Forum > Geluid

laptop kopen

(80 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-6-2004 16:42
Ik heb een laptop met een AMD ATHLON XP-M 2500 aan 1,86GHZ, 512 RAM geheugen , MS XP , een moederbord van ACTEBIS SAM , ATI MOBILITY RADEON 9600 , en een HERCULES DJ -CONSOLE geluidskaart (oorsprongelijk : 'AC 97 integratie op moederbord) een 15.1" scherm (TFT) en een FULL SIZE toetsenbord. Voila, bij geluidsbewerking crashed HIJ NOOIT! Bij video ook niet! (ben niet zo'n fervent bewerker, heb het alleen is geprobeerd) Dit beestje koste bij LIDLL (supermarkt) 1500€ en in de gewone winkel (is mij gezegd) 2100€ is nu een klein jaartje oud (in september 1 jaar) en dit is een PRACHTLAPTOP!! en een PRACHTKOOP

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
17-6-2004 16:49
mijn ervaring met die lidl-bakjes is dat ze aardig scoren op het gebied van
'doe het geluid van een stofzuiger na'

Bij ons op college herken je ze al van ver in elk geval

Verder heb je een probleem als er wat stuk gaat (en dat gebeurd véél, geloof me), want de garantiebepalingen en service zijn ook niet echt je-van-het.

afrader!

ps. mijn ervaringen zijn gebasseerd op collegegebruik, dat vraagt natuurlijk meer van een laptop dan wanneer ie braaf thuis staat (maar als dat de bedoeling is kun je ook beter een gewone pc halen)
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-6-2004 16:53
Hier ben ik het niet mee eens! De service is totnogtoe perfect geweest! Ik had eens een software probleem: onmiddellijk gebeld en 50min. daarna kreeg in de nieuwste software via mail! En mijn nonkel heeft juiste dezelfde , zijn DVD-(R)W drive was kapot, de 2 dag nadat hij gebeld had, kwam de hersteller binnen, hij probeerde het te maken: Kon niet maar hij had wel een vervanglaptop bij, en hij had zijn laptop terug na 2 weken ! (werkweken)
DUS ZEER GOEDE SERVICE! Hij blaast wel een beetje hard , dat wel (hij begint weer,.... wink ;) ) maar is TOTAAL NIET stoorend
En ga jij een koopje laten liggen en 2100€ geven omdat hij wat hard blaast???!!! shocked 8O

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
17-6-2004 16:58
of dat al dan niet storend is mag iedereen altijd nog voor zichzelf bepalen Tom.

PERSOONLIJK lijkt het mij als je een laptop gebruikt voor geluid- en videobewerking een verschrikkelijke stoorzender.. maar ik ben dan ook allergisch voor ruis wink ;)

Maar die service zou dan inderdaad mee kunnen vallen, wat ik op school vaak hoor is dat er lange wachttijden aan de telefoon zijn, en je dan alsnog van het kastje naar de muur gestuurd word. Maar heb geen persoonlijke ervaring.

Mark
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
17-6-2004 17:12
Ik zou ook niet voor een laptop gaan omdat voordat je al je hardware hebt aangeschaft je ook een mercedes had kunnen rijden.
Laptop is moeilijk uit te breiden, en als ik nu naar mijn eigen studio kijk gaat dat uitbreiden toch wel erg hard.
Voor een laptop(als je grote plannen hebt)zal je bijvoorbeeld de Motu 828 moeten kopen(die kost meer dan een halve laptop)bij een pc of mac kan je overgaan tot PCI met breakoutbox.
Ook als je later meer wil aansluiten zoals controllers etc etc is het toch wel handig dat je wat vrije PCI sloten hebt om er bijvoorbeeld een usb kaartje in te doen
Je maakt het jezelf met een PC een stuk goedkoper.
Overigens ik las ergens dat de G4 erg duur is, maar dat valt erg mee.
Voor 2000 europ koop je een dikke G4 tegenwoordig!
Ik zou voor een krachtig workstation gaan in de windows hoek!
Het is inderdaad zo dat een mac een totaal andere busstructuur heeft dan een pc, en dat maakt hem in veel gevallen wat betrouwbaarder, wat niet wegneemt dat de Pc`s tegenwoordig ook erg krachtig zijn(nadeel van een pC:hij loopt vol en je zal eens in de zoveel tijd alles opnieuw moeten installen.
Dit zijn problemen die je bij een mac niet of nauwelijks tegenkomt.

Mac is wel goed, maar kan ook een hoop sores geven in het geval van uitwisselbaarheid etc etc !
Gewoon lekker 2.8 Ghz PC kopen en lekker aan de slag!
Overigens de i-mac G4/1 Ghz met 17 inch scherm is ook geen slechte keuze voor de beginner !, M-audio kaartje erbij, monitors en gaan met de banaan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
17-6-2004 17:30

DJ.T schreef:

Even over spyware, als het echt een workstation wordt zou ik gewoon geen internet installeren, zou toch niet willen dat er een virus in je nieuwste film terecht komt shocked 8O
Neem EN een goede hardware firewall EN een goede software firewall. De kans dat je DAN nog een virus in je systeem krijgt is 100% aan jezelf te wijten (bijvoorbeeld klakkeloos klikken...).

Een systeem zonder internetverbinding is een beetje onhandig in de tijd dat je nieuwe drivers (zo goed als) altijd via internet binnen moet halen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
17-6-2004 17:36
Daar heb je ook weer gelijk in ja.
Ik heb zelf nooit last van virussen, server ertussen geknald die als firewall fungeert.
Bij xs4all hebben ze ook een optie dat je een firewall aan kan zetten, is ook gedaan.
En ik dacht dat op mijn pc zelf ook nog iets van firewall software stond maar kan me vergissen.
Dan ook nog SOPHOS virusscanner (Enterprise versie a mucho dinero/maand) en ik ben virusvrij happy :)
Darth Crossfader
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1343
17-6-2004 18:37
Durk, kun je aangeven of je een mobiele of een vaste werkplek wilt?
Dan zijn we er hier in één keer over uit of het een powerbook of PC wordt wink ;).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
DurkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2004
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 4
18-6-2004 12:07
ik zou een laptop kiezen omdat ik op kot zit en een pc is nu eenmaal niet zo makkelijk te verhuizen tijdens het weekend of vakanties, maar een pc is wel het overwegen waard, aangezien van de vele voordelen!

durk
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
18-6-2004 12:20

Dré schreef:

DJ.T schreef:

Even over spyware, als het echt een workstation wordt zou ik gewoon geen internet installeren, zou toch niet willen dat er een virus in je nieuwste film terecht komt shocked 8O
Neem EN een goede hardware firewall EN een goede software firewall. De kans dat je DAN nog een virus in je systeem krijgt is 100% aan jezelf te wijten (bijvoorbeeld klakkeloos klikken...).

Een systeem zonder internetverbinding is een beetje onhandig in de tijd dat je nieuwe drivers (zo goed als) altijd via internet binnen moet halen.
an sich zou ik alleen een hardware firewall ervoor plakken zodat een software firewall je systeem niet onnodig gaat vertragen door al het in- en uitgaand verkeer te checken. via de hardware firewall de meeste poorten dichtknallen.
blaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)