Forum > Geluid

Nieuw: Denon DN-S5000 Tabletop CDspeler!

(125 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
3-3-2003 20:59
De prijs van rond de 1000 euro lijkt hoog. Maar vergis je niet dat deze cd-speler te updaten is. Zo is er nu een update te downloaden die je de mogelijkheid geeft om mp-3 af te spelen.
Hhhmmm interessant.. Ik wist niet dat je de software van de Denon DN-S5000 kon updaten. Dat maakt deze cdspeler alleen maar meer interessant. Blijf je er tenminste niet mee achterlopen op een gegeven moment. En wat dat betreft is de prijs van de Denon zeker niet te hoog, zelfde prijs ongeveer als de Pioneer, maar de Denon heeft veeeel meer functie's. Als ik mocht kiezen zou ik het wel weten hoor...
leuke spelertjes, zelf zou ik persoonlijk waarschijnlijk deze cd-speler niet kopen. Ik vind de Pioneers ten eerste:
- 100x mooier (van binnen is natuurlijk nog zelfs iets belangrijker)
- veel overzichterlijker happy :)
En dat sommige mensen de Denon niet overzichtelijk uit vinden zien, boeiend.. Weekje op draaien en je merkt nergens wat van... Bovendien moet je uiteindelijk toch wel op alle merken cdspelers kunnen draaien toch. Aangezien in de ene tent Denon staat en in de andere Pioneer. En is het niet zo dat je het loopwerk van de Denon eenvoudig kan verwisselen? Toch een extra pluspuntje van de Denon niet?!
Aangezien iemand in dit topic zei dat er nieuwe spelers komen van o.a.
- technics (wat waarschijnlijk wel weer het duurste spelertje zal worden lijkt mij)
- pioneer
Aangezien André veel contacten heeft (denk ik tenminste) is mijn vraag aan hem:
Komt er echt een nieuwe cd speler van Pioneer? Zou jah heb je al een foto van een demo ofzo? Hetzelfde voor de technics
Praktisch alle DJmerken die nu cdspelers hebben, komen om de zoveel tijd met nieuwe cdspelers. Zo is het altijd gegaan en zo zal het altijd zijn.. Stilzitten heeft weinig zin in een markt die voortdurend in beweging is, overigens is Technics wel erg goed in "stilzitten" met de SL1200-serie... wink ;) Maar je kunt er wel op rekenen dat Pioneer straks weer met een nieuwe cdspeler komt. Meestal in september/oktober toch ivm Kerst?
En of Technics ook met een DJcdspeler komt.. Hhhmmm... lijkt me erg sterk aangezien dat merk alles behalve innovatief is geweest afgelopen 30 jaar, maar wie weet.. Ik zou het wel toejuichen, hoe meer concurrentie hoe beter..
Vergeet ook niet dat ALS je LEGAAL met MP3's wilt draaien, je ALLE originelen OOK bij je zult moeten hebben. Dus wat nou ruimte besparing???
Maar zullen ze daar niet een andere regelgeving voor gaan verzinnen over een paar jaar? Volgens mij is er deze week weer een site online gegaan van een grote muziekmaatschappij waar je tegen betaling legaal mp3's kan downloaden.. Stel deze trend zet zich voort (wat wel de bedoeling is om het illegaal downloaden van mp3's tegen te gaan), dan moet het toch niet zo zijn dat je dan nogsteeds originele cd's moet meenemen, terwijl je hebt betaald voor je mp3tjes??
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen een CD-speler willen die een draaitafel na moet doen.
HET IS GEEN DRAAITAFEL!!!
als je iets wilt dat rond draait, koop dan een slijptol.
Het is puur om de DJ's toch proberen een beetje te laten overstappen van vinyl naar cd denk ik. VinylDJ's missen gewoon dat draaiplateau, maar door cdspelers het gevoel te geven van vinyl en nog meer mogelijkheden te geven qua mixen met cd's, stappen sommige DJ's misschien nog weleens over van vinyl naar cd. En stel dit gebeurd later ook daadwerkelijk, komt er straks ook meer op cd-single uit dan alleen op vinyl en wie weet wat daarna...
Maar goed, begrijp me niet verkeerd... Het boeit mij nix hoe cd-spelers werken, ik draai al sinds het begin met cd's en ik vind alles best. Opzich is het wel goed dat cdspelers meer op draaitafels beginnen te lijken, want dan hoor ik niet elke keer de opmerking "..maar echte DJ's draaien toch met vinyl en niet met cd's". Dus hoe meer mensen op cd, hoe beter! happy :)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
3-3-2003 22:26

f3nder schreef:

