Forum > Geluid

Service van Gemini slecht?

(45 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
5-12-2003 17:53

Dré schreef:

descon schreef:

Het geldt voor alle kanalen en je ziet de led meter ook wegvallen. Het maakt niet welk kanaal je gebruikt.
Dan is het een ander verhaal.
Het mengpaneel is volgens hun gerepareerd.............. Maar ze willen hem niet terug sturen omdat de rekening er niet bij zat.

Tis verdomme de 4e keer dat ie daar staat en de vorige 3 keer zat er een kopie bij de van rekening angry , hoezo de administratie klopt daar niet.

Ik krijg toch echt neigingen om het mengpaneel anaal in te brengen bij de directeur van gemini. angry
CaptConaNStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 16-2-2005
Berichten: 2
12-12-2003 15:04
1 x bewerkt. Laatst door CaptConaN op 12-12-2003 15:06
Wat kan ik het beste doen in dit geval? :

Ik heb 2 Gemini PT2100's. Inmiddels al (ver) buiten de normale garantie. Ik merk nu dat 1 ervan niet helemaal meer zijn pitch stabiel kan houden. Het probleem kenmerkt zich door dat als je het quartz lampje uitzet en em dicht bij de "0" pitched dat hij dus 1 kant uitdraait, maar meer met hortjes en stootjes , misschien is dat iets overdreven maar het gaat niet vloeiend (maar soms ook weer wel). Ook als je een minuut wacht gaat het ineens iets sneller of langzamer zonder dat ik aan de pitch zit.

Iets wat er mogelijk mee te maken heeft: Toen ik deze tafel 2de hands kocht (bijna jaar geleden) was het pitch nulpunt niet op de "0". Dus als je zonder quartz lock em op de "0" wilde zetten, dan moest je em op -4 pitchen bv.
Dit kan zijn dat de vorige eigenaar graag wat meer "hoog" bereik wilde hebben kwa pitchen en dit zelf heeft ingesteld, maar het kan ook zijn dat de oscilator? in de draaitafel aan het driften is. Dit kan ik verifieren want ik had een streepje gezet waar de nieuwe "0" zou zijn en dat is nu bij de tafel in kwestie niet meer zo (hij is nog meer negatief geworden).

Vraag dus nu:
Wat kan ik hier aan doen? Moet ik Gemini benaderen (hmm service? sad :( ) of kan ik bij een electronica reparatie zaak dit doen? Of is mogelijk dat Dre hiermee kan helpen? (heb inmiddels al goed vertrouwen in NewLine door eerdere aankoop en reviews :)
CaptConaNStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 16-2-2005
Berichten: 2
15-12-2003 09:53
hmm geen reacties?

Ik ga zelf eerst even proberen om de pitch fader schoon te maken, maar ik vermoed dat het toch aan de oscillator ligt omdat ook op andere "standen" van de pitch dit voorkomt.

Een andere optie is open maken en zelf oscillator bijstellen. Ik heb een MTS electronica opleiding achter de rug, dus dit zou wel te doen moeten zijn?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
15-12-2003 19:43
Als de pitch instabiel is dan KAN dit komen door de fader (vaak het geval). Even de fader van de andere tafel verwisselen met de probleemtafel en je weet het.

ALS de tafel van een klojo is geweest (en zo klinkt het wel) dan kan het ook zijn dat de loopgain te hoog in ingesteld. Een draaitafel als deze gebruikt een vereenvoudigde vorm van een PID regelaar. En we weten allemaal wat er met een PID regelaar gebeurt als daar mee omgeklooid wordt (yep, die wordt instabiel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BoesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 9-11-2011
Berichten: 4
7-4-2004 23:10
toch nog een voorbeeld van gemini hun snelle levering
een display defect van 1 van hun cd spelers bel voor een vervanger
ooooooo meneer die hebben we wel op voorraad
weet niet hoe hun voorraad is maar na 3 maanden heb ik hem nog steeds niet
Een dag geen licht is wel erg donker
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
8-4-2004 20:11

Michael schreef:

Dit probleem geld niet alleen bij gemini maar ook bij mackie is dat al eens voorgekomen (versterker) waar de reparatie in totaal 3 maanden tot nu toe al duurt and still rising. Bedrijven die niet liegen ben ik nog niet tegengekomen, de een wat meer dan de ander.
wat dacht je van dap????
't is niet slecht maar ze geven niet de goede cijfers door dus tja...
Edit Mod: Dieje.tk,
zou jij je posts alsjeblieft iets meer ter zake doent willen maken, of anders gewoon niets posten? Onzin waar we geen touw aan vast kunnen knopen beschouwen we hier als vervuiling en zal in het vervolg zonder verdere uitleg verwijders worden.
Er zijn meerdere klachten over je posts binnegekomen.
Tom
Je hebt mensen en je hebt DJ's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)