Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 47 van 289)
Moderator(s): Dré
Xander 100Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 15-5-2011
Berichten: 83
2-6-2004 14:25
Heb ik bijna helemaal gelezen niet helemaal.
Maar ik bedoelde te zeggen met 20 euro per keer kom je niet echt aan uitbreiding toe(dit is natuurlijk alleen als je een drive in hebt) wink ;)
Het was ook meer als voorbeeld bedoeld.
Party verhuur van gent
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
2-6-2004 15:49

sylvia schreef:

zeker naar aanleiding van die foto en die flyer??
ga ik me zo maar noemen
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
EA SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 20-4-2005
Berichten: 9
2-6-2004 21:46

xander 100 schreef:

Heb ik bijna helemaal gelezen niet helemaal.
Maar ik bedoelde te zeggen met 20 euro per keer kom je niet echt aan uitbreiding toe(dit is natuurlijk alleen als je een drive in hebt) wink ;)
Het was ook meer als voorbeeld bedoeld.
Go sherlock razz :p
Dj hitmeester fonsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 10-3-2005
Berichten: 15
3-6-2004 11:27
Waar het bij het bepalen van een vraagprijs om gaat is dat je
1. De waarde van de spullen die je meeneemt vertaalt in een afschrijving (hoe lang gaat het mee). Ik hanteer 2 jaar. Dus waarde bijvoorbeeld 10000 en 3 keer per maand draaien= 10000 : 2 : 36 = 138,90. Daarnaast loop je risico (je laat wat uit je fikken vallen). Reken daar ook nog eens 50 euri voor.
2. Vervoer: je moet je spullen vervoeren en reken gewoon een basisprijs van 50 euro + 1 euro per kilometer enkele reis. Afschrijving + verzekering + brandstof + onderhoud.
3. Wat ben je zelf waard? Kijk gewoon naar een redelijk uurtarief wat past bij je ervaring.
4. Je platen/cdkoffer. Dit is jouw meerwaarde. En je moet regelmatig nieuwe plaatjes aanschaffen, reken 3 cd's per feestje = 90 euri.

Als je dit op deze wijze voorrekent zal niemand tegen je zeggen dat je te duur bent. Overigens, wat is duur? 1.000 euri is duur voor een brood, maar goedkoop voor een Porsche...
Daarbij: een klant wil weten wat hij krijgt voor welke prijs. Maar ook weer niet te goedkoop. Iemand die zegt dat ie mijn feestje komt maken voor 25 euro? Daar geloof ik niks van!
Ik draai door!!!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-6-2004 11:44

dj hitmeester fons schreef:

Iemand die zegt dat ie mijn feestje komt maken voor 25 euro? Daar geloof ik niks van!
Jammergenoeg geloven velen dat wel en lopen de meesten met hun hoofd tegen de lamp sad :(
Jouw manier van rekenen lijkt me inderdaad de beste wanneer je drive-in helemaal op toeren is, maar voor een startende DJ lijkt me dit niet haalbaar, want dan kom je op torenhoge prijzen terecht!
Om nog eens op die 25EUR terug te komen: bij mij komt zo-een er ook niet in hoor... mijn eerste indruk doe ik op aan het visitekaartje, de website en de prijzen. Vanuit die drie zaken probeer ik een "vooroordeel" te vormen: te goedkoop, te duur, belachelijke site, stom visitekaartje, professioneel ontwerp, blablabla
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
3-6-2004 19:50

Didier_S schreef:

mijn eerste indruk doe ik op aan het visitekaartje, de website en de prijzen. Vanuit die drie zaken probeer ik een "vooroordeel" te vormen: te goedkoop, te duur, belachelijke site, stom visitekaartje, professioneel ontwerp, blablabla
Sorry Didier, maar je slaat de plank -in eerste instantie- volledig mis! Een waarde oordeel kun je pas écht geven wanneer je iemand aan het werk hebt gezien. Ik ken er zeer velen die noch kunnen typen noch printen met een computer, maar meer kunnen met plaatjes dan jij en ik bij elkaar!

Ik zeg dus ook: in eerste instantie. Nadat je iemand aan het werk hebt gezien, gaan de meer secundaire details gelden. Dus afhandeling van een order, professionaliteit, visitekaartjes, websites, etc.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-6-2004 23:17

Niek Bolscher schreef:

Een waarde oordeel kun je pas écht geven wanneer je iemand aan het werk hebt gezien.
Ik begrijp je standpunt, Niek, maar stel dat jij een feestje moet geven, of concreter nog: een huwelijk (neje, ik ben nog altijd vrijgezel!!).
Hoe ga je op zoek?
1) Je vraagt aan familie en vrienden enzovoort, maar op zich vind ik dat geen goeie referentie... alles hangt immers af van heel wat omstandigheden en smaken verschillen nu ook eenmaal.
2) Je kijkt even in je "archieven" van feestherinneringen. Zeker een goeie referentiebron, maar vooral voor de jeugd (de trouwers dus) niet echt haalbaar omdat die niet zoveel drive-in-feestjes gehad hebben.
3) Je gaat op zoek op het Net, in de Gouden Gids, enzovoort...

Voor zowel punt 1 als punt 3 moet je ergens een eerste indruk opdoen... je hebt immers niet de mogelijkheid om die mensen aan het werk te horen of je zou een aantal pré-huwelijksfeesten moeten organiseren laugh :D
Van daaruit kwam dus mijn mening dat je in eerste instantie uitgaat van de professionaliteit waarmee een discobar zichzelf voorstelt.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
4-6-2004 00:06
Klopt deels, alhoewel ik toch zeker een disco aan het werk zou willen zien (hoe mooi de praatjes en plaatjes ook).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
4-6-2004 01:06
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 4-6-2004 09:38
In het algemeen kan je stellen dat voor besloten feesten men geen pottenkijkers wenst.
En een open feest is niet het zelfde als een besloten feest, derhalve niet representatief voor een besloten feest, als een bruiloft of een verjaardag.
Op een open feest word commercieel gedraaid, de bar moet verdienen, en je moet een zo groot mogelijk publiek bedienen.

Bij een besloten feest moet je het feestvarken bedienen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-6-2004 07:37
Didier heeft absoluut gelijk.
dat de forummers hier er anders over denken is een logisch gevolg daar zij zelf bezig zijn in deze handel.
maar in theorie zal een dj niet door forummers geboekt worden maar wel door mensen van buiten oftwel leken.
dan is t belangrijkste de uitstraling van t aangebodene
in elk opzicht,dat is waar men op reageert en op afrekent
potentiele klanten die gaan voor t laagste bedrag waar ze een dj voor kunnen krijgen maakt t niet uit daar zij alleen voor zo weinig mogelijk geld een dj willen hebben.
iemand die een drive inn/dj nodig hebt zal ten alle tijde eerst gaan zoeken in de gouden gids en op t net,daarna rond vragen in eigen kring of ze wat weten.
hoe bekijkt men dan de diverse opties dmv foto's die geplaatst zijn bij de site van de dj.
allen die weten hoe t werkt en in t zelfde wereldje zitten weten waar ze moeten zijn en wie waar voor zn geld geeft.
een leek moet zoeken,neemt ook vaak een persoon of bedrijf wat bij hem/haar in de buurt zit-de gedachte is vaak;als die dj uit dezelfde plaats/regio komt dan is t betrouwbaarder-val me niet aan..ik kan er niets aan doen dat de meeste mensen zo denken,zelf doe je t ook vaak neem bijv aanschaf van een nieuwe tv-die koop ik ook liever bij mij in de buurt,vaak achteraf blijkt dan pas of t een goede keus was.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)