Forum > Newbie Forum

Licht en geluid voor film

(65 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
1-4-2004 19:47

Roytje schreef:

www.new-line.nl/v/11449

Ik citeer:
Aansluitingen:
1x XLR male (mic uit)
1x XLR female (mic in)
1x voeding

Toebehoren:
AC adapter met 1.8 m kabel

Er moet dus stroom in.

Maar het zelfbouwprojectje van Tom werkt op een batterij!
MM, ben geen zelfbouwer. sad :(
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-4-2004 08:57
Low budget buiten locatie, gewoon zonder licht! De camera is goed genoeg om buiten "strak" beeld te geven zonder licht. Met een beetje microfoon ben je al ruim door je budget heen.(Sennheiser k6 met het "bontje" tegen windgeruis) (mono opname ?)
Persoonlijk zou ik alleen inversteren in een goede microfoon met een degelijke windkap.Er zijn microfoons die zowel phantom als met een 9volt batterij gevoed kunnen worden.
Om de microfoon te "hengelen" (met en boom) zou je natuurlijk een gewone buis kunnen nemen (een kleine boom kost al gauw 100 euro)en een stuk verwarmings buis kost een paar euro.

Als je eindproduct een dvd wordt en je werkt met een pc dan is dvdlab een aanrader plm $99 (of de gratis volledig functionerende probeerversie 30 dagen) een programma dat zeer zeker kan concureren met b.v.Sonic real dvd $900 e.a.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
2-4-2004 16:08
Weet iemand waar ik zo'n boom kan verkrijgen? Kan ze namelijk nergens vinden.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
2-4-2004 16:31
Gewoon zelf maken van een stuk PVC dikwandig rioleringspijp (dunste maat 32mm)als het budged beperkt is.
Anders bij de mic merken in het programma.
Verschil met een echte is dat je hem kunt uitschuiven op de gewenste lengte, en dat er ook een mic bevestiging bij zit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
2-4-2004 19:41
Tadaa:

www.musik-produktiv.de

In de gids van Music Productiv staat er in ieder geval 1. Kan hem alleen niet meer vinden... je zult zelf moeten zoeken op de site, helaas..
Suc6!
tja...?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-4-2004 19:52

Lukas schreef:

Weet iemand waar ik zo'n boom kan verkrijgen? Kan ze namelijk nergens vinden.
K&M (Konig & Meyer) maakt deze. Maar heb je daar dan plm. 100 euro voor over? Zoals ik reeds melde gewoon een stuk verwarmingsbuis kopen (doorsnee plm 2cm) Er is een microfoon verloopnippel te koop die je er dan in kunt lijmen je bent dan voor plm. 7,50 euro klaar.
www.prolinemusic.nl/images/artikelen/KM/21800_01.jpg
Om het geheel minder hand gevoelig te maken kan je verwarmingsbuis isolatie gebruiken. Ik denk dat zo'n 2 / 2,5 mtr waarschijnlijk ruim voldoende is, wil je langer of is het te zwaar, maak dan onderaan de buis een contra gewicht.

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
3-4-2004 15:51
Leuk, ik ga met een hoop andere (professionele) filmmakers een film maken rond Juli.

We hebben nu 800 Euro budget, camera huren geluid & Licht kost ons al 650 Euro. WIl je nog meer weten? Via MSN of E-mail, mail me dan maar rustig...
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
5-4-2004 16:48
Huren, mmm. Ik ga zelf een luxe camcorder van JVC gebruiken (DV700 of DV900), met alle gemakken voorzien zoals microfoon aansluiting etc.. Die kosten amper 800 euro, dus waarom zou ik huren. Externe effecten zoals een volgspot bij een scene bij een kasteel of rook/sneeuw huur ik.

