Forum > Licht

Truss & Moving Head

(81 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
8-4-2004 21:55
je kan in een cirkel ook heel mooi parren hangen, om en om naar binnen en naar buiten gericht.. dat geeft wel een super effect...
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
8-4-2004 21:59

maurice schreef:

je kan in een cirkel ook heel mooi parren hangen, om en om naar binnen en naar buiten gericht.. dat geeft wel een super effect...
dus jij bedoeld bijvoorbeeld:

T4:
---------------
|1| |2| |3| |4|

Waarbij par 1 en 3 bijvoorbeeld naar buiten staat gericht en par 2 en 4 naar binnen? (idem voor de andere t4's)
En welke kleurenfilters zou je aanraden dan?
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Dj fleurStandaard Lid
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
8-4-2004 22:16
nou, wat je bijv nu bij idols ziet, alle lampen naar buiten doe je dan 1 kleur en naar binnen ook. Dan kan je bijv met een looplicht de parren rond laten gaan.
verschillende kleuren kan natuurlijk ook, maar het is maar net wat je zelf wilt

Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
8-4-2004 23:17
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 9-4-2004 12:48
Of de scans naar buiten of naar binnen hangen zou ik af laten hangen van de zaal.
als je een zaal hebt met een breete van 6 meter hebben de scans aan de buitenkant nog maar een kleine meter (de diepte van de scans zelf moet je dr ook nog aftrekken) dit lijkt me niet mooi en in dit geval zou ik ze naar binnen hangen, als je meer ruimte hebt aan de buitenkant lijkt mij aan de buitenkant het mooist.de richting van de parren zou ik af laaten hangen van hoe de 4bar hangt. In dit geval zou je de 2 parren die het dichtste bij de poot hangennaar binnen kunnen stellen met de kleuren (donker) rood en (donker) blauw (donker omdat je die afstand toch wel makkelijk haalt). De overige twee richt je dan naar buiten met lichtere kleuren zoals LEE 116 (Medium Blue-Green, tussen lichtblauw en lichtgroen in) en LEE 793 (Vanity Fair, een soort rose) Alle kleuren zitten dan ook in een standaard LEE 10 kleurenfiltersetje wink ;). Verder kun je als je er nog blacklights inhangen als je daar plaats voor hebt. Ook kun je er bv 8 4-bars inhangen als je licht te weinig komt. Hier geldt dat als de zaal klein is dat ik dan de 2 "het dichtste bij de poot" ongeveer naar beneden zou hangen en de 2 "het verste van de poot" naar binnen zou hangen. De kleuren kun je dan gewoon zo laten en dan bv kleinere paaren nemen (56 ipv 64) of het geheel wat dimmen) Op deze mannier heb je een redelijk evenwichtig geheel en schijnen de scans aan de zijkant en de daar dichtsbijzijnde pars niet in dezelfde richting. (voor meer verdeeldheid van het licht).
Dit soort vragen vind ik egt leuk om te beantwoorden dus je mag me dr ook voor mailen. En ik schijn er een talent voor te hebben razz :p (wist ik veel laugh :D) Zo nu ben ik wel weer beschijden genoeg geweest wink ;).

P.S. misschien moet je wat meer gegevens van de zaal posten zodra je die hebt (mbt afmetingen, stroomvoorziening e.d.)
[edit] Wat me ook zwaar vet lijkt is om een podiumpje te bouwen tussen de trusspoten, of precies onder de cirkel, maar dat wordt lastig bouwen happy :) [/edit]
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MezzStandaard Lid
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
9-4-2004 10:50
Wat me ook zwaar vet lijkt is om een podiumpje te bouwen tussen de trusspoten, of precies onder de cirkel, maar dat wordt lastig bouwen
dat heeft een van de forumleden al gedaan. neemt niet weg dat het er leuk uitziet.

