Forum > Geluid

Revisie Dateq GPM 8.2

(117 reacties. Pagina 1 van 12)
Moderator(s): Dré
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
9-6-2004 16:48
4 x bewerkt. Laatst door Tenkater op 10-6-2004 11:36
Beste new-liners,

Ik heb thuis al een lange tijd een Dateq GPM 8.2 staan. Ik wil hem nu eigenlijk wel een keer kwijt, aangezien ik nu alleen nog maar ga richten op draaien met 2 cd-spelers (axis 9-cr). Van de 2 master faders stoort de linker een beetje als je hem beweegt en valt hij soms weg als er harde klap op de mixer gegeven word (niet doen dus wink ;) ), maar gewoon "stilstaand" kraakt hij niet (en ze staan meestal toch gewoon op 0db, je gaat immers niet de masterfadres bewegen). Verder hoor je soms 1 kanaal (de aux 1) terwijl de fader niet open staat, maar dit is incidenteel. Ik heb contact opgenomen met dateq en dit zou niet zo'n dure reparatie moeten zijn. Feit is dat ik geen zin meer heb op hem nog te laten repareren en wil hem wel verkopen zodat de volgende eigenaar hem kan laten repararen. Nu is mijn vraag: wat is nog een beetje normale vraagprijs hiervoor? Aangezien ik niet helemaal weet hoeveel zo'n "oude" mixer moet opbrengen...

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Stephan
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-6-2004 18:13
ik houd mij bij deze in ieder geval alvast aanbevolen. ik hoor het wel.

over de restwaarde van de mixer kan ik helaas niks zeggen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
9-6-2004 18:20
Zonder officiele advertentie al een bieder.. gaat goed! razz :p
Maar zonder dollen, ik ben gewoon erg nieuwsgierig wat zoiets op moet brengen... (ik wil niet te duur, maar natuurlijk ook niet te goedkoop zijn wink ;) )
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-6-2004 18:29
De GPM8Ti is de voorganger van de GPM8.3.
De 8.2 is nog ouder, ik schat dat de laatste weleens 10 jaar geleden gemaakt zou kunnen zijn, en de eerste nog veel langer.

De prijs die je kan vragen hangt natuurlijk af van de staat én de ouderdom. Moeilijk iets over te zeggen op afstand.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
9-6-2004 18:39
De staat is, naast de genoemde defecten wel goed te noemen. Hij heeft van buiten nog wat gebruikers krasjes aan de zijkant. Ouderdom kan ik niets over zeggen aangezien ik 2e eigenaar ben.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
11-6-2004 14:35
Hij is verkocht aan Tom, zonder een advertentie dus al weg. happy :) Alleen is het wel een opknapper, dus hou me (ons) op de hoogte hoe het er mee staat, vind ik wel leuk om te horen.

met vriendelijke groet,

stephan
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-6-2004 15:54
Tom, ik heb gehoord dat je toch heel wat van de prijs hebt afgekregen. hoe heb je dat gedaan? want voor het bedrag wat jij ervoor hebt neergelegd had ik hem ook wel willen overnemen. (en het zit er nu dik in dat ik straks helemaal geen andere mixer heb, aangezien er wat mis is gegaan in de communicatie voor een Spirit Folio F1 16/2 sad :( sad :( )
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-6-2004 17:15

martijn schreef:

een Spirit Folio F1 16/2
Dat is voort drive in werk niet de meest ideale mixer.
Voor gewoon geluidsverzorging is het wel een superding.

martijn schreef:

voor het bedrag wat jij ervoor hebt neergelegd had ik hem ook wel willen overnemen.
Jij wilde een andere mixer kopen, ik heb je alle gelegenheid in alle rust gegeven om voor mij de kans te krijgen; ik heb netjes op mijn beurt gewacht wink ;)
Ik heb nooit naar Stephan zitten door te duwen, omdat dat mijn stijl niet is.
Pas nadat jij aan Stefan had laten weten geen interesse meer te hebben, heeft Stefan mij gemailt en hebben we een afspraak gemaakt.
Heel eerlijk gegaan lijkt me.

Je moet wel behoorlijk technisch zijn om van dit oude beestje nog een knappe mixer te maken.
Hij is behoorlijk oud, en er is al eens in gerommelt.
Hij gaat eerst helemaal uit elkaar,
alle prints, faders en verdere materialen, tot op de laatste schroef.
Alles gaat "in het sop" wink ;)
Er moet zeker één fader vervangen worden, maar waarschijnlijk meerdere.
Eerst maar eens de schoonmaakbeurt afwachten.
Dan hebben we nog een signaal lekkende fader, dan hebben we nog wat corrosie, en dan hebben we nog een paar behoorlijk stroef lopende faders. De potmeters moeten ook allemaal gesmeerd worden, want die lopen ook zwaar, en dat zijn er heel wat op zo'n mixer shocked 8O
Veel werk dus.

Het is dus niet even een kleine reparatie bij Dateq, als je hem in 100% staat zou willen brengen, en dat wil ik dus! die kleine reparatie van ongeveer € 150,- had je alleen een nieuwe fader voor en het lekkende signaal gerepareerd.

Ik kan je vertellen dat er nog heel wat uurtjes in gaan zitten, en de nodige materialen. Dus, idd ik heb er niet al te veel voor betaald, maar als je niet handig bent, en alles bij een "echte reparateur" zou moeten laten doen, dan was je toch al gauw € 500,- aan arbeidsloon, en dan nog de nodige materalen extra kwijt geweest.
Het kan natuurlijk ook meevallen met het schoonmaken, maar dat is de gok die ik dan weer neem.

Al met al een leuk project, en als het goed uitpakt heb ik een mooie mixer happy :)
Want Dré probeert me al jaren aan een Dateq te krijgen wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-6-2004 20:17
ik zeg ook helemaal niet dat het oneerlijk is gegaan. opzich een prima verloop, maar ik had NOOIT verwacht dat de prijs zo in elkaar zou sodemieteren. want ik noem dit toch wel tegen het extreme aan. van xxx naar xxx. (Tom, bezwaar als ik de prijs bekend maak?) dus ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar heb gekregen.

verder wens ik je veel plezier met je Dateqje.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-6-2004 22:14
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-6-2004 18:40
Wat ik er voor betaald heb is vind ik niet belangrijk,
Stephan had al ruimhartig aangegeven dat er ruimte was voor onderhandeling.
Jij had ook een redelijke inschatting kunnen maken wat hij nog waard was.

Tot ik de foto's had gezien, had ik ook wel een wat hogere prijs in gedachten,
maar op de foto's kon je duidelijk zien dat het best wel een oudje is.
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/2.jpg
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/3.jpg

Ik heb hem inmiddels helemaal uit elkaar liggen, ben er 3 uur mee bezig geweest.
Dat is dus al 3 uur op de teller. En ik weet dan nog redelijk hoe ik dat moet doen.
Een leek zal bij het uit elkaar halen al de nodige draden en printjes kapot kunnen trekken.
Hier de foto's van alle spullen, waarop duidelijk is te zien dat er nog heel veel werk in gaat zitten:
Alle losse schroeven en knopjes:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/1.jpg
Overzicht foto:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/5.jpg
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/6.jpg
En hier de sterk vervuilde faders:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/7.jpg

Ik zal proberen hier in de loop van de tijd de vorderingen te posten.
Dat had ik ook een beetje aan Stephan belooft.
Heb trouwens al diverse losse solderingen gezien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)