Forum > PC related Forum

BPM Synchronisation Device [MIDI]

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
NeveltyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2002
Laatste: 11-7-2004
Berichten: 43
7-4-2004 09:34
AH zo, ik wou er eigenlijk hetvolgende mee doen:
Men neemt een track waar tempoverschillen in zitten (live gespeelde dingen ofzo). Die verbindt je dan via mengpaneel aan die redsound en dan tap je tempo in. Vervolgens trek ik het tempo van de track recht in cubase ofzo.
Weet iemand of dit mogelijk is ?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-4-2004 15:33
Jaja dat is zeker mogelijk.

Maar als je dat doosje enkel wilt gebruiken om een tempo te tappen, moet je er geen audio bron op aansluiten.

Sluit gewoon een direct out van je mengpaneel (neem het best de snare of bassdrum van de drummer) aan op de ingang van de MicroSync. Midi out aansluiten op Midi in computer. Cubase instellen op "slave to midi clock" (o.i.d.) en je broodje is gebakken.

Zo moet je niet tappen, wat overigens geen nut zal hebben want zoals je zelf zegt zal het tempo variëren.
NeveltyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2002
Laatste: 11-7-2004
Berichten: 43
7-4-2004 18:53
Mja, dan moet hij wel heel goed zijn in het "tempo voelen", de enige reden waarom ik zou tappen is omdat mijn tempo dan preciezer gematched is.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-4-2004 11:29

Nevelty schreef:

Mja, dan moet hij wel heel goed zijn in het "tempo voelen", de enige reden waarom ik zou tappen is omdat mijn tempo dan preciezer gematched is.
Ja inderdaad. Maar de BPM engine van de Redsound zou de beste tot nu toe zijn. En als je de snare van het drumstel er naartoe leid, zal het apparaat geen enkele moeite hebben om nauwkeurig een BPM te berekenen. En als je het niet nauwkeurig genoeg vind, kun je nog steeds handig bijregelen.
NeveltyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2002
Laatste: 11-7-2004
Berichten: 43
8-4-2004 12:00
Dit topic heeft me toch even aan het denken gezet. Ik wil al een hele tijd dynamische nummers (instrumentaal) mixen/remixen. Maar ik vraag me nu af of het mogelijk is zonder die Redsound om nummers recht te trekken.
Is het eigenlijk mogelijk om in één of ander programma (cubase, logic, ...) een nummer in te laden, het tempo in te tappen en het dan vervolgens recht te trekken qua tempo ?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-10-2004 15:39
Voor de geïntresseerden in een dergelijk apparaat: Redsound is van plan de Microsync opnieuw even in productie te nemen, het zou om een 100 tal eenheden gaan, die £199 zou gaan kosten (ongeveer € 300 dus, best duur vind ik eigenlijk, maar dat terzijde).

Dit is de mail die ik kreeg van oprichter Mark Thompson:

***********
Hi,

Our records show that you have contacted us about availability of the Micro
Sync beat xtractor and, as you may know, we discontinued this model last
year.

However, due to the apparent growth in demand for this product we are now
considering re-running a small production batch to satisfy the upsurge in
requirement. We are sending this email to all recent enquirers to assess the
real demand.

Our plan is to produce a special limited edition batch of 100 units (if the
response to this email is sufficiently positive) and these units will be
secured by customers who place confirmed, paid for orders in advance. The
price will be £199.00 + postage and product delivery will be 8 to 10 weeks.

If you're interested in securing a Micro Sync from this proposed production
run please contact me by return.

Best regards

Mark Thompson
RED Sound Systems Ltd
***********

Wie dus geïntresseerd is moet contact opnemen via red@redsound.com
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
4-10-2004 15:09
hallo iedereen

ik koop over een paar weken een Roland DJ-2000 ene mengpaneel met daarin een midi clock als uitgang. Hiermee is het mogelijk om het hele midi gebeuren te synchroniseren aan een geselecteerd kanaal. Ook zit er een speciale sampler uitgang op. Dat komt erop neer dat je op een kanaal selecteerd welke dan naar een speciale uitgang op je mengpaneel gaat, direct je sampler in.

In nederland is dit apparaat bijna niet te vinden, maar in belgie is het nog wel te doen. Dit is echt een mixer gemaakt voor dj's die live werk willen combineren met midi.

Over een paar weken koop ik hem, dus dan zal ik verslag doen van mijn ervaringen.
niet nodig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)