Forum > Geluid

stroomprobleempje met crest 7001

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2004 12:30
NTC weerstand, type s237 B57297-s220-m
In serie met de schakelaar opnemen.

Als je aan deze info niet genoeg hebt, geef hem dan door aan een techneut, en hij weet precies wat hij moet doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
7-5-2004 12:34
Ik heb toch het vermoeden dat er iets in je amp niet helemaal in orde is. Bij mijn weten hebben de Crest CA's en PRO's een NTC in serie met de trafo zitten. Misschien is deze al eens defect geraakt en door de vorige eigenaar door een stuk draad vervangen ?

Ik kan hier thuis iniedergeval zonder problemen in 1 keer een rack met 3 crest CA's inschakelen zonder dat me zekeringen om de oren vliegen (wel ouderwetse stoppen, geen automaten).

Met andere woorden: Laat er eens iemand naar kijken met verstand van zaken, dan weet je snel genoeg of, en zoja wat er aan de hand is.

Joost
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2004 12:42
Er zitten idd bij heel veel verterkers keurig netjes 1 of twee ntc in de schakelkring.
Misschien is hij doorgeslagen, of zit hij er niet in.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-5-2004 13:06
Even met de eindtrap naar de leverancier/importeur lijkt in dit geval inderdaad de beste optie. Het leek mij ook al zo stug dat een duurdere eindtrap zo grof aan het net gegooid werd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Lj_jacobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-2-2005
Berichten: 6
7-5-2004 15:56
Hij komt bij bourgonje uit de verhuur... gewoon ff terug naar bourgonje dus???
p.s. met een lange kabel tussen de amp en het stopcontact heb ik geen problemen meer:O
Mzzll
Jacob
turbosound, dateq, crest, pioneer, martin
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
7-5-2004 18:35

JVS schreef:

Ik kan hier thuis iniedergeval zonder problemen in 1 keer een rack met 3 crest CA's inschakelen zonder dat me zekeringen om de oren vliegen (wel ouderwetse stoppen, geen automaten).

Joost
Kijk en dat is het probleem nou juist, die automaten (max B-karakteristiek) Ik vraag me trouwens af of goedkope automaten (of gewoon butt-automaten, kunnen ook dure zijn) hier ook meer last van hebben. Ik krijg tegenwoordig steeds vaker te horen dat automaten eruit knallen met gereedschappen e.d., dit zijn dan vaak nieuwbouw/renovatie woningen bij navraag. Een installateur hier aanwezig die daar antwoord op heeft?
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
7-5-2004 21:46
gereedschappen hebben ook hoge piek- en inschakelstromen, hierdoor knallen automaten eruit. seriebouw en flats ed (uitzonderingen daargelaten) worden niet ontworpen om zware apparaten te huisvesten, hooguit een kookplaat en het zwaarste wat een groep te lijden krijgt is waarschijnlijk de stofzuiger. daar dit soort projecten vaak zo goedkoop mogelijk moeten, worden automaten toegepast die tegenwoordig tot de standaard behoren. er zijn enkele "butt" merken, maar ook enkele marktleiders (Holec, nu Eaton, Hager en Merlin Gerin) qua automaten. in woningen, en helemaal in de woningbouw worden deze uitgerust met B karakteristiek. deze knallen naar mijn ervaring sneller dan snelle smeltzekeringen!
Eet nooit gele sneeuw...
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
7-5-2004 22:35
klopt idd, er zullen vast wel een paar zijn die nog sneller knallen, heb hier ook kopp, siemens en klockner moeller (of muller met umlaut whatever)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2004 22:51
Daarom gebruiken wij nog steeds een zwerfkast met gewone smeltzekeringen om van krachtstroom losse groepen te maken.

Als wij 3x16 ampere moeten trekken,
en we krijgen een 3x25 apmère moderne krachtstroomgroep,
dan komt het nog wel eens voor dat deze er uit klapt.
Vooral als de fasen niet netjes gelijkmatig belast worden bij bijvorbeeld een black out met vol geluid.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
7-5-2004 23:05

Hendrik]
klopt idd, er zullen vast wel een paar zijn die nog sneller knallen, heb hier ook kopp, siemens en klockner moeller (of muller met umlaut whatever)

Kopp is een beetje verouderd vind ik, die "dubbele" automaten met groen en metalen ( shocked 8O ) hendel. klockner moeller ken ik vooral van relais en PLC besturingen, maar zo'n bedrijf heeft dan ook ongetwijfeld automaten. een minder (bekend) merk is AEG en misschien ook wel ABB. deze merken kenmerken zich door "lam" te worden na verloop van tijd, dwz niet of moeilijk herinschakelen, of de automaat horen knetteren op het schakelmoment.

Tom schreef:

Als wij 3x16 ampere moeten trekken,
en we krijgen een 3x25 apmère moderne krachtstroomgroep,
dan komt het nog wel eens voor dat deze er uit klapt.
Vooral als de fasen niet netjes gelijkmatig belast worden bij bijvorbeeld een black out met vol geluid.
als je nagaat dat inschakelstromen tot 3x zo hoog kunnen oplopen als de nominale stroom is dit heel begrijpelijk. eigenlijk moeten ze in openbare gelegenheden alle automaten uitvoeren met C-karakteristiek maarja..... (is mijn mening, geen voorschrift oid wink ;) )
Eet nooit gele sneeuw...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)