Forum > Geluid

De ideale mixer!!

(147 reacties. Pagina 13 van 15)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-1-2004 19:33

loinz schreef:

Ook met potmeters kun je ineens de ene bas dichtgooien en de ander open, het gaat dan minder 'lomp' (lees plotseling). Dat klinkt ook nog net ff beter. Killswitchen killen echt diep, daarom is het vaak niet echt muziekaal meer te noemen (ook de rest gaat een beetje mee), die mee maar het muziekaal wegfilteren met de eq (dus een db of 15, zeker geen 30).
Ik vind dat bij de baskill dus wel meevallen, wat betreft het mid en hoog heb je daarin gelijk denk ik.
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
26-7-2004 23:22
De behringer DX1000, maar dan met componenten van Dateq, dat is mijn perfecte mixer, alleen een extra mic. kanaal er bij...(2x DJ mic, en 1x Draadloos)
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
27-7-2004 04:25
Een voor mij belangrijk ding heb ik nog niet gehoord:
Cue vs master regelaar voor de koptelefoon of op zijn minst split cue. Ik mis op de Apollo erg dat ene potmetertje.
Vind het verder ook geen fijne mixer. Kleine knopjes, etc. De ideale mixer is toch wel een DJM 600 nieuw uit de doos. En dat de sponsor er voor elk feestje een nieuwe neerzet!
ben overigens ook nog erg tevreden over mijn SynQ SMX. Die neem ik mee naar alle feestjes waar ik draai en dan mogen de Dateqs daar op stal.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 1370
27-7-2004 04:31

Elcee schreef:

Een voor mij belangrijk ding heb ik nog niet gehoord:
Cue vs master regelaar voor de koptelefoon of op zijn minst split cue. Ik mis op de Apollo erg dat ene potmetertje.
Vind het verder ook geen fijne mixer. Kleine knopjes, etc. De ideale mixer is toch wel een DJM 600 nieuw uit de doos. En dat de sponsor er voor elk feestje een nieuwe neerzet!
ben overigens ook nog erg tevreden over mijn SynQ SMX. Die neem ik mee naar alle feestjes waar ik draai en dan mogen de Dateqs daar op stal.
Huh, knopjes van een dateq te klein, maar die van de SMX niet. Die waren toch nog net even een slagje kleiner?? En waarom zou je een nieuwe mixer willen voor elk feest. Das misschien goed voor pioneer, maar een goede mixer gaat wel iets langer mee dan 1 feest (en ja, zelfs een djm kan dat wink ;) ).

En even terugkomend op die DX1000 met dateq onderdelen, das wordt dus gewoon een apollo (dan heb je ook een crossfader, maar wellicht niet genoeg mic kanalen) of een djm7.3 / GPM8ti
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
27-7-2004 08:30
Wat denken jullie van gebruiksgemak van de American Audio Q-3633 (Commander)?
Bedoeling is deze te gebruiken in de algemene verhuur, samen met een Denon D4000.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
27-7-2004 15:20
Ecler Nuo5 in het zilver...

Maar moet (lees: WIL WIL WIl WIL WIL!!!!) er nog eens mee werken natuurlijk...
Van wat ik hier lees en op de Ecler-site allemaal hoor/zie zit zo ongeveer alles erop wat ik me persoonlijk allemaal wensen kan, en nog overzichtelijk ingedeeld ook.

Heb zelf inmiddels ervaring met de Pio, diverse Dateq's, Gemini, Technics, Numark en mn eigen Stantonnetje, waarbij ik het gevoel van de Dateq het lekkerst vindt, de mogelijkheden van de Pio wel aardig en het uiterlijk van de Stanton toch nog het mooist. Ik denk dat die Ecler dit alles tot een voor mij ideale mixer heeft samengevoegd en daar nog eens een paar schepjes boven op heeft gedaan happy :) .

Tijd en ervaring zal het leren... wink ;)

Mzzl!
imho...
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
2-8-2004 03:09
Huh, knopjes van een dateq te klein, maar die van de SMX niet. Die waren toch nog net even een slagje kleiner?? En waarom zou je een nieuwe mixer willen voor elk feest. Das misschien goed voor pioneer, maar een goede mixer gaat wel iets langer mee dan 1 feest (en ja, zelfs een djm kan dat wink ;) ).

Bij het draaien aan de knopjes van een Apollo raak ik vaak per ongeluk met mijn dikke vingers ook de toonregeling van andere kanalen aan en ze schieten vaak soort van 'uit mijn hand'. Daar heb ik bij de smx geen last van, hoewel ze daar ook aan de kleine kant zijn.
De 'elk feest een nieuwe mixer' opmerking is gebaseerd op de slechte kwaliteit van djm huurbakken. Ik heb daar vaak gemerkt dat kanalen verschillende volumes hadden door snelle slijtage.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
2-8-2004 13:18

Elcee schreef:

De 'elk feest een nieuwe mixer' opmerking is gebaseerd op de slechte kwaliteit van djm huurbakken. Ik heb daar vaak gemerkt dat kanalen verschillende volumes hadden door snelle slijtage.
Hoe bedoel je dat, verschillende volumes?

Of bedoel je dat de vu meter per kanaal niet overeenkomt met de master vu? Dat komt gewoon doordat het een mono meter is en je dus niet door hebt wanneer L/R niet in balans is.
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
2-8-2004 19:34
Hebben rodec's die split functie(tussen master en cue)
Want ik had het alats dj contest en ik vond dat knopje nergens. Is heel vervelend als je het thuis wel veel gebruikt.

Greetz bjorn
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-8-2004 19:43
Neem toch aan dat ze wel een monitorbox hadden?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)