enquete: wie is hier nog modemer
(37 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 21-5-2004 22:51 |
Nee maar er is in het begin van het forum ook al duidelijk gezegd dat de foto een normaal formaat moet hebben. Dus ging ik er even vanuit dat dit soort dingen niet gebeuren. P.S. niet dat ik voor foto's ben, ik heb liever links (korter scrollen en bij 200 post's per pagina laad je redelijk lang over al de geposte plaatjes (dat wil zeggen dat het beeld steeds verschuift omdat de post langer word. Dat vind ik irritant)) maar ik wou even aangeven dat dit niets met bandbreedte en stabiliteit te maken heeft! | |
Maar dat is MIJN mening... | |
PatrickKStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2003 Laatste: 14-6-2011 Berichten: 351 | 21-5-2004 22:58 |
En de mods mogen dat zeker allemaal gaan controleren. En dan krijg je het verhaal van: 'bij mij past het er wel op' en 'maar bij mij niet'. Ik zie veel liever geen plaatjes. Bij j&h wordt het inderdaad wel gedaan, en het is echt waardeloos irritant. Kijk maar eens naar een van de foto onderwerpen (want in de andere topics mogen ze ook niet!). Als je al een gedeelte hebt gelezen, dan hoef ik niet steeds opnieuw die plaatjes te zien. Bij j&h gaat het linken naar het laatste bericht dan ook de mist in, omdat m'n browser eerst naar de goede positie gaat, maar daarna weer half terug scrolt tijdens het laden van de foto's. | |
-- Let's do it my way and get it right the first time -- | |
Dj NoizStandaard Lid Uit: België Sinds: 20-8-2003 Laatste: 16-6-2006 Berichten: 357 | 21-5-2004 22:59 |
PatrickK schreef: Bij j&h gaat het linken naar het laatste bericht dan ook de mist in, omdat m'n browser eerst naar de goede positie gaat, maar daarna weer half terug scrolt tijdens het laden van de foto's. | |
Being a dj is not just a job for me, it's my calling! | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 22-5-2004 00:04 |
Tom schreef: Zou je willen dat ons forum er zo uit gaat zien? | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 22-5-2004 00:53 |
Vink nou echt niet kunnen hé mods die het slechte voorbeeld geven Maar Tom heeft gelijk, Niet lopen zeuren en zeiken over die links en plaatjes en het gewoon laten voor wat het is. Ik heb namelijk een schurft aan pagina's die uit hun verband gerukt worden door mensen die niet aan resizen doen of die plaatjes van 1MB online zetten. De zooi word er traag en lelijk van en das nog weer erger als een uit zijn verband gerukte pagina. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
GupyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 17-9-2008 Berichten: 271 | 22-5-2004 07:39 |
Ik modem ook al een 4 jaar niet meer, ik ben het helemaal eens met het forumbeleid. Vaak zit ik te wachten tot alle foto's en avatars geladen zijn. Al is het maar een seconde of 5, dat vind ik al te veel. Dit forum staat nu net bekend om zijn no-nonsence inhoud. Als ik een foto wil zien, dan klik ik op de link en dan kan ik deze foto in een nieuw pagina bekijken. Leuk en aardig om een discussie hierover te beginnen, maar het beleid is simpel en doeltreffend. Mede dankzij de mods is dit een forum dan na al die jaren (en ik zit er al vanaf dag 1) nog op een proffesioneel niveau zit. | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 22-5-2004 10:23 |
Reind schreef: Vink nou echt niet kunnen hé mods die het slechte voorbeeld gevenMaar Tom heeft gelijk, Niet lopen zeuren en zeiken over die links en plaatjes en het gewoon laten voor wat het is. Ik heb namelijk een schurft aan pagina's die uit hun verband gerukt worden door mensen die niet aan resizen doen of die plaatjes van 1MB online zetten. De zooi word er traag en lelijk van en das nog weer erger als een uit zijn verband gerukte pagina. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 22-5-2004 22:57 |
Waarom geen plaatjes... Laten we het eens omdraaien: Waarom WEL plaatjes? Stel een topic waarin foto's getoond worden van een set-up. Een beetje fanatieke forum'er heeft minstens 20 posts per pagina ingesteld staan. Een beetje overzicht toont met gemak 10 foto's. Da's in totaal dan op die ene pagina 200 foto's. Een gemiddelde foto is zo'n 100kB (beetje leuk formaat). Da's 20MB aan foto's geladen, ook als je ze al een keer gezien hebt, of al 2 x, of al 3 x, of al 4 x... Ben ik de enige die hier de totale WAANZIN en ONZIN van inziet? Die foto's wil je vaak slechts één keer bekijken MAAR het topic in kwestie lees je meerdere keren (vaak als er een paar berichten bij zijn gekomen). Waarin schuilt dan het nut van het keer op keer ophalen van foto's die je reeds gezien hebt? Er zijn mensen die het te veel moeite vinden om op een link te drukken. Waarschijnlijk vinden zij het ook te veel moeite om naar het toilet te lopen??? Da's toch net zo onzinnig? Maar je zou kunnen zeggen dat de foto's niet te groot mogen zijn. OK... Hoe groot dan? Is 640 breed klein genoeg? Of 800? 1024? Wat de ene gigantisch vind wordt door de andere ervaren als een postzegel. GEEN FOTO'S OP HET FORUM! Lekkere makkelijke regel die goed te handhaven is. En als men dan de moeite niet op kan brengen op het linkje te drukken... Wil niet graag bij die persoon op de bank zitten (zie toilet referentie)... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 23-5-2004 01:03 |
lol Maar Dré heeft natuurlijk wel gelijk. Ook heb je het probleem (dat al eerder genoemd is) dat als het topic wat ouder wordt mensen de foto's van hun server verwijderen. Je kan dan beter dead links hebben, dan een pagina vol rode kruisjes. Fossalta | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 23-5-2004 12:57 |
Tom schreef: Edit Mod: Dré: Toch maar even teruggezet naar een link. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |
Terug naar forum Afgesloten topic