Forum > Geluid

Super OEM pitchbereik issue

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
PatriqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 11-6-2004
Berichten: 5
23-5-2004 00:46
Dag New-Line folks!

Allereerst de complimenten voor de site, techtalk, de deskundigheid, het uitgebreide forum en het openhartig delen van kennis. Dat zie je niet overal, zeker niet van de 'winkel' zelf, nice work!

Welnu, mijn 'probleem':

Ik sta op de rand om 2 super OEM's aan te schaffen, maar loop tegen het volgende aan:
Op elke party en in elke club waar we (dj-duo) draaien, staan veelal Technics SL's, met zoals bekend: 8% pitchbereik. De super-oem's hebben 10% pitchbereik (op de stanton st-150 na dan, maar die valt buiten het budget). Eerder wilde ik de stanton st-90 kopen, ondermeer vanwege dus de 'compatibele' pitch.

De super-oems zijn aantrekkelijker, maar het zou helemaal een klare zaak zijn als iemand me kan vertellen of je met een kleine mod, het pitchbereik van bijvoorbeeld een akiyama acura/synq xtrm/american audio htd 4.5 naar 8% kan krijgen...

In afwachting van jullie reactie en alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Patrick
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
23-5-2004 00:49
Dat zal moeilijk worden. Daarnaast moet je dan eigenlijk rekening houden met het feit dat het gros van de SL's die beloofde 8% niet eens haalt (7,6% is een redelijke richtwaarde). Je zou ook natuurlijk jezelf aan kunnen leren de uitersten van de 10% range niet te gebruiken...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
23-5-2004 01:00
ik zie het "probleem" niet, 8% of 10% pitch. als je aan het mixen bent bekijk je toch niet steeds de pitch stand? er zijn veel piepels die het bereik van de SL wat groter hebben, dus waarom 10% terug brengen naar 8?

geef eens een goede reden hieroor.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
23-5-2004 01:02
Je gaat thuis setjes samenstellen. Die setjes zijn gebaseerd op wat mogelijk is op JOUW draaitafels. Als de draaitafels "in het veld" dan een andere range hebben (minder mogelijke combinaties) kunnen sommige overgangen van je setjes niet meer plaatsvinden.

Uiteraard is dat nogal extreem MAAR het is wel iets dat ik iemand steeds op het hart druk ("probeer de 20% en hoger range NIET te gebruiken").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
23-5-2004 01:06

Dré schreef:

Je gaat thuis setjes samenstellen. Die setjes zijn gebaseerd op wat mogelijk is op JOUW draaitafels. Als de draaitafels "in het veld" dan een andere range hebben (minder mogelijke combinaties) kunnen sommige overgangen van je setjes niet meer plaatsvinden.
?

ik zie niet in waarom een thuis bedachte set niet meer mogelijk is als het pitch bereik ietsje groter is. (misschien denk ik niet meer zo helder razz :p )

trouwens, wie gaat er in godsnaam een complete set aan platen thuis in studeren. misschien slechte prut DJ's.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
23-5-2004 01:09

nijhuisr schreef:

Dré schreef:

Je gaat thuis setjes samenstellen. Die setjes zijn gebaseerd op wat mogelijk is op JOUW draaitafels. Als de draaitafels "in het veld" dan een andere range hebben (minder mogelijke combinaties) kunnen sommige overgangen van je setjes niet meer plaatsvinden.
?

ik zie niet in waarom een thuis bedachte set niet meer mogelijk is als het pitch bereik ietsje groter is. (misschien denk ik niet meer zo helder razz :p )
... ;-)

Pitchrange thuis: 10%
Pitchrange in het veld: 8%

You do the math ;-)
trouwens, wie gaat er in godsnaam een complete set aan platen thuis in studeren. misschien slechte prut DJ's.
IK heb zeker een fiks aantal platen waarvan ik zeg "die loopt lekker over in die en die plaat" (en ik weet zeker dat een aantal DJ's nu denkt "ja, ik ook"). En als dat dan gebaseerd is op een 10% range dan ZOU het kunnen zijn dat de pitchinstellingen voor DIE overgang buiten het bereik van een 8% range zouden vallen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
23-5-2004 01:12
haha, ik zit helemaal niet op te letten. laugh :D

ik zat te denken aan DJ's die dan op zijn OEM bakken moesten kunnen draaien.

shit...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-5-2004 01:25
Ik ben van mening dat je niet eens boven de 5% hoort te pitchen . (zo das een vette punt)

Zal meteen ff uitleggen waarom niet -> Je muziek gaat er absoluut niet mooier op klinken. Sim-pel razz :p

En als je standaard onder de 5% blijft heb je altijd nog wat speling naar boven die je kunt gebruiken als het echt niet anders kan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-5-2004 01:27

Dré schreef:

IK heb zeker een fiks aantal platen waarvan ik zeg "die loopt lekker over in die en die plaat" (en ik weet zeker dat een aantal DJ's nu denkt "ja, ik ook").
Zo koop ik mijn platen zelfs.

Ik kruip altijd achter de draaitafels in de platenzaak en draai gewoon de hele stapel in elkaar als 1 mix. Als er platen zijn die er niet tussen passen om 1 of andere reden dan gaan ze uit de stapel. Mixen ze lekker door dan gaat ie op de stapel die mee gaat naar huis.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PatriqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 11-6-2004
Berichten: 5
23-5-2004 10:53
Ik geloof dat Reind (nice review trouwens over de OEM's) en Dré m'n punt snappen ;) Het niet pitchen boven de 5% deel ik overigens ook, maar daar gaat het me nu niet om.

Het is het zo dat met het mixen op een tafel met een minder groot bereik (16 in totaal, maar 15,2 in werkelijkheid (weer wat geleerd), je dezelfde lengte van je schuif kan inzetten als met een bereik van 20, maar je in feite dus veel nauwkeuriger kunt mixen.

Voorbeeld: wij maken vaak veel lange mixen, ook omdat we regelmatig met 3 decks, cd speler en FX optreden, je kunt dan mooi jammen. Het exact synchroon zetten en, zonder veel te hoeven corrigeren, synchroon laten lopen voor langere tijd is dan ook makkelijker met lowpitchrange tafels.

De Super OEM die Stanton aanbiedt heeft een 8% functie, deze wetenschap neigt mij tot het denken dat dat ook mogelijk is bij die andere merken. Dré, heb je hier geen passende oplossing voor? Zo nee, wat is de reden dat het niet mogelijk is en waarom krijgen die Stanton dudes het wel voor elkaar? Ik geloof namelijk niet dat zij ZO ontzettend veel meer kunnen dan de rest van de wereld...Dus waar bottled die neck ;)

grtz, P.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)