Forum > Geluid

technics sl-1210 mk2/mk3

(42 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-8-2004 17:25
als je de pitchfader (met quartzlock) in het midden zet en hij verspringt nog steeds met die frequenties, dan moet je even die blauwe pitchpot op de mainprint vervangen. hij is 2K volgens mij.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-8-2004 13:11

nijhuisr schreef:

als je de pitchfader (met quartzlock) in het midden zet en hij verspringt nog steeds met die frequenties, dan moet je even die blauwe pitchpot op de mainprint vervangen. hij is 2K volgens mij.
2k klopt, heb ik vervangen en blijkt een héél klein beetje stabieler te worden, niet de moeite om te vernoemen... bovendien maakt die bij een ohmse meting geen vreemde bokkesprongen dus lijkt die nog redelijk goed geweest te zijn hoor. Maar schijnbaar is er toch wel wat extra slijtage op dat toestel want ik geraak in het beste geval aan 261kHz wat nét niet genoeg is. Ofwel moet ik beginnen vals spelen met mijn pitchfader natuurlijk wink ;)
Even het schema erbijgenomen en blijkt dat VR301 (dat blauwtje dus) rechtstreeks naar pin2 van IC301 loopt en aan de andere kant verbonden is met het printje van de pitchfader. Ik wacht nu op de pitchfader, die zou vandaag moeten binnenkomen... hopelijk, want morgen moet die platendraaier terug werken shocked 8O
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
6-8-2004 18:24
wat je ook kan doen is de pitchfader open buigen, je moet dan die 10 klemmetjes weer recht buigen.

dan kan je het printje eraf halen en heel goed schoon maken, dan haal je de witte geleider eruit (oeps.... daar vliegt het balletje en het veertje door je kamer)

mooi, want het werkt veel beter zonder. dan nog ff het oranje draadje door knippen en de quartz lock is eraf.

geleider "haartjes" voorzichtig schoonmaken met een wattenstaafje. en weer inelkaar zetten die hap. ik krijg zo 9 van de 10 faders weer in top conditie.

maar een nieuwe erin is natuurlijk veel makkelijker...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-8-2004 18:38

nijhuisr schreef:

maar een nieuwe erin is natuurlijk veel makkelijker...
ashamed :$ Te laat ... wink ;)
Wat een mesthoop in die fader zeg shocked 8O. Nou, nu doet hij het weer uitstekend! De frequentie staat weer zoals hij moet en de pitch is een ietsiepietsie opgevoerd (op de correcte wijze dan nog wel!). De frequentie blijft lekker stabiel en iedereen is weer gelukkig happy :). Bovendien: 1 fader op 15 jaar... jongens, niet beginnen klagen toch?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
6-8-2004 18:48
nou, goed werk.

was de fader erg rot?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-8-2004 19:02

nijhuisr schreef:

nou, goed werk.
was de fader erg rot?
Ik heb hem nog niet opengesmeten, maar je kunt je niet inbeelden welke BROKKEN (letterlijk) stof en vuiligheid eruit kwamen shocked 8O. Ik vermoed dat die nog nooit vervangen geweest is doorheen al die jaren. En 15 jaar in een discotheek staan die minstens 1 keer in de week open is... je kunt je al gaan inbeelden wat die arme platendraaier had meegemaakt. Ik hou mijn hart vast voor de andere twee.

Volgens mij moet de fader inwendig toch wel serieus kapot zijn hoor (morgen eens opensmijten). Ik heb er voordien even meegedraaid en het lukte me écht niet om ook maar één mix strak te houden. "Bijsturen en blijven bijsturen" was de boodschap om toch enigszinds een deftig resultaat te bekomen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-8-2004 02:50
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 7-8-2004 13:53
Heb je wel de spindle lager een drupje olie gegeven?
Je vage klacht klinkt een beetje alsof dat lager versleten of droog is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
7-8-2004 09:57

Tom schreef:

Je vage klacht
Als je met die vage "klacht" het zweven bedoeld, dan denk ik niet dat drooglopen er iets mee te maken heeft (al ga ik toch wel ff kijken om er een druppel olie in te doen, tnx!!). Vooral dan omdat bovengenoemde testpin niet in staat was om het noodzakelijk instelpunt te bereiken zolang de originele fader gemonteerd zat. Vanaf het ogenblik dat de fader vervangen was, waren alle instelproblemen zo goed als opgelost! Ik denk dan ook dat we mogen concluderen dat de fader zijn beste tijd gehad heeft?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
JellyneckStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2004
Laatste: 2-9-2009
Berichten: 4
7-8-2004 23:15

Reemski schreef:

Ik heb het gedaan, en nu draaien beide SL's netjes (ongeveer) tot +/- 8% .
8%? Dan is het dus niet echt gelukt wink ;)
bla bla bla
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
8-8-2004 03:09

Jellyneck schreef:

Reemski schreef:

Ik heb het gedaan, en nu draaien beide SL's netjes (ongeveer) tot +/- 8% .
8%? Dan is het dus niet echt gelukt wink ;)
das meer dan een jaar geleden, dus dat zal nu wel goed zitten.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)