Euh sorry maar ik vind dit dus totale b.s., als je iets wilt dat rond draait, koop dan een slijptol.
Wat een onzin, het gaat erom of de draaiende schijf iets toevoegt aan de mogelijkheden of aan het bedieningsgemak. En daar kan ik me best iets bij voorstellen.

f3nder schreef:

De CDJ-800 's winne voor mij volledig
Knappe vergelijking. Vooral als je de DN-S5000 nog niet geprobeerd hebt.

f3nder schreef:

persoonlijk ben ik niet voor denon, ik kon gewoon amper vinden hoe ze werken
Da's niet best. Ik ken namelijk aardig simpele figuren die probleemloos met een Denon kunnen werken (ikzelf bijvoorbeeld)

f3nder]Terwijl je voor die denons een kaart nodig hebt eer je ze kan gebruiken, alleen daarom zullen ze al niet te vaak gebruikt worden denk ik.

Niet te vaak gebruikt? Denon behoort (met Pioneer) tot de meest verkochte DJ cd-spelers

Ik hoop de DN-S5000 aanstaande vrijdag in de vingers te kunnen hebben in Frankfurt. De CD-J1000 ken ik redelijk goed. Zal komend weekend een stukje proberen te schrijven over deze 2 concurrenten (en dan dus niet alleen maar vooroordelen)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
F3nderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 5-4-2003
Berichten: 23
4-3-2003 13:13
laugh :D No offense hoor Victor laugh :D maar khad net 2 uur die tafeltjes gaan testen en kwas nog een beetje in pure extase maar ik blijf er bij, voor mij zijn gewoon die CDJ-800's de spelers. Maar ik wil ook wel eens die denon's testen. Heeft denon ooit al tabletop's uitgebracht?
BeverkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 29-3-2003
Berichten: 4
7-3-2003 00:46
Hi,

Today I went to the Frankfurt Messe Prolight und Sound and tried the Denon DN-S5000.
I tried the following which wasn't possible with the Denon DN-S5000 in
comparison to the Pioneer Cdj-1000:
I programmed cue points and made a loop--> after that I shortened the end
point of the loop. The first thing that I noticed was that it isn't possible
to make an exact same short sound as the Pioneer (Pioneer is shorter) -->
after that I turned the loop off and quickly (within a second) made a
backspin. Now I noticed that the sound didn't continue fluently. It took a
second untill the player read the audio again. -->After that I went to the
cue point.

I had high hopes, but again Denon didn't bring me the right result that I
expected. I hope that the engineers can fix this bugs, maybe then it will be
my player. Tip: Talk to real DJ's who use it.

Further nice tools but to complex to use them while you are mixing.

I hope that there will be done something on this player. It has the
potential to become a big player but then they have to fix these bugs.

By the way: The man who was showing/ demonstrating the Denon DN-S5000, in a
closed room, sucks. He can't mix and knows nothing really well.

So now I have to wait for a new Pioneer Flagship which has 100% pitch and the ability to read mp-3. Probably in september.
BeverkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 29-3-2003
Berichten: 4
7-3-2003 00:56
Dat technics bezig is met het ontwikkelen van een dj cd-speler heb ik uit zeer betrouwbare bron.
Dat Pioneer met een nieuwe cd-speler in September komt kan ik alleen maar opmaken uit het feit dat de Pioneer CDj-1000 2 jaar geleden gereleased is en dat Denon nu een sterke concurrent in de markt heeft gezet die Pioneer CDj-1000 kwa functies in ieder geval overtreft. CDJ-800 is slechts een uitgekleede versie van de Pioneer CDJ-1000.
Dus verwacht om die reden een nieuwe Pioneer.

By the way probeer ook is D-vinyl 2020. Erg cool. Weet alleen niet of het ook met wave werkt?
BeverkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 29-3-2003
Berichten: 4
7-3-2003 01:08
Tot slot Technics had al wel een nieuwe draaitafel op de beurs staan. De Technics SL-1210M5G. Deze is in te stellen op -/+ 8% pitch of -/+ 16% pitch en heeft een reset knop. Blauwe leds i.p.v. rode leds. Geen master tempo. Het grappige is dat concurrenten de Technics zowat kwa constructie helemaal hebben nagebouwd en kwa functies uitgebreid. Intern ziet het er bij veel merken hetzelfde uit als de Technics SL1200MK2. Extern voelen de knoppen over het algemeen minder degelijk aan. Ik vraag mij dus ook af of het patent dat Technics heeft op zijn fameuze draaitafel de mk2 is verlopen? Meeste draaitafels bieden echter wel master tempo en reverse. De Numark is erg goed. Kwam zeer goed uit de bus in een test die onlangs in interface stond.
MelvinvgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2002
Laatste: 5-1-2008
Berichten: 17
12-3-2003 11:24
www.dn-s5000.com/

alles wat je wilt weten over deze table top DJ CD-player
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-4-2003 16:40

beverke schreef:

Tot slot Technics had al wel een nieuwe draaitafel op de beurs staan. De Technics SL-1210M5G. Deze is in te stellen op -/+ 8% pitch of -/+ 16% pitch en heeft een reset knop. Blauwe leds i.p.v. rode leds. Geen master tempo. Het grappige is dat concurrenten de Technics zowat kwa constructie helemaal hebben nagebouwd en kwa functies uitgebreid. Intern ziet het er bij veel merken hetzelfde uit als de Technics SL1200MK2. Extern voelen de knoppen over het algemeen minder degelijk aan. Ik vraag mij dus ook af of het patent dat Technics heeft op zijn fameuze draaitafel de mk2 is verlopen? Meeste draaitafels bieden echter wel master tempo en reverse. De Numark is erg goed. Kwam zeer goed uit de bus in een test die onlangs in interface stond.
Sorry hoor maar mijn PDT6000 lijkt van binnen in geen velden of wegen op een SL en is dus zeker niet nagebouwd. En dat verhaal gaat al helemaal niet op bij de TTX van Numark -> Nee de tijd dat men een sl probeerde na te bouwen is voorbij. Mensen willen namelijk wel is iets nieuws ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
24-4-2003 00:22
gelukkig komt dr steeds meer alternatieven qua cd-mixers
maar uh, waar blijft die van Technics!!!!!!!
Tell me more, Tell me more!!
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
5-5-2003 04:13
Een tijdje geleden beloofde ik al om iets te schrijven over de nieuwe Denon DN-S5000 cd-speler. Afgelopen Pro Light & Sound in Frankfurt was de speler bij verschillende stands te bewonderen. Natuurlijk bij Denon zelf, maar ook bij leveranciers. Eén daarvan was zo aardig geweest een DN-S5000 en een Pioneer CDJ-800 op één mengpaneel aan te sluiten, zodat ik ze mooi kon vergelijken.

Overigens is de 5000 vooral een concurrent voor de Pioneer CDJ-1000, omdat ze vrijwel hetzelfde kosten (zo'n 1.200 euro) en qua features ook beter vergelijkbaar zijn. De 5000 kan zelfs meer dan de 1000. Ik zal de Denon daarom zoveel mogelijk vergelijken met de Pioneer CDJ-1000, niet met de 800.

------De active platter------
Een primeur is de aangedreven active platter op de Denon. Deze is vergelijkbaar met de jog van de Pioneer, maar de Denon-schijf draait rond als een platenspeler. Je kan hem met de hand afremmen of versnellen en er zit zelfs een slipmat op die je kan tegenhouden terwijl de platter doordraait. De slipmat kan je verwisselen (cool: een slipmat met uv-design in een blacklight!). Het geluid volgt wat je met de platter doet, exact als bij een platenspeler. Als je hem echt pest (de platter afremt tot een hele lage snelheid) krijgt de Denon het moeilijk: je hoort de speler dan het digitale rekenwerk doen. De lage tonen volgen dan de rest niet meer. We hebben het dan over extreme gevallen: de DSP is voor het normale werk snel genoeg, De key-control (toonhoogteregeling) is minder goed dan de mastertempo van Pioneer, maar lijkt wel beter dan op eerdere Denons.

Mijn grootste vraag was hoe de schijf aanvoelt: als een huiskamerdraaitafeltje of als een SL-1200? Nou… ergens daar tussenin. De schijf is belt-drive, geen direct drive. De kracht die je nodig hebt om hem af te remmen is veel minder dan een SL-1200. Toch voelt de schijf na enig wennen wel ok. Het gebruiksgemak is erg hoog. Cue-en, backspins, scratchen: het gaat allemaal behoorlijk goed. Al met al: de active-platter is nuttig en werkt goed. Nog niet perfect qua gevoel, maar toch lekkerder dan de jog van de Pioneer die je zelf moet ronddraaien. En een stoer gezicht. Bovendien voelt de Pioneer-jog wat plasticachtig aan, de Denon heeft een meer solide gevoel (al had de schijf zwaarder mogen zijn).
Behalve voor de gewone (main) track kan je de active-platter ook gebruiken voor de alpha-track (zie hieronder) of voor een van de samplers.

