Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 11 van 18)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
29-5-2004 11:42

Sjapper schreef:

oorspronkelijk wel (heb ik hier op het forum gelezen). Maar ik heb ook het advies gekregen om niet met een technics te gaan digitaliseren. Daarvoor kun je beter een (2dehands) Thorens td160 of dual 505-4 nemen.
Een Sl-1200 heeft minder last van rumble dan de Dual 505-4 en een net iets betere wrms waarde. Het zal qua klank niet veel uitmaken, misschien zijn de 2 die jij noemt net een fractie beter maar of ze even strak lopen als een SL met quartz? De wrms waarde van de 2 HiFi belt drives zijn bepaald met een PERFECTE belt, dus niet van een 2e hands...
Digitaliseren kan goed met een SL hoor, iig stuken beter dan alle andere dj tafels incl de OEM. Rubberen mat erop en gaan razz :p
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-5-2004 11:54

Didier_S schreef:

Je oplossing is schitterend, Tim, maar we moeten er ons bewust van zijn dat het gelijkgesteld wordt aan de zuiverste vorm van diefstal, en dat alle DJ's zullen zeggen dat dit belachelijk is, daar zal de rechter niet naar luisteren: de wet moet immers opgevolgd worden...
Ik heb maar eventjes dit stukje gequote om er wat verder op in te haken.. Ik heb de link gelezen en vond het erg lullig dat jij je mixjes van de site moest halen, het is idd wat iemand anders ook al zei nog stom van ze ook, want als iemand een plaatje goed vind in jouw mix, zal hij hem misschien wel kopen.
Ik ben me er bewust van dat wat ik doe absoluut in een grijs gedeelte zit/niet legaal is, volgens de buste dan. Toch durf ik hierin nog steeds een risico te nemen, volgens de buste mag je dacht ik ook een kopie voor jezelf maken en hun "wetgeving" oftewel mafia praktijken zitten zo vol met gaten dat ze mij gerust voor de rechter mogen slepen als ik is betrapt wordt op draaien met cd-r's, wat ik al zei: ik ga zo'n rechtszaak winnen, ben ik heilig van overtuigd, als ze het al op een rechtszaak laten komen.
Het enige moment dat ze mij zouden kunnen betrappen, is als ik in een club zou draaien met cd'tjes, ik share nl niets via internet. En ondanks de verhalen die her en der de ronde doen, heb ik nog nooit direct van een check gehoord in een club door de ECD/Fiod.
Kortom: ik doe wat ik zelf vind dat mag en als ze mij ooit de les komen lezen zullen we wel eens zien wie er aan het kortste eind trekt.
Laat ze is een keer de "wetgeving" aanpassen anno 2004 en niet de "wetgeving" van de middeleeuwen waar je zonder enige vorm van berechting aan de galg kwam te hangen en waar ze nog op paarden in een harnas reden. Nu is de tijd van mp3 en cd-r en als ze slim zijn en zoveel mogelijk het illegaal downloaden willen ontmoedigen en rips maken van vinyl, laat ze dan in hoge kwaliteit mp3 alles op internet zetten tegen betaling, ben ik hun beste vriend.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
29-5-2004 12:42

DJ Tim schreef:

