Forum > Zelfbouw Speakers

=> Mini Boxen

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
1-3-2003 13:11
Dan heb ik altijd of in auto's gezeten die gewoon standaard goede boxen hebben laugh :D of gewoon altijd computerboxjes gehad die helemaal niets aankonden. wink ;)

Ik bedoel, neem nou auto van m'n vader, als je daar inzit hoor je niet alleen de muziek heel mooi/goed, je voelt hem ook nog eens extra goed. happy :)

Meestal als ik uit pcboxjes wil laten komen is het gewoon bagger.

Tuurlijk zijn er goeie boxjes voor de pc, maar dan moet je echt naar 100 euro gaan kijken. (want die heb ik ook gehoord en idd. daar komt ook wel weer behoorlijk wat uit.)

Misschien is moeten we maar niet tussen auto's en pc's gaan vergelijken.
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
1-3-2003 13:22
okeej, maar ik bedoel die speakertjes die je hier op dat plaatje ziet, nou dat vind erg veel op van die goedkope dingen lijken, tuurlijk kun jij dure speakers kopen voor in de auto voor voor, maar die standaart dingen vind IK vaak bagger.
Jo52Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2003
Laatste: 23-4-2003
1-3-2003 14:52
Hey stefan,

Ik heb gelezen dat jij ook al zo'n mini boxen hebt gemaakt overlaatst. Kun jij mischien eens zeggen hoe juist. (Ik heb nog nooit boxen gemaakt.) bv. een plannetje van de kistjes en de schakeling of gewoon wat uitleg.

Alvast bedankt
Jo
StefanStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
1-3-2003 21:24
Goed, ik zal even vertellen hoe en waarom ik dat boxje toen gemaakt heb.

Ik zag pas op zolder nog oude pc speakers liggen, van dat goedkopere soort met plastic behuizing. Ik had nog een plaatje multiplex liggen en verveelde me op een middag, dus ik heb die pc speakers grondig uit elkaar gesloopt, daar de speakertjes uit gehaald en het versterkercircuitje. Ik heb toen zonder ook maar iets uit te rekenen gewoon een houten kistje inelkaar getimmerd, daar 2 gaten ingemaakt met een decoupeerzaag voor de speakers. Ik heb kabeltjes op het circuitje gesoldeert voor audio-in (bijvoorbeeld discman) en out, voor beide speakers. Heb toen dat versterkermoduletje gewoon in het kastje gedrukt en de boel stevig vastgeschroefd.

Bij dit soort kleine dingen hoef je eigenlijk geen rekening te houden met inhoud van het kastje, basreflexpoorten en dergelijke. Gewoon erin bouwen en het werkt gewoon. Met speakers voor een autoradio zal het wel niet veel anders zijn. De geluidskwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met een hifi set, maar het kan nog best redelijk klinken.

Gewoon speakertje in een kastje bouwen samen met een versterkermodule en transformator. Pruts gewoon wat, het kost meestal bijna niks en je kunt er ook niks mee verkloten. Soms zul je een draadje op een circuitbord moeten solderen, maar ik kan het ook en ik ben helemaal geen ster met de soldeerbout happy :)

Speakertjes, versterkermodules en netvoedingen/adapters zijn verkrijgbaar bij de meeste electronicazaken.
StefanBStandaard Lid
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
2-3-2003 01:22

speakerfreak schreef:

okeej, maar ik bedoel die speakertjes die je hier op dat plaatje ziet, nou dat vind erg veel op van die goedkope dingen lijken, tuurlijk kun jij dure speakers kopen voor in de auto voor voor, maar die standaart dingen vind IK vaak bagger.
Deze zaten er standaard in laugh :D

Maar zonder gein, ik heb nog nooit Computer boxjes gehoord van 15 euro waar beter geluid uit kwam dan de standaard auto-boxen.
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
2-3-2003 10:41
Maar zonder gein, ik heb nog nooit Computer boxjes gehoord van 15 euro waar beter geluid uit kwam dan de standaard auto-boxen.
ja okeej, dat is zo, die computer dingen zijn ook altijd brak...
Dj mikkieStandaard Lid
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
18-3-2003 15:34

StefanB schreef:

Dan heb ik altijd of in auto's gezeten die gewoon standaard goede boxen hebben laugh :D of gewoon altijd computerboxjes gehad die helemaal niets aankonden. wink ;)

Ik bedoel, neem nou auto van m'n vader, als je daar inzit hoor je niet alleen de muziek heel mooi/goed, je voelt hem ook nog eens extra goed. happy :)

Meestal als ik uit pcboxjes wil laten komen is het gewoon bagger.

Tuurlijk zijn er goeie boxjes voor de pc, maar dan moet je echt naar 100 euro gaan kijken. (want die heb ik ook gehoord en idd. daar komt ook wel weer behoorlijk wat uit.)

Misschien is moeten we maar niet tussen auto's en pc's gaan vergelijken.
haha wat voor auto heeft je vader dan?

en kiujk ik vergelijk mijn computer ook niet met onze auto dan klinkt onze auto ook wel ff beter maar ja die heeft ook ff meer vermogen(9x20watt rms + 50 watt sub rms)
is btw een bmw x5
schnappi???
18-3-2003 15:48
9x20watt rms + 50 watt sub rms)
9x 20 niet echt geloofwaardig he...
die 9 zal wel 4 zijn
Dj mikkieStandaard Lid
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
18-3-2003 18:33
nee sorry ik had met vergist...

het zijn er 14

voor wie het niet geloofd..
www.bmw.nl/bis/content-1-3-1-4-6.html
schnappi???
BartsegersStandaard Lid
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
19-3-2003 16:51
wat een gekte, 14 speakers....
kan me voorstellen, dat je voorin een stuk of 4 hebt, en dan achterin ook 4 plus een sub, is 9, waar zijn die andere 5?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)