------Alpha Play------
Met de Denon kan je twee nummers van 1 cd met elkaar mixen. De speler moet dan op 2 ingangen van de mengpaneel worden aangesloten. Handig als je veel met verzamel-cd's werkt. Hoewel de alpha-play op zich goed werkt is deze functie er -imho- de belangrijkste reden dat de speler niet echt overzichtelijk is. De activeplatter moet worden toegewezen aan de hoofdtrack of aan de alphatrack. Een multifunctioneel draaiknopje verandert in de pitchregelaar voor de alphatrack nadat je hem even ingedrukt hebt gehouden. De vrij kleine display helpt niet echt om de alpha-play tot een goed einde te brengen. Wel leuk is dat je behalve twee tracks mixen ook speciale effecten kan bereiken, in combinatie met de hotstarts:

------Hot starts, mirror mix en adere effecten------
De Denon heeft 4 hotstarts: 4 op de maintrack of 2 op de main en 2 op de alphatrack. Of 2 hotstarts en 2 samplers/seamless loops op de maintrack. Zo kan je een seamless loop laten lopen en er ondertussen een ander nummer op de cd (alpha-track) doorheen scratchen. Ondertussen kan je een tweede hotstart gebruiken om bijvoorbeeld een vocal als effect door je mixje te gooien. Met mirror mix kan je je track met een instelbare tijd laten volgen door…diezelfde track. Dit werkt netjes bpm-gestuurd. Hierdoor ontstaat een effect dat varieert van phasing tot een soort echo. Hot start en mirror mix werken vlekkeloos. Verder beschikt de Denon nog over een drag start effect, brake effect, echo, dump and reverse mode (de Pioneer heeft die laatste ook),

------Hot disk------
Nog een unieke functie is Hot Disk: Hou de ejectknop ingedrukt en wacht tot de cd naar buiten komt. De muziek speelt 'nog zo'n 30 seconden gewoon door uit het geheugen. Genoeg om een andere cd te laden en te cue-en. En als je snel bent zelfs te mixen, hoewel dat krap aan is. Zijn de 30 seconden voorbij dan stopt het nummer met een klein effectje, zodat het niet lijkt alsof jij zit te knoeien (tenzij het daarna stil wordt…). Theoretisch kan je een hele avond draaien met 1 DN-S5000.

------Andere verschillen tussen de Pioneer en de Denon------
De Pioneer heeft een handige wave-display, waarop de groeven van de plaat worden nagebootst. Hij kan bovendien je instellingen (cue-punten etc.) op een geheugenkaartje opslaan. De Denon kan dat niet, heeft wel een enorm groot geheugen en kan bovendien de instellingen tussen twee cd-spelers uitwisselen. Beide spelers voelen goed. Bij de Denon voelt het (op zich erg handige) tuimelschakelaartje voor het snelzoeken wat breekbaar aan, bij de Pioneer geeft de grote jog weer een minder luxueus gevoel. Daarentegen wint de Pioneer weer wat punten op het gebied van de display. De Pioneer is verder een stukje beter op het gebied van nauwkeurige pitch-control: De Denon komt bij +/- 4% pitch op 0.05 % (CDJ-1000: 0.02% tot +/- 6%). Bij 10% pitch-range regel je in stappen van 0.10% (CDJ-1000: 0.05%). Handig bij Denon: een software-update download je van internet, fik je op een cd en laadt je zó in de "5000". Zo kan de Denon ook simpel geschikt worden gemaakt voor mp3.

------Conclusie------
De DN-S5000 is afgeladen met features. Sommige erg nuttig, andere (voor mij) wat minder. Helaas heeft het bedieningsgemak wel geleden onder de lading mogelijkheden. De meeste knoppen hebben meerdere functies (soms moet je een knop even ingedrukt houden voor een functie). Hoewel de functies wel duidelijk worden aangegeven liggen hier toch wel bedieningsfouten op de loer. De speler is niet echt overzichtelijk en dat is meteen zijn grootste nadeel. Vooral naast de (veel kalere) CDJ-800 steekt de DN-S5000 behoorlijk af. Voor de DJ die weet wat hij doet en de features in iets goeds op de dansvloer kan omzetten een aanrader. Er zijn nu ongelofelijke dingen mogelijk die tot voor kort niet konden. Ook met een CDJ-1000 niet. Voor anderen: wachten op een uitgeklede versie met active-platter of een bezoek aan de Pioneer dealer. Ga ik voor de DN-S5000? Ik twijfel nog…
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)