Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??
(143 reacties. Pagina 13 van 15)Moderator(s): Dré
King ryanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-1-2004 Laatste: 5-7-2004 Berichten: 48 | 20-2-2004 10:12 |
en wie zijn die gasten dan wel om mij te vertellen wat goed is en wat niet? | |
do your own thing! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 20-2-2004 10:25 |
Gasten met goeie oren en hopelijk weinig merkgevoeligheid (geen idee of ze wisten wat er was aangesloten op welk moment however). Daarbij: je HOEFT niet naar ze te luisteren . | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 20-2-2004 11:44 |
Probleem met deze "test" is inderdaad wel de matige onderbouwing. Een toelichting op de achtergrond van de mensen in het testpanel was wel het minste geweest. Verder worden sommige mixertjes zo kort besproken dat het ongeloofwaardig wordt. Ook sommige stellingen zijn wel erg kort door de bocht. Zoals bij de Rane mixer: Heel erg slecht geluid bij oversturing. Hoezo? Bij 1 dB oversturing al?Kortom: ik hecht aan dit soort testresultaten helaas weinig waarde. Jammer, want het idee is goed. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
Michel van de beekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-8-2002 Laatste: 23-8-2011 Berichten: 72 | 20-2-2004 12:31 |
Je hebt een aantal puntje Victor, enige uitleg is reeds toegevoegd. De achtergrond van het testpanel had voor de duidelijkheid wel vermeld mogen worden. Kort samengevat zijn het personen die middels hun job te maken krijgen met wensen van DJ's en op die manier vaak gecofronteerd worden met mengpanelen die ze gewoon k*t vinden klinken. Zo zijn een aantal leden van het testteam betrokken als verhuurder bij evenementen als Creamfields / Tribal Gathering, verder is er een club-eigenaar, een audio consultant en een aantal medewerkers van een luidsprekerfabrikant. Dat de term standje DJ(-overdrive) niet algemeen bekend is, verbaast me enigszins. Het betekent veel rode lampjes, oftewel +6 dB of meer. | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 18-6-2004 13:44 |
Ik had even een vraag over de DATEQ XTC, ik zit sterk te overwegen deze mixer aan te schaffen. Omdat ik zelf alleen maar mix over de koptelefoon, is een soort van pfl fader (van cue naar master) of draaiknop een vereiste. Ik weet wel dat er een split functie op de dateq zit, maar dit is links de cue, en rechts de master, dat is niet hoe ik over me HP mix. Ik luister naar de cue en master tegelijk, dus in stereo, en met de pfl fader of draaiknop stel ik af en toe bij als ik de cue iets harder wil horen of wanneer ik inmix, hem helemaal draai naar de master toe. Is deze manier van beatmatchen mogelijk op de Dateq XTC? groeten, Stefan | |
- Praten is een kunst, communiceren een gave - | |
John_voofStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2003 Laatste: 12-5-2016 Berichten: 206 | 18-6-2004 16:52 |
volgens mij kun je zoveel kanalen op je cue zetten als jij wilt, of heb ik het hier fout?? Lijkt mij dat je gewoon bij twee kanalen de cue knop indrukt en dat je dan de twee kanalen door je hoofdtelefoon zal horen. Please correct if wrong | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 18-6-2004 17:25 |
You're right. Daarnaast kun je de split cue optie aanzetten (linker schelp: PFL, rechter schelp: Master). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 18-6-2004 17:31 |
Maar je kan niet per kanaal regelen hoe hard hij door de voorbeluistering komt. En dat is wat hier bedoeld wordt. Dus: kanaal 1 en de master tegelijk op de voorbeluistering, en dan ook nog regelen hoe hard beide te horen zijn. Dit lukt m.i. alleen met een pre-fader aux-send per kanaal. Niet met de standaard pfl-mogelijkheden. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 18-6-2004 17:39 |
Klopt wederom. Trucje is om de mid (da's waar alle info sowieso zit) van de "nieuwe" (dus nog niet in de mix) even wat "aan te zetten" (te plussen dus) zodat je hem er beter uitpikt. Tijdens de overgang zet je natuurlijk de regelaar weer op neutraal (of wat dan ook maar van toepassing is). Sommige DJ's gebruiken daarvoor de gain (om de nieuwe even wat duidelijker in de koptelefoon te krijgen) MAAR vergeten daarna de gain wel eens (ALTIJD) terug te draaien... Vandaar dus dat het pakken van de mid veiliger is (als je die vergeet terug te zetten dan hoor je dat direct). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 18-6-2004 17:58 |
Victor schreef: Maar je kan niet per kanaal regelen hoe hard hij door de voorbeluistering komt. En dat is wat hier bedoeld wordt. Dus: kanaal 1 en de master tegelijk op de voorbeluistering, en dan ook nog regelen hoe hard beide te horen zijn.Dit lukt m.i. alleen met een pre-fader aux-send per kanaal. Niet met de standaard pfl-mogelijkheden. helaas, heb ik me dit aangeleerd, lijkt me verder ook geen verkeerde keuze, maar als de XTC deze functie niet heeft, zou ik toch naar een andere mixer moeten zoeken. groeten en bedankt, Stefan | |
- Praten is een kunst, communiceren een gave - |