Forum > Newbie Forum

verschil tussen tulp kabels

(97 reacties. Pagina 3 van 10)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
17-4-2004 20:18
Hoe doorzichtig is High-End als je een beetje hebt opgelet bij natuurkunde... happy :)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
18-4-2004 13:33

Dré schreef:

Maar als een kabel van 1 meter tussen CD-speler en versterker een hoorbaar verschil geeft dan is OF de CD-speler defect OF de versterker (of op z'n minst waardeloos ontworpen). En waardeloos ontworpen producten zijn te kust en te keur te koop (vaak met mooie metalen knoppen, exclusieve houten kasten (prima voor afscherming toch) etc. etc. etc.).
In ieder geval bedankt allemaal voor het wegnemen van mijn illusie, ben in ieder geval heel veel wijzer geworden over interlinks en High-End.

Ik heb hier een bijna pre-historische Akai AM-2600 versterker staan, misschien pleit dat nog (een heel klein) beetje voor me??
** Progressive with Raw African Influences **
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
18-4-2004 15:41

Skiptag schreef:

Ik heb hier een bijna pre-historische Akai AM-2600 versterker staan, misschien pleit dat nog (een heel klein) beetje voor me??
Ach vroeger werd er voor een HiFi versterker nog een flinke bak geld neergelegd en zaten ze doorgaans wel goed en degelijk in elkaar van binnen (en als er bijv. 2x25W op stond dan kon ie dat ook echt leveren). Tegenwoordig mag het allemaal geen drol meer kosten (voor zover er nog gewone stereo HiFi versterkers worden verkocht) en dat verschil moet ergens vandaan komen. Zou dus zomaar kunnen dat jouw oude Akai nog net zo goed of zelfs beter presteert als de huidige middenklasse HiFi versterkers van bijv. Sony e.d.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
19-4-2004 09:28
Die superdure kabels, ik heb er toch mijn twijfels bij.
Als je nu een echt goede instalatie hebt (vb sony TA-DA9000ES,b&w 800nautilus.....) Dat je dan dergelijke kabels koopt daar kan ik nog in komen maar anders...
vb www.crystalcable.com
Voor mijn studiomonitors gebruik ik nu 2 kabels van het merk cordial 3meter en aan beide kanten een vergulde cinch.
Zijn dit eigenlijk goede kabels? Of koop ik beter iets anders?
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
19-4-2004 15:40
Neem maar iets anders. Liefst iets met exotische claims en waanzinnige prijzen.

(zucht).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
19-4-2004 15:48
Pfffff als je nou even de laatste paar bladzijden van dit topic plus de aangegeven links bezoekt...dan weet je genoeg lijkt me
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-4-2004 00:37
Ik heb van de week een vriend van mij een luistertest laten doen tussen een interlink (digitale coaxiale kabel) van 79€ en een ja hou je vast uit elkaar geroste tulpstekker.

Ik heb het tulpsnoertje genomen wat bij de CDJ20 zat en die uit elkaar getrokken zodat ik 2 snoertjes had van een meter. 1 daarvan heb ik linea recta terug geflikkerd in de doos en de 2é heb ik tussen mijn NAD cd speler gezet en tussen de Yamaha RX740 reciever met daarop aangesloten een set quadral's. Beide snoeren waren 1 meter lang.

Ik heb hem iedere keer 3 stukken muziek laten luisteren -> Pop - klassiek - house.
Alle 3 de muziek stukken kwamen van een orginele cd en de cd's waren nieuw.

Het leuke is dat meneer puur aan het gokken was en maar 2* de dure interlink kon onderscheiden van het snoertje met de tulpstekkers.

Oftewel leuk bedacht al die marketing zooi maar helpt het echt? Nee het verschil tussen kabels is gewoon niet te horen mits ze in een goede staat zijn e.d.
Ik was van de week bij RAF en daar probeerde een verkoper me zuurstofarme speaker kabels aan te smeren. Ik heb gevraagd of die meneer zelf niet een beetje zuurstof tekort heeft gehad en dat als ie dat draadje 3 keer om z'n nek zou draaien en zichzelf er aan op zou hangen ie dan wel zou ervaren hoe het is.

Ik heb al verscheidene keren mensen blind laten luisteren (speaker kabels bijvoorbeeld van 10€ de meter en praxis kabel die 4,99 de 20 meter kost) en iedere keer kan niemand met zekerheid zeggen wat nou het dure of goedkope snoertje is.

Als een bron goed is word het verrekte moeilijk om dat doormiddel van een kabeltje te verkloten is mijn mening.
Dus wat nou dure interlink als voor 5€ een tulpsnoertje kan kopen en als je die uit elkaar trekt er nog 2 hebt ook.

Tsja als ik mezelf geld uit me zak wil laten kloppen neem ik er nog wel een vriendin bij wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
20-4-2004 11:49
Wat je wel kan horen:
speakersnoeren van 0,5 kwadraad of eentje van 2,5 kwadraad.
Zeker met wat meer vermogen en een lengte van 15 meter wink ;)

MAW, als je het vermogen ten opzichte van de lengte in orde hebt, zijn de verschillen nauwelijks hoorbaar tussen betaalbare kabels en dure kabels.

Echter met afgeschermde kabels zijn er wel verschillen bij drive-in gebruik, als er veel storingsbronnen zijn.
Van die hele dunne tulpsnoertjes met nauwelijks getwistte afscherming of fatsoenlijke merkkabels, dat kun je echt wel horen dat ze minder storing oppakken.
Het net van de afscherming is bij Tasker kabels helemaal rondom gevlochten tot een zeer dichte construktie. Hierdoor hebben storingen van buitenaf veel minder kans.
Dus er zijn wel verschillen.

Maar Tasker kabel is nog altijd een heel stuk betaalbaarder dan van da hi-end spul met allerlei voor de leek onkontroleerbare beweringen/claims.1
Blinde testen wijzen dat keer op keer uit!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
21-4-2004 15:32
Even een vraagje tussendoor, ik vond het al heel wat dat het gelukt was een jack plug op een kabel te zetten( razz :p dacht dat het zo ingewikkeld was laugh :D ) maar gaat het nou net zo makkelijk met XLR? de connector aan een kabel zetten?
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
21-4-2004 16:00
Niet veel spannends aan. Weer de adertjes aan de soldeerpennetjes solderen en klaar ben je. Wel even goed opletten welke ader aan welk contactje moet komen. De nummertjes staan er meestal bij.
Dance the night away!

Terug naar forum Afgesloten topic