Ik heb maar eventjes dit stukje gequote om er wat verder op in te haken.. Ik heb de link gelezen en vond het erg lullig dat jij je mixjes van de site moest halen, het is idd wat iemand anders ook al zei nog stom van ze ook, want als iemand een plaatje goed vind in jouw mix, zal hij hem misschien wel kopen.
Ik ben me er bewust van dat wat ik doe absoluut in een grijs gedeelte zit/niet legaal is, volgens de buste dan. Toch durf ik hierin nog steeds een risico te nemen, volgens de buste mag je dacht ik ook een kopie voor jezelf maken en hun "wetgeving" oftewel mafia praktijken zitten zo vol met gaten dat ze mij gerust voor de rechter mogen slepen als ik is betrapt wordt op draaien met cd-r's, wat ik al zei: ik ga zo'n rechtszaak winnen, ben ik heilig van overtuigd, als ze het al op een rechtszaak laten komen.
Het enige moment dat ze mij zouden kunnen betrappen, is als ik in een club zou draaien met cd'tjes, ik share nl niets via internet. En ondanks de verhalen die her en der de ronde doen, heb ik nog nooit direct van een check gehoord in een club door de ECD/Fiod.
Kortom: ik doe wat ik zelf vind dat mag en als ze mij ooit de les komen lezen zullen we wel eens zien wie er aan het kortste eind trekt.
Ik heb een hoop recht gekregen vorig semester. Nu dat van die gaten is wel waar, maar in de rechtspraak is het zo dat als je schade toebrengt aan iemand dat die schade moet vergoed worden. Als je advokaat de rechter overtuigd krijgt dat er geen schade is geleden, doordat je eigenlijk de rechten hebt betaalt, zit je al heel goed. Toch denk ik dat het niet zo gemakkelijk is als je wel denkt Tim, de bewijslast gaat namelijk bij jullie liggen. Hetgeen je zegt van dat je een kopie maakt voor jezelf, wordt onmiddellijk onderuit gehaald door een beetje derderangsadvokaat, gewoon omdat er zwart op wit staat, dat het is voor eigen gebruik. En dj-en is niet voor eigen gebruik aangezien je het openbaar verspreid. Wel kan je bijvoorbeeld het systeem in twijfel trekken. Vraag er bijvoorbeeld naar, in welke zin deze regel de artiest beschermd. Want als je er de rechten op betaalt hebt en het nummer niet op CD kan krijgen,etc...

Misschien back on topic. Het is en blijft een eeuwige discussie. Maar ik denk dat je er niet gaat onderuit kunnen, vinyl gaat weggaan, en vervangen worden. Door wat kunnen we niet met zekerheid zeggen, heel waarschijnlijk door de Cd.
Wat nog interessanter is, wanneer gaat het veranderen?
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
Rega SpeedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 21-6-2004
Berichten: 18
29-5-2004 12:46
Bestaan er al sites waar je house/trance/wateva tegen betaling kunt downloaden?

Groeten Matt
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
29-5-2004 12:50
ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 rechter is die je strafbaar gaat stellen omdat je vanaf backup cd's draait ipv je orginele vinyltjes.
blaat.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
29-5-2004 13:00

spongebob schreef:

ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 rechter is die je strafbaar gaat stellen omdat je vanaf backup cd's draait ipv je orginele vinyltjes.
Dan zou je nog wel eens bedrogen uit kunnen komen. Het gerechtsysteem maakt soms rare sprongen, en dat gebeurt in ALLE soort zaken.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-5-2004 13:03
Ik twijfel ook steeds meer of ze je daarop gaan pakken, Laidback Luke en Michel de Heij draaien allebei met cd's en Michel de Heij zelfs met FS, nu las ik een verhaal over Laidback Luke die aangehouden was op Schilhol, omdat hij zoveel cd's bij zich had, maar als je even een stap verder denkt, hun zijn nog nooit verder gepakt, dus waarom een relatief onbekende dj als ik wel?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
29-5-2004 13:15
Omdat het systeem soms rare sprongen maakt. happy :) Maar ik geef je gelijk. Ik heb nog nooit gehoord dat er ook maar één party was die de boel heeft moeten stil leggen. De mensen van SABAM (België) ik weet niet hoe dit in Nederland heet, focussen zich vooral op horecazaken met mp3sytemen, en netwerken die CD's verkopen, want daar lijdden ze de meeste schade door.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
29-5-2004 15:01

Rega Speed schreef:

Bestaan er al sites waar je house/trance/wateva tegen betaling kunt downloaden?

Groeten Matt
anjuna beats is daar mee begonnen anjunadigital

www.anjunabeats.com/v4/index.php
Rega SpeedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 21-6-2004
Berichten: 18
29-5-2004 15:09
Ik verschiet er even van hoe goedkoop dat is, £1.11 shocked 8O

Terug naar forum Reageer (zonder quote)