Forum > Licht

openluchtfestival: advies?

(149 reacties. Pagina 2 van 15)
Moderator(s): Dré
Dries MeesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 4-5-2008
Berichten: 91
20-6-2004 20:36
Ik zie dat het de zaterdag 14 augustus is?
ik wil anders wel eens vragen aan m'n ouders of ik mag komen helpen...
ik weet wel niet of ik de vrijdag kan komen voor oppbouwen en dergelijke(kheb waarschijnlijk een vakantiejob).
Kan je anders eens wat info doorsturen, pas dan kan ik er met m'n ouders over discussieren....
Dries Mees
OneAssStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2004
Laatste: 20-7-2004
Berichten: 22
20-6-2004 20:59
goh, dat zou wel héél erg sympathiek zijn! De meeste info vind je wel op www.krotrock.be, als je nog meer wilt weten stuur je me maar een mailtje (ik vertrek wel zodadelijk naar mijn kot, waar ik geen internet heb... ik weet niet of het toegelaten is om telefoonnummers te zetten in dit forum, maar het mijne is 0486 92 41 19).
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
20-6-2004 21:09
je heb zoals ik op de fotows zag achteraan al 8 parren geplaatst zonder filter heb je natuurlijk al een redelijk blinder effect blinders zijn wel leuk maar dan niet echt nodig.. je heb een dichte achterkant op het podium misschien kan je dan beter 4x 250w scans tegen de achterkant hangen. mh's zien er leuk uit maar zijn vaak stuk moeilijker te programmeren enze zijn duurder om te huren meer dan 180 graden rijkwijte heb je toch niet nodig.. als je zo wat geld bestpaart zou ik toch een truss vooraan maken en een stuk meer parren ophangen om je artiesten uit te lichten.
evt. 2 strobo's martin atomic heb je strobo en blinder in 1. hang je deze tussen je scans achteraan, die 8 parren die nu achteraan staan kan je dan weer gebruiken om je bandjes uit te lichten, voor een rookmachine zal een vrij eenvoudige rookmachine wel dienst doen een 1500jem ofzo.
OneAssStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2004
Laatste: 20-7-2004
Berichten: 22
20-6-2004 21:26
ja, dat ivm met die scans (goedkoper en makkelijker) had ik me ook al bedacht. Vorig jaar had ik inderdaad achteraan pars gezet zonder filter, maar die waren eerder op de groep gericht, dus hadden niet echt een blinder effect.

en zoals je ziet ben ik toch nog eventjes thuisgebleven - pas morgen weg happy :)
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
20-6-2004 22:22
als het echt zoon bruin rockfestival wordt, zou ik geen intelligent licht neerzetten, gewoon 72 parren op fourbarren is veel vetter dan 12 parretjes en 4 slecht geprogrammeerde macjes.
exit-clear
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
20-6-2004 23:45
al je 4 msd scans ophangt en ze zijn geprogt doorde verhuurder heb je gelijk een bak licht in veel kleuren.. 2 atomic's er tussen en klaar 16x par 64 aan de front evt wat meer. misschien nog iets van sunstrips.. 72 parren op klein podium is wat overdreven denk en de mh's hadden we ookal afgeschreven
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-6-2004 10:53
Normaal wordt er maar zeer weinig intelligent licht neergezet bij zulke projecten (kijk maar naar Werchter en al de andere festivals).
Met intelligent licht krijg je meestal een redelijk "druk" effect wat meestal niet echt bij de genres passen die gespeeld worden.
Maar omdat er achteraf een fuif plaatsvindt is het toch misschien goed om wat intelligent licht te plaatsen (het moet daarom tijdens de optredens zelf niet gebruikt worden ...).
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
OneAssStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2004
Laatste: 20-7-2004
Berichten: 22
21-6-2004 11:05
wat zijn sunstrips?

en intelligent licht hoeft toch niet per sé 'druk' te zijn, je kan dat toch ook rustig gebruiken...?
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-6-2004 11:09

OneAss schreef:

wat zijn sunstrips?

en intelligent licht hoeft toch niet per sé 'druk' te zijn, je kan dat toch ook rustig gebruiken...?
Ja ok, daar zit wel een grond van waarheid in, maar je zult wel merken, dat je met parren veel beter een sfeer kan creëren op het podium en dat het intelligent licht niet rechtstreeks stuurbaar is (bv: op een hoogtepunt tijdens een liedje met een volledige rij parren beginnen te "flashen", terwijl je met een MH nooit echt perfect simultaan op de muziek bv de shutter ofzo gaat/kan gebruiken etc.)
Je moet maar eens kijken naar de grote festivals, zie jij daar ergens MH's hangen?
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
DJ AlexzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2007
Berichten: 63
21-6-2004 11:16

Dj Noiz schreef:

OneAss schreef:

wat zijn sunstrips?

en intelligent licht hoeft toch niet per sé 'druk' te zijn, je kan dat toch ook rustig gebruiken...?
Ja ok, daar zit wel een grond van waarheid in, maar je zult wel merken, dat je met parren veel beter een sfeer kan creëren op het podium en dat het intelligent licht niet rechtstreeks stuurbaar is (bv: op een hoogtepunt tijdens een liedje met een volledige rij parren beginnen te "flashen", terwijl je met een MH nooit echt perfect simultaan op de muziek bv de shutter ofzo gaat/kan gebruiken etc.)
Je moet maar eens kijken naar de grote festivals, zie jij daar ergens MH's hangen?
Eigenlijk niet mee eens, met MH, scans,... kan je zeker ook perfect op het rytme van de muziek werken en zelfs leukere effecten uithalen, wat je juist nodig hebt is een degelijke stuurtafel...

MHs worden zeker gebruikt op festivals; Rock Werchter, Pukkelpop, TW Classic...
Het zijn grotendeels wel Wash lights (merk ontgaat me)

Omdat hier het budget het niet toelaat om de proffesionelere weg op te gaan qua stuurtafels, zou ik ook Pars aanraden, maar enkele intel Lights zullen er ook wel tussen passen (Paar mac 300 Bv.)
good, better, best, zentex

Terug naar forum Reageer (zonder quote)