Beetje onzinnig een nieuwe Dateq XTC te kopen terwijl je luidsprekers meer hifi dan PA zijn.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
17-8-2004 15:02
Bovendien hangt het er ook vanaf wat voor genre je draait. Als je de wat hardere stylen draait, dan raad ik korte faders aan.

Ga gewoon rustig kijken naar een ander mengpaneel. Vraag me af of btw de mensen waarvoor je draait het wel leuk vinden en of jij je zenuwen wel kunt bedwingen.

Je draait overigens al een tijdje volgens mij, want je eerste post op dit forum dateert van 30-11-2002.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
17-8-2004 16:49

Niek Bolscher schreef:

Beetje onzinnig een nieuwe Dateq XTC te kopen terwijl je luidsprekers meer hifi dan PA zijn.
Hoezo ? De XTC doet het er dan niet minder om hoor happy :)
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
17-8-2004 18:06
Hier ik weer..

Bedankt voor de tot zoverre reacties.

mr_jows: je schijnt ook op dit forum te kunnen zonder dat je misschien draaitafels bezit maar er wel geinteresseerd in bent.. Jammer dat je dit ook nog eens helemaal gaat uitzoeken... Maar geloof me begin Maart heb ik mijn tafels aangeschaft

Over het gebeuren in die winkel.. Het is volkomen bijzaak.. Het gaat om de winkel 'Douglas' die jongeren weken hebben en wat dingen van mij gehoort hadden en het wel leuk vonden als ik bij hun voor de winkel wat platen achter elkaar te mixen. Dus nee het hoeft niet hard maar gewoon een stevig muziekje...

Verder over de mixer... Ik wilde vast in de toekomst investeren en wat ook opzoek naar een mixer met wat meer opties zoals kill-switches omdat ik wel eens handen te kort kom LOL.. Maar als je een betere optie heb hoor ik het graag van je..

Verder over zenuwen.. Dat hoor je dan wel hoe dat is afgelopen...

hopelijk kunnen jullie hier wat meer mee... Zoals er al staat ik ben newby dus alles is vrij nieuw voor me..

Gr Ruben

Maar zo
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
17-8-2004 18:15
kill-switches zijn niet mijn favoriet, het klinkt gewoon mooier als je het met je draaiknopje doet.
bij een kill-switch is alles altijd gelijk weg, vind ik gewoon niet mooi ashamed :$
 
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-8-2004 18:17
Volgens mij heb je nu Ortofon OM pro (zilver) in je draaitafels zitten. Mooi zo laten. De UMX kun je vervangen door een XTC maar echt nodig is het niet (de UMX is gewoon een prima mixer; wellicht met een beetje meer ruis dan bij de duurdere mixers en een iets minder muzikale EQ MAAR wel met verdomd goede faders).

Qua speakers zou ik, indien mogelijk qua budget, die Jamo krengen eruit gooien en een paar leuke speakers op een stokkie zetten. Bijvoorbeeld een D-400 van LEM (actief kastje met ingebouwde eindtrappen) op een K&M statiefje.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)