Forum > Geluid

onderhoud aan Denon 2000F MKIII

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MelvinvgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2002
Laatste: 5-1-2008
Berichten: 17
1-7-2002 13:55
Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om deze speler intern te reinigen.
De lades gaan ietwat moeizaam naar buiten en ik heb het idee dat de focussering van de lens ook niet geheel loopt zoals het behoord. De speler heeft altijd in rokerige ruimtes gestaan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
1-7-2002 18:32

melvinvg schreef:

Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om deze speler intern te reinigen.
De lades gaan ietwat moeizaam naar buiten en ik heb het idee dat de focussering van de lens ook niet geheel loopt zoals het behoord. De speler heeft altijd in rokerige ruimtes gestaan.
Laten doen!

Je hebt EN speciale alcohol nodig (niet die van f 5,- per flesje maar die van f 20,- per flesje) EN smeermiddel voor kunststof (Molykote DX bijvoorbeeld) EN je moet een beetje weten hoe je hem (gedeeltelijk) uit elkaar moet halen enz. enz.

Mocht je het zelf willen doen:

Deksel verwijderen, klepjes van de lades verwijderen, top van het loopwerk loshalen, loopwerk uit de speler schroeven, lade verwijderen, loopwerkje loshalen uit het kunststof blok, "gangpad" schoonmaken en smeren met molykote DX, lens schoonmaken met alcohol ZONDER methanol erin, mechaniek voor de lade reinigen (stof en andere troep weghalen met wattenstaafjes), smeren met Molykote DX. Daarna weer in elkaar zetten, test CD erin doen (focus CD van Burosch bijvoorbeeld) en checken of hij nog goed kan "kijken". De mooiste manier om dit te doen is met een scoop het "bird eye" pattern bekijken. Andere optie is de Focus CD te doorlopen. Een speler moet toch wel minimaal de 1.4mm error track kunnen spelen. Als het loopwerk niet helemaal lekker meer is, een nieuw loopwerk in de speler plaatsen.

Maareh... Ik zou het even LATEN doen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
1-7-2002 22:54

Admin schreef:

Mocht je het zelf willen doen:

Deksel verwijderen, klepjes van de lades verwijderen, top van het loopwerk loshalen, loopwerk uit de speler schroeven, lade verwijderen, loopwerkje loshalen uit het kunststof blok, "gangpad" schoonmaken en smeren met molykote DX, lens schoonmaken met alcohol ZONDER methanol erin, mechaniek voor de lade reinigen (stof en andere troep weghalen met wattenstaafjes), smeren met Molykote DX. Daarna weer in elkaar zetten, test CD erin doen (focus CD van Burosch bijvoorbeeld) en checken of hij nog goed kan "kijken". De mooiste manier om dit te doen is met een scoop het "bird eye" pattern bekijken. Andere optie is de Focus CD te doorlopen. Een speler moet toch wel minimaal de 1.4mm error track kunnen spelen. Als het loopwerk niet helemaal lekker meer is, een nieuw loopwerk in de speler plaatsen.

Maareh... Ik zou het even LATEN doen ;-)
En nou weet ik dus zeker dat als m'n Pioneers minder gaan werken dat ik ff een afspraak met je maak laugh :D
Zal nog wel ff duren hoop ik wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MelvinvgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2002
Laatste: 5-1-2008
Berichten: 17
2-7-2002 19:08
Hey Andre, bedankt voor deze uiterst gedetailleerde beschrijving! happy :)
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
30-1-2007 11:11
Wat gebeurt er als je "gewoon" smeermiddel, zoals olie gebruikt? En hoe kom je aan zo'n focus-cd?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
30-1-2007 11:33

TB schreef:

Wat gebeurt er als je "gewoon" smeermiddel, zoals olie gebruikt?
Wat gebeurt er als ik in het carter van m'n auto pis in plaats van er olie in te doen???

Olie trekt stof aan (en dat wil je nu net niet in een loopwerk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
30-1-2007 12:24
De vergelijking is een beetje krom, omdat pis niet smerend werkt en olie wel wink ;) Maar goed, inderdaad een logische verklaring! Als het goed is trekt molykote dus geen stof aan... Wel een stukkie duurder dan naaimachineolie laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)