Forum > PC related Forum

BPM Synchronisation Device [MIDI]

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-2-2004 13:01
Ik zoek een apparaatje met volgende functies:

-mogelijkheid tot het zenden van midi time clock
-mogelijkheid tot het aanpassen van de BPM in kleine stappen (0.1 BPM volstaat)
-mogelijkheid om te 'BPM benden' (net zoals op een cd speler met master tempo dus)

-een uitleesschermpje met de BPM waarde erop zou ook leuk zijn maar als het er niet is valt er mee te leven
-een tap tempo toets is ook welkom

Ik zou dit apparaat gebruiken om live mijn sequencer te syncen met het geluid van de draaitafels.

Ik reeds een apparaat gevonden, een Micro Sync van Redsound, helaas pindakaas worden deze sinds vorig jaar niet meer geproduceerd... Deze heeft ook een ingebouwde BPM-counter dat de BPM berekent van het signaal dat men erin steekt, dat heb ik echter NIET nodig. Als er het toch in zit is het niet erg natuurlijk.

Wie kan mij helpen met alternatieve gear? Alvast bedankt.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
18-2-2004 16:46
He snake, die redsound werkt wel erg strak, kan je hem nergens tweedehands meer vinden.
Het is de enige betaalbare die echt goed werkt !
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
18-2-2004 19:30
Ja ik heb overal zo'n beetje gezocht en op verschillende fora een bericht nagelaten maar tot nu toe geen reactie, spijtig.

Bij Turnkey in de UK zouden ze er nog hebben, maar die reageren niet op email helaas...

Ik zal moeten wachten op een nieuw model, want Mark Thompson (de baas van Redsound) mailde me dat er waarschijnlijk gelijkaardig toestel komt later dit jaar.
CybbossStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2004
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 2
19-2-2004 20:52
De korg koass pad 2 beschikt over Midi time clock, wil hem daar zelf ook voor gaan gebruiken + evolution u33e als midi controller:) reason skin eroverheen razz :p

grtz
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
20-2-2004 08:54

cybboss schreef:

De korg koass pad 2 beschikt over Midi time clock, wil hem daar zelf ook voor gaan gebruiken + evolution u33e als midi controller:) reason skin eroverheen razz :p
Hmm ja das misschien wel een idee... Hopelijk kun je gemakkelijk de bpm veranderen (en niet enkel tappen want dat kan ik met m'n sequencer ook) en benden, dat wordt de handleiding napluizen.
CybbossStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2004
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 2
20-2-2004 16:55

Snake schreef:

cybboss schreef:

De korg koass pad 2 beschikt over Midi time clock, wil hem daar zelf ook voor gaan gebruiken + evolution u33e als midi controller:) reason skin eroverheen razz :p
Hmm ja das misschien wel een idee... Hopelijk kun je gemakkelijk de bpm veranderen (en niet enkel tappen want dat kan ik met m'n sequencer ook) en benden, dat wordt de handleiding napluizen.
Mmmmmm.... gister de hele avond mee aan het kutten geweest, maar kp2 kan alleen Midi clock messages ontvangen (en dus niet versturen sad :( )
pitch bend zit er overigens wel op,

groetjes
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-2-2004 18:57
Turnkey heeft dan toch gereageerd op een nieuwe email van me, met de vermelding dat de Micro Sync toestellen niet meer verkrijgbaar zijn. Spijtig.

Staat nochtans nog steeds op hun webstek te koop...
NeveltyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2002
Laatste: 11-7-2004
Berichten: 43
6-4-2004 20:05
Heb even dit topic doorgenomen en de site van redsound gechecked, zou iemand me even precies kunnen uitleggen wat je met dit apparaat doet? Want als het doet wat ik denk dat het doet wink ;) , dan zou ik het ook wel kunnen gebruiken.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
6-4-2004 20:24

Nevelty schreef:

Heb even dit topic doorgenomen en de site van redsound gechecked, zou iemand me even precies kunnen uitleggen wat je met dit apparaat doet? Want als het doet wat ik denk dat het doet wink ;) , dan zou ik het ook wel kunnen gebruiken.
www.redsound.com/products/msync/microsync.pdf

Het is bedoeld om een externe sound module (b.v. sampler) aan te sturen en te laten synchroniseren met een audiosignaal. Hij zet dus informatie uit je audiosignaal (snelheid) om in midi signaal.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-4-2004 21:01
Om het effe simpel te zeggen:

je sluit een audio-bron aan op de MicroSync, en die berekent dan de BPM (beatcounter dus). Dan zend de MicroSync MIDI time clock uit, zodat je midi apparatuur hieraan kunt 'slaven'. Hiermede kun je dus bvb een groovebox automatisch laten meelopen op het ritme van de muziek van bvb een cd-speler/platenspeler.

Verder veel geluk om er nog één te vinden, die dingen zijn zeldzaam. En wie er één heeft wil ze bijna nooit ofte nimmer wegdoen.

Ikzelf ben inmiddels afgestapt van het idee om diverse midi apparatuur live naast dj-materiaal te gebruiken -> veel te riskant om al die dure dingen mee te sleuren. Plus veel werk.

Veel handiger om een afgewerkte track op cd te branden en dan met de cd speler af te spelen (ik dacht dat Roger S. dat ook vaak deed, aangezien die altijd mappen vol cdr's mee heeft.).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)