wat je ook kunt proberen en weer eens wat anders is, is om je macs horizontaal op de bovenste buitenste buis van je truss te hangen, precies tussen twee poten in. Zodat hij in de beginstand horizontaal de ruimte in straalt. (en ja, dit mag en kan)

je t4's zou je ook verticaal op de poten kunnen maken, er moeten dan wel halfcouplers aanzitten. en mensen moeten er natuurlijk niet bijkunnen
exit-clear
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
9-4-2004 11:29

Mezz schreef:

Wat me ook zwaar vet lijkt is om een podiumpje te bouwen tussen de trusspoten, of precies onder de cirkel, maar dat wordt lastig bouwen
dat heeft een van de forumleden al gedaan. neemt niet weg dat het er leuk uitziet.
Oepss...
wat je ook kunt proberen en weer eens wat anders is, is om je macs horizontaal op de bovenste buitenste buis van je truss te hangen, precies tussen twee poten in. Zodat hij in de beginstand horizontaal de ruimte in straalt. (en ja, dit mag en kan)
Zou ik niet doen aangezien je de mh's dan niet meer naar binnen kunt laten schijnen. bovendien heb je zoietsal berijkt als je de scans zo neer hang (naar buiten dus) je hebt dan allen niet dat mooie grote bereik naar boven)
je t4's zou je ook verticaal op de poten kunnen maken, er moeten dan wel halfcouplers aanzitten. en mensen moeten er natuurlijk niet bijkunnen
Dit ziet er idd wel vet uit. zij het niet dat dan ook hier geldt dat je Of alles naar binnen hebt gesteld OF alles naar buiten hebt gesteld staan. bovendien hangen in "mijn" opstelling de scans al aan de poten. en lijkt de cirkel denk ik nog leger.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj NoizStandaard Lid
9-4-2004 15:13
Ik heb zelf een nieuwe opstelling gemaakt met 8 t4-barren erin:
www.djnoise.be/test/opstelling.jpg
Ik denk wel dat we zo een goed resultaat gaan hebben ...
De truss die er middenin komt op te liggen zal wel geen 4 meter zijn, maar zal 6m zijn (2* 3m triangle truss 300/300/300mm), waaronder aan beide kanten nog 1m uit de cirkel springt waar we de scans aan kunnen bevestigen.
De spiegelbol wordt waarschijnlijk 50cm (is dit groot genoeg?)
Maar toch nog een vraagje: Als je de strobo's op die manier plaatst, wordt dan de hele zaal bij wijze van spreke 'verlicht'? (lijkt me toch niet ...)

big bang schreef:

...
De kleuren kun je dan gewoon zo laten en dan bv kleinere parren nemen (56 ipv 64) of het geheel wat dimmen)
...
Wij maken zowiezo gebruik van multiparren (met een 575 watt lamp erin -> lichtopbrengst van 1000 watt) wink ;)

big bang schreef:

P.S. misschien moet je wat meer gegevens van de zaal posten zodra je die hebt (mbt afmetingen, stroomvoorziening e.d.)
[edit] Wat me ook zwaar vet lijkt is om een podiumpje te bouwen tussen de trusspoten, of precies onder de cirkel, maar dat wordt lastig bouwen happy :) [/edit]
Het is inderdaad afwachten wat de zaal gaat worden ...
Ik denk wel dat het rond de 3-400m² zal schommelen, maar daar zijn we nog niets mee ..
Stroomvoorziening is niet echt nodig in de zaal, want we kunnen onze eigen stroomgenerator meebrengen (70 KVA = 56000 W).
Danspodia komen ook in de zaal te staan ... (waar valt nog te bekijken) happy :)
MartyndegraafStandaard Lid
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
9-4-2004 15:25
Kun je proberen wat foto's te maken, klink allemaal veelbelovend!! laugh :D

Succes eej wink ;)

(wanneer is het eigenlijk?)
Dj NoizStandaard Lid
9-4-2004 15:37

martyndegraaf schreef:

(wanneer is het eigenlijk?)
23 juni 2004 (een woensdag ... -> laatste dag van de examens)
MartyndegraafStandaard Lid
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
9-4-2004 15:53
hehe rede te meer om het op deze manier af te sluien laugh :D

Feestze!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)