Forum > Licht

Antari Z-1500 VS. Martin/Jem magnum Pro-2000

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
6-6-2004 20:27
Hallo,

Sorry als ik een topic aanmaak waar dit al in is besproken, maar ik kon het zo niet vinden.

Ik wil een grote rookmachine gaan kopen en zit te twijfelen tussen deze 2 machines. Nu wilde ik graag van mensen horen die deze machines in gebruik hebben wat de voordelen, maar vooral wat de nadelen van deze machines zijn.

Is er ook iemand die deze machines al langer intensief in gebruik heeft? want meestal krijg je dan pas de kwaliteit te zien, in begin doen ze het allemaal goed..

Alvast bedankt,

Groeten,
Henry Visker
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
6-6-2004 20:34
Als je echt tussen deze 2 wilt kiezen is de keus toch niet zo moeilijk?
Zeker voor de JEM gaan, die heeft zich nou wel ruim bewezen.
Net als trouwens bijna alle spul dat van Martin vandaan komt.
Antari is toch een klasse lager, ook wel leuk maar als dit de keus is lekker voor de JEM gaan.
Darth Crossfader
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
6-6-2004 21:01
De Martin is wel een stuk duurder, en is die dat prijsverschil ook daadwerkelijk waard, of is het alleen het stickertje wat erop zit. Want dat is helaas ook vaak het geval. Als de kwaliteit van de martin een stuk beter is dan geef ik nu liever die 100 extra uit, in plaats van dat ik straks op een feest sta en mijn fogger vind het wel welletjes.

Maar ik heb met beide geen ervaring met rookmachines, dus daarom roep ik jullie hulp in.

Groeten Henry

(p.s. bedankt voor de snelle reactie!)
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
6-6-2004 22:05
Ik ben niet op de hoogte van de actuele prijzen van deze 2 apparaten maar als het echt maar 100 euro scheelt.
De Jem spuit 130m³/min meer (dat is veel!!)
Heeft een flink kortere opwarmtijd en een grotere tank inhoud.
Alleen hier zal ik het al om doen.
Voor de verhuur wil iedereen ook liever een pro 2000 dan een Antari dingetje, je zult het geld er dus waarschijnlijk eerder uit hebben.
Als het echt maar 100 euro scheelt gewoon meteen voor de pro 2000 gaan, niet langer twijfelen.
Darth Crossfader
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
6-6-2004 23:10
Pro 2000!!!

Hij ziet er beestachtig uit, en dat hij is hij ook. Ik zelf stuur hem via de dmx interface aan. Werkt ook perfect. Het warmte element blijft lang warm, terweil de behuizing bijna niet warm wordt. Maarja hij zuipt wel... maar geeft daarom ook een fantastische output.
(maximaal 120 tekens)
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
7-6-2004 07:49
Geen ervaring met de Antari, maar heb zelf de magnum pro 2000. Heerlijk apparaat! Zeker in combinatie met de originele JEM vloeistof heb je eeen beest van een apparaat. Als ie eenmaal opgewarmd is kun je de hele avond rook spuiten op het moment dat je het nodig hebt. Ook de timer functie is handig (hoef je niet de hele tijd op het knopje te drukken), regelbare ouput en de mogelijkheid tot DMX sturing (niet standaard helaas). Wel sjouw je je een breuk want hij weegt (schat ik) een slordige 25KG. Tot op heden nog geen moment spijt gehad dat ik hem gekocht heb.

Fossalta
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
7-6-2004 09:13

Fossalta schreef:

Zeker in combinatie met de originele JEM vloeistof
Die kan ook in de Antari met zoals eerder geschreven; een perfect resultaat!
Als ie eenmaal opgewarmd is kun je de hele avond rook spuiten op het moment dat je het nodig hebt.
dat kan ook met de Antari
Ook de timer functie is handig
zit ook bij de Antari
mogelijkheid tot DMX sturing (niet standaard helaas).
zit wel standaard bij de Antari
Wel sjouw je je een breuk want hij weegt (schat ik) een slordige 25KG.
De vloeistof weegt ook al 10 kilo, de Antari weegt ongeveer in totaal met vloeistof ongeveer 25 kilo.
Tot op heden nog geen moment spijt gehad dat ik hem gekocht heb.
ik ook niet van de Antari

Wat nu kopen?
Ach een Jem heeft de naam, en zal in de technische afwerking misschien ook wel ietsje beter en netter zijn.
Waar ze vaak wel onovertroffen in zijn is hun kracht om de rook de ruimte in te spuiten. Maar ik heb niets te klagen over de Antari, hij heeft meer dan genoeg capaciteit voor alle feesten die wij draaien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
7-6-2004 09:34
tjsa, ik heb zelf ook een magnum pro 2000 En ben er zeer tevreden over, de idioote hoeveelheid rook die eruit komt!!!shocked 8O ik blijf me telkens weer verbazen. Zelfs een kerk blank gezet die is gebouwd op 400 man, dat was met nog geen halve minuut klaar op gedimt vermogenhappy :) En met de jem ZR (super vloeistof) verdeelt het ook mooi snel. En ik denk dat je bij martin ook iets beter(makkelijker) spare parts kan regelen
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
7-6-2004 17:13
Heb zowel de Pro 2000 als Antari Z-1500 in gebruik gehad.
Beiden perfecte machines. Output is van de 2 is gewoon gelijk, ik heb ze naast elkaar gehad indertijd omdat ik wel nieuwsgierig was, en weinig verschil te zien (beiden met JEM ZRmix vloeistof). Voordeel van de antari is dat de afstandsbediening wat uitgebreider is, en hij zonder controllers te wisselen ook stand alone (dus zonder dmx) gebruikt kan worden.
Voordeel van de Martin (Ja tis nu weer de martin pro 2000) is de naamsbekendheid en het feit dattie iets langer kan doorspuiten voor hij weer moet opwarmen. Beide machines kunnen NIET continu blijven spuiten gedurende lange tijd.

PS Dré: de Z-1500 staat 2 keer in je shop wink ;)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
7-6-2004 18:09
ik kom ook ff de 1500 verdedigen.. het is gewoon een hele fijne rookmachine output en is netjes stil.. helaas is de opwarm tijd wat lang, en het afkoelen schiet niet op 6 uur later is het element nog warm happy :) de 1500 kan tot 30% blijven spuiten totdat de tank leeg is zonder te moeten verwarmen... we hadden hem eerst dmx maar de controller is minstens zo handig.. en kan jeook nog es netjes opbergen in de behuizing

Terug naar forum Reageer (zonder quote)