COOL EDIT PRO 2.0
(31 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
Beachboy8300Standaard Lid Uit: België Sinds: 5-5-2004 Laatste: 22-5-2004 Berichten: 3 | 6-5-2004 12:18 |
heb de handleiding nog niet ontvange,heb gedownload en handleiding gingen ze nog opsturen. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 6-5-2004 12:35 |
Is dat gangbaar dan? Ik heb altijd hele mooie PDF-jes bij mijn legale software. | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 6-5-2004 15:38 |
Zit idd meestal bij de installatie file. Anders als je de trial download, en je koopt online een licensie, dan kan je altijd op de website nog wel een manual in pdf formaat vinden... | |
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 7-5-2004 16:47 |
Eeehm, ik zie nu dat Beachboy pas 14 jaren oud is.... (kijk maar op zijn homepage) Dan mág je nog niet eens een creditcard aanvragen. Daarnaast: handleidigen krijg je áltijd in digitale vorm aangeleverd. Zou een beetje vreemd zijn he? De software kun je downloaden, maar de handleiding sturen ze los op (want opsturen is voor de fabrikant natuurlijk veel makkelijker en goedkoper dan digitaal aanleveren he nee dus). Om eerlijk te zijn geloof ik vrij weinig van je verhaal! | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 13-5-2004 16:44 |
Ohh ohh ohh.... Sorry hoor, maar producen doe je ECHT niet met Cooledit. Cooledit gebruik je evt. alleen om een sampletje te knippen (hoewel je dat in principe ook al direct kunt doen in Cubase of Logic). Ga eerst eens aankloten met een trial van Fruity Loops en kijk wat je daar allemaal mee kunt doen. Ga vervolgens als je genoeg geld hebt over tot het aanschaffen van een ECHT product. Ik gebruik zelf Logic Platinum 5.5 (de laatste versie voor de PC :( ). Deze heb ik 'goedkoop' overgekocht van een vriend van mij die al jaren produceert. Van hem heb ik ook eea geleerd. Fruityloops gebruik ik alleen om geluiden op elkaar af te stellen. Welke hi-hats, claps, snares, rides etc. passen bij elkaar. Daarnaast maak ik met Fruityloops mijn eigen kick & bass. Vervolgens laad ik die samples in Logic en ga ik aan de gang. Een voorbeeld van wat ik geproduceerd heb staat op mijn website www.djjows.com. Is niet in goede kwaliteit maar dat lijkt mij logisch. ;) Kortom, vergeet Cooledit en pruts eerst eea met Fruityloops. Niet vergeten dat >> System F (Ferry Corsten) - Dance Valley Theme << daarmee gemaakt is aantal jaar geleden :P | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 13-5-2004 17:27 |
Kortom, vergeet Cooledit en pruts eerst eea met Fruityloops Niet mee eens.Ik gebruik zelf ook een edit programma (Soundforge) naast o.a. Reason 2.5, om meerdere redenen. Ten eerste kun je met Soundforge makkelijk samples opnemen en een breed scala aan bewerkingen toepassen. Vrijwel al mijn beats (+1000) komen uit Soundforge. Om aan te geven wat je er mee kunt: Een aantal beats bestaan uit intensief bewerkte stemmen. Bovendien kun je aan al je samples precies "de sound" geven die je wilt hebben. En natuurlijk in meerdere sporen (64) werken. Ten tweede kun je de nummers er mee masteren, zoals lage frequenties uit het nummer filteren, bepaalde delen met meerdere soorten equalizers bewerken, voor de juiste sound en inzoomen tot op de 10.000ste seconde om onhoorbaar nauwkeurig te werken. Ook is het handig om foutjes op te sporen, omdat je geluid gevisualiseerd wordt, zodat je het geluid ziet en aan de hand van de vorm een fout kan herkennen. Als je eenmaal met een editprogramma werkt, wil je niet meer zonder, al zul je ongetwijfeld met Fruityloops ook heel wat kunnen. Dergelijke programma's kun je ook vaak tweedehands met licenties kopen, dus het hoeft niet veel te kosten. En ja, sommige nummers zijn geheel en enkel in Soundforge gemaakt, het is niet aan te raden maar het kan wel degelijk. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 15-5-2004 22:50 |
1 x bewerkt. Laatst door Mr_jows op 15-5-2004 22:55 Prima Johan, maar volgens mij lees jij mijn antwoord niet goed!Voordat hij wat met Cooledit of Soundforge gaat kloten lijkt het mij verstandiger (dat staat er) dat hij eerst even met fruityloops gaat kloten. Op die manier leert hij iig een beetje hoe een nummer in elkaar zit en hoe hij deze kunt opbouwen en welke (eventuele) effecten hij kan toevoegen. Kan hij daar iets mee maken, dan komt Soundforge/Cooledit erbij, zodat hij zelf wat hihats kan gaan maken of stemmen kan gaan bewerken. Kortom, weet waar je aan begint. Een nummertje heb je niet in een weekje af. Leer spelerderwijs. Die geavanceerdere tools in Cooledit of Soundforge begrijp je echt niet zomaar hoor. Hier moet je eerst wat meer over weten. Nogmaals, kloot eerst iets aan met Fruityloops. Ga daarna over op geavanceerdere programma's. Cubase (Nuendo), Logic of Reason (dan het liefst de eerste). | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 15-5-2004 22:52 |
1 x bewerkt. Laatst door Mr_jows op 15-5-2004 22:58 "Ten tweede kun je de nummers er mee masteren, zoals lage frequenties uit het nummer filteren, bepaalde delen met meerdere soorten equalizers bewerken, voor de juiste sound en inzoomen tot op de 10.000ste seconde om onhoorbaar nauwkeurig te werken." Masteren doe je voordat je het nummer opneemt. Je nummer dien je van te voren al helemaal "ik noem het af te mixen". Als je je track al opgenomen hebt dan kun je idd wat frequenties wegfilteren, maar echt masteren doe je dan niet meer. Je noemt het dan hooguit bijwerken en zoiets hoor je eigenlijk al direct te doen."En ja, sommige nummers zijn geheel en enkel in Soundforge gemaakt, het is niet aan te raden maar het kan wel degelijk." Dan mag jij mij een voorbeeld geven! ;) Wil die dan wel eens luisteren....Het heet immers niet voor niets een 'bewerkings/edit programma' en is dus niet om complete nummers te produceren. Degene die het wel heeft gedaan respect, maar ga ik spontaan uitlachen, omdat ie dan niet helemaal weet hoe het in elkaar steekt. | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 15-5-2004 22:56 |
Je noemt het dan hooguit bijwerken en zoiets hoor je eigenlijk al direct te doen O sorry, die regel ben ik nog niet eerder tegengekomen. Want?Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 15-5-2004 23:01 |
Rademakers schreef: Je noemt het dan hooguit bijwerken en zoiets hoor je eigenlijk al direct te doen O sorry, die regel ben ik nog niet eerder tegengekomen. Want?Mvg Johan Tuurlijk kun je uiteindelijk met Cooledit of Soundforge irritante TIKJES secuur weghalen of een bepaalde frequentie iets hoger brengen, maar dat had je ook daarvoor kunnen doen (op die tikjes na dan). | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! |