Ook ga ik misschien werken met kleine expolsie's zoals bv. een vuurtje met 3-4 meter daarvoor een mtorrijder en hoeveel meters daar weervoor de camera met telelens waardoor het net lijkt of de motorrijder uit het vuur komt. Een goede brandblusser erbij van een paar kg, een paar conniferen, een scooter of motor die je (ff) leent en eventueel brandweer en je hebt weer wat film happy :).
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
7-4-2004 01:43

Lukas schreef:

Huren, mmm. Ik ga zelf een luxe camcorder van JVC gebruiken (DV700 of DV900), met alle gemakken voorzien zoals microfoon aansluiting etc.. Die kosten amper 800 euro, dus waarom zou ik huren. Externe effecten zoals een volgspot bij een scene bij een kasteel of rook/sneeuw huur ik.

Ook ga ik misschien werken met kleine expolsie's zoals bv. een vuurtje met 3-4 meter daarvoor een mtorrijder en hoeveel meters daar weervoor de camera met telelens waardoor het net lijkt of de motorrijder uit het vuur komt. Een goede brandblusser erbij van een paar kg, een paar conniferen, een scooter of motor die je (ff) leent en eventueel brandweer en je hebt weer wat film happy :).
Niet echt wat ik in ideeen heb, whahaha, de film die we gaan maken is op alle gebieden vrij professioneel vind ik zelf, zo huren we stunt coordinators en stunt mensen, verder filmen we niet met zo'n soort Handycamera, maar een flink beest op een dolly (rails waar camera overheen glijd) en hoogtemasten voor mooie opnames.

Na heeel wat geregel met vergunningen e.d. gaan de opnames van start eind Juli, mits het script wordt goedgekeurd (wat die wel wordt, er zijn nu 3 mensen bezig om het te controleren...)

Zoek op www.nederhorror.nl ---> Films ---> Heilig Bloed
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
7-4-2004 08:12

Mr. Edie schreef:

Lukas schreef:

Huren, mmm. Ik ga zelf een luxe camcorder van JVC gebruiken (DV700 of DV900), met alle gemakken voorzien zoals microfoon aansluiting etc.. Die kosten amper 800 euro, dus waarom zou ik huren. Externe effecten zoals een volgspot bij een scene bij een kasteel of rook/sneeuw huur ik.

Ook ga ik misschien werken met kleine expolsie's zoals bv. een vuurtje met 3-4 meter daarvoor een mtorrijder en hoeveel meters daar weervoor de camera met telelens waardoor het net lijkt of de motorrijder uit het vuur komt. Een goede brandblusser erbij van een paar kg, een paar conniferen, een scooter of motor die je (ff) leent en eventueel brandweer en je hebt weer wat film happy :).
Niet echt wat ik in ideeen heb, whahaha, de film die we gaan maken is op alle gebieden vrij professioneel vind ik zelf, zo huren we stunt coordinators en stunt mensen, verder filmen we niet met zo'n soort Handycamera, maar een flink beest op een dolly (rails waar camera overheen glijd) en hoogtemasten voor mooie opnames.

Na heeel wat geregel met vergunningen e.d. gaan de opnames van start eind Juli, mits het script wordt goedgekeurd (wat die wel wordt, er zijn nu 3 mensen bezig om het te controleren...)

Zoek op www.nederhorror.nl ---> Films ---> Heilig Bloed
'T mag wat kosten razz :p . Echt grote stunts hoeft voor mij niet bij een kinderfilm, hoewel dolly's en kleine crane's toch zeker nut hebben. Tip voor low-budget: www.xs4all.nl/~revenge/video/. Het voorbeeldfilmpje daar ziet er al mooi uit.

Een hoogwerker kan ook wel in het budget. Maar vooral het verhaal vind ik erg belangrijk en daar ben ik nog wel ff mee bezig. Misschien in september opname's (herfstvakantie?). Ik denk dat ik een toneelvereniging ga aanspreken voor de acteurs. Enkele bijrolletjes wil ikzelf wel doen razz :p .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)