Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CaptConaN

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 2 bijdrage(n) van CaptConaN (Pagina: 1 van 1)

Topic: Service van Gemini slecht? (15-12-2003 09:53:00)
hmm geen reacties?

Ik ga zelf eerst even proberen om de pitch fader schoon te maken, maar ik vermoed dat het toch aan de oscillator ligt omdat ook op andere "standen" van de pitch dit voorkomt.

Een andere optie is open maken en zelf oscillator bijstellen. Ik heb een MTS electronica opleiding achter de rug, dus dit zou wel te doen moeten zijn?
Topic: Service van Gemini slecht? (12-12-2003 15:04:00)
Wat kan ik het beste doen in dit geval? :

Ik heb 2 Gemini PT2100's. Inmiddels al (ver) buiten de normale garantie. Ik merk nu dat 1 ervan niet helemaal meer zijn pitch stabiel kan houden. Het probleem kenmerkt zich door dat als je het quartz lampje uitzet en em dicht bij de "0" pitched dat hij dus 1 kant uitdraait, maar meer met hortjes en stootjes , misschien is dat iets overdreven maar het gaat niet vloeiend (maar soms ook weer wel). Ook als je een minuut wacht gaat het ineens iets sneller of langzamer zonder dat ik aan de pitch zit.

Iets wat er mogelijk mee te maken heeft: Toen ik deze tafel 2de hands kocht (bijna jaar geleden) was het pitch nulpunt niet op de "0". Dus als je zonder quartz lock em op de "0" wilde zetten, dan moest je em op -4 pitchen bv.
Dit kan zijn dat de vorige eigenaar graag wat meer "hoog" bereik wilde hebben kwa pitchen en dit zelf heeft ingesteld, maar het kan ook zijn dat de oscilator? in de draaitafel aan het driften is. Dit kan ik verifieren want ik had een streepje gezet waar de nieuwe "0" zou zijn en dat is nu bij de tafel in kwestie niet meer zo (hij is nog meer negatief geworden).

Vraag dus nu:
Wat kan ik hier aan doen? Moet ik Gemini benaderen (hmm service? sad :( ) of kan ik bij een electronica reparatie zaak dit doen? Of is mogelijk dat Dre hiermee kan helpen? (heb inmiddels al goed vertrouwen in NewLine door eerdere aankoop en reviews :)