Forum > Licht

rgb moving heads

(38 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
1-6-2004 22:03
Op pinkpop hadden ze tijdens Tiësto 27 van die led mh's hangen, ze waren niet echt fel maar het gaf wel een leuk effect, ze werden geprojecteerd op witte doeken die aan de truss hingen
dat waren waarschijnlijk die eyecolours, aangezien flashlight ze in de verhuur heeft.(en ze flink wat licht voor pinkpop leveren)
exit-clear
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
1-6-2004 22:05
Bwa, alle geruchten over het al dan niet voldoende licht geven van LED's... LED's geven voor sommige toepassingen op dit moment zat licht, je moet voor de gein eens voor een buitenledscherm gaan staan op pakweg een metertje afstand, daar blijf je geen 5 minuten staan.

mvg,
SP-AudioStandaard Lid
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
1-6-2004 22:21

dutchspiders schreef:

Even over pink pop tijdens de show van dj tiesto waren er ook lasers iemand enig idee wat voor lasers dat waren?
hmmm, op de materiaal lijst van Flashlight op internet staan geen lasers? Dan vraag ik me ook af wat het was. Ik weet wel dat de 2 die op het podium hingen minder fel waren dan die 2 die aan de zijkant van de speakerstacks stonden.
Het zag er wel heftig uit, vooral die wave effecten.
(maximaal 120 tekens)
FunkymasterStandaard Lid
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 30-3-2010
1-6-2004 22:30

Green Magic schreef:

Heb je de prijs van die 'lieve dingetjes' ook gezien? Koop je met gemak 2 scans voor, of 1 Mac-krypton als je er 2 zou kopen.
De technologie is natuurlijk veelbelovend, maar het is absoluut nog niet rendabel om er in te investeren.(Ten minste niet als gemiddelde drive-in show)
Heb op een beurs ook naar LAGO-Led gekeken. Werkt met ledjes in een gewoon 50mm halogeen behuizinkje, stuursignaal lift mee met de voeding, dus slechts 1 kabel doorlussen naar alle lampjes.
Ik vond het een leuk idee om 16 par-16 met die dingen uit te rusten, en dan via DMX te besturen.
Prijs per lampje-> 130 euro
Prijs van DMX-converter->2000 euro.
Ik ben toen toch maar naar gewone colors gaan kijken, meer licht voor een VEEEEL lagere prijs.
Nou ik kan je vertellen: Zelfbouw is ook een mogelijkheid.

Benodigdheden:

-Par spot behuizing par 16 (kost geen drol)
-De betreffende Luxeon leds (lekker fel), hou www.inkoopacties.net in de gaten, daar kun je ze soms voor heel wat minder krijgen dan waarvoor ze bijvoorbeeld Conrad de deur uitgaan
-Een dmx leddriver > bedenk zelf iets, of vraag hulp op www.circuitsonline.net. Of wees lekker lui en kijk op www.dmx4all.de, een 9 kanaals dmxleddriver voor ongeveer 15 euro, op een printplaatje met wat klein grut, dan nog het zaakje versterken (de prijs hangt af van de hoeveelheid luxeons, zal ook rond de 20 euro liggen voor 9 kanaals, voor een paar luxeons per kanaal)

Ik denk dat je dan voor een stuk minder klaar bent. Moet je wel voor kunnen solderen natuurlijk ;)

(ps, ben bezig met een soort ledpaneel, moodlight achtig, kijk op www.funkymaster.com/3.AVI voor een filmpje, 1 paneel neemt 3 dmxkanalen in beslag (RGB), dus op 1 print van dmx4all kunnen 3 onafhankelijke panelen, er komt nog wat mat plexiglas voor, maar dat staat in bestelling)
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
1-6-2004 22:37

Mezz schreef:

dat waren waarschijnlijk die eyecolours, aangezien flashlight ze in de verhuur heeft.(en ze flink wat licht voor pinkpop leveren)
Ga er maar van uit dat het dropledjes waren hoor.
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
1-6-2004 22:56
Waren IDD Droplets
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SP-AudioStandaard Lid
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
2-6-2004 00:05

funkymaster schreef:

(ps, ben bezig met een soort ledpaneel, moodlight achtig, kijk op www.funkymaster.com/3.AVI voor een filmpje, 1 paneel neemt 3 dmxkanalen in beslag (RGB), dus op 1 print van dmx4all kunnen 3 onafhankelijke panelen, er komt nog wat mat plexiglas voor, maar dat staat in bestelling)
Dat ziet er wel leuk uit, maar gaat het echt als effect dienen, of meer als decoratie materiaal? Als je de ledjes wat meer op elkaar zou duwen en een behuizinkje eromheen met een lens ervoor, heb je al een colorchanger achting ding.
(maximaal 120 tekens)
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
2-6-2004 08:20

SP-Audio schreef:

funkymaster schreef:

Dat ziet er wel leuk uit, maar gaat het echt als effect dienen, of meer als decoratie materiaal? Als je de ledjes wat meer op elkaar zou duwen en een behuizinkje eromheen met een lens ervoor, heb je al een colorchanger achting ding.
T zou leuk zijn als je zoiets in je meubel bouwt achter je logo ofzo happy :), of je maakt ze heel stevig en je maakt er een (dans)vloer(tje) van. dan heb je nattuurlijk aan 1 niet genoeg...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WappieStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
2-6-2004 11:38
gezien de vele reacties leeft dit onderwerp wel onder jullie. Iedereen is edr nu bijna wel van overtuigt dat LED's de toekomst hebben en we gaan hier vast nog veel van horen. Om verschillende redenen dus. De Droplet is een erg fijn moving headje om bijvoorbeeld op een podiumrand te zetten. Wat je veel eerder doet dan er 20 macs neer zettn voor hetzelfde effect en met veel minder energie verbruik. Ik denk dat iemand die zegt dat er niet genoeg licht uit komt die moet echt een keer de Droplet live gaan bekijken en die zal verrast zijn. Ik zal kijken of ik foto's kan vinden van droplets in actie evt een filmpje.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
2-6-2004 20:36
tis wel fijn om na enige tijd toch weer wat reacties te krijgen!! razz :p
love my sharpy moving-heads!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)