Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 6 van 20)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-3-2004 20:17
Ben het ook niet met je eens Tom, ik digitaliseer momenteel mijn platen en zet ze in de hoogste vbr kwaliteit in mp3 op mijn computer en brand ze daarna op cd.
Ben ik toch wel legaal bezig dacht ik zo wink ;)

Vind een laptop enigszins onhandig omdat:
* je hem altijd moet aansluiten en ergens moet neerzetten, is lastig. Anders heb je je plaatje of cd'tje en ben je klaar als je ergens moet draaien.
* Bovendien (en die kans is maar zeer klein als je je laptop goed heb geconfigureerd) kan hij crashen.
* Hij kan ook van zijn plek af flikkeren als je hem niet goed hebt neergezet en kan hij ook stuk zijn.
* Tis toch ook altijd weer meer sjouwen als een mapje met cd's en bovendien kan de een of andere idioot buiten de disco je met zijn vriendjes in elkaar meppen en je laptop jatten, ben je ook een beetje teleurgesteld denk ik, bovendien, als je bijv. met het ov moet en je ziet een leuke meid, ben je even afgeleid en laat je je laptop in de trein liggen (je moest is weten hoeveel mensen hun laptop in de trein verliezen).
Dit waren wel de nadelen.

Grote voordeel (en daarom heb ik er ook wel is aan zitten denken)
is dat je nooit meer cd's hoeft te fikken. Nooit meer spitten tussen je cd's, je tikt je naampje in en je hebt het nummer, nooit meer bergen lege cd's kopen wat op langere termijn ook weer geld kost. Je hebt alles op je laptop, wil je uitbreiden? 200 gig hd extern erbij en je kan weer flink wat mp3'tjes kwijt.

Niettemin heb ik er goed over nagedacht en blijf ik dan toch maar cd's branden, laptop heeft voor mij meer nadelen als voordelen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 1344
31-3-2004 21:30
Vind een laptop enigszins onhandig omdat:
* je hem altijd moet aansluiten en ergens moet neerzetten, is lastig. Anders heb je je plaatje of cd'tje en ben je klaar als je ergens moet draaien.
De gemiddelde drive-in zeult minimaal twee platenspelers (of cd-spelers) en een mixer mee. Een Laptop lijkt me dan toch een stuk makkelijker.
* Hij kan ook van zijn plek af flikkeren als je hem niet goed hebt neergezet en kan hij ook stuk zijn.
Als je zo'n rund bent (niet persoonlijk bedoeld), gebeurt dat evengoed met je platenspelers en mixer.
* Tis toch ook altijd weer meer sjouwen als een mapje met cd's en bovendien kan de een of andere idioot buiten de disco je met zijn vriendjes in elkaar meppen en je laptop jatten, ben je ook een beetje teleurgesteld denk ik, bovendien, als je bijv. met het ov moet en je ziet een leuke meid, ben je even afgeleid en laat je je laptop in de trein liggen (je moest is weten hoeveel mensen hun laptop in de trein verliezen).
Zie bovenstaande antwoorden.

Persoonlijk vind ik Laptop iets voor in bijv. een chill-out, maar niet ter vervanging van de manier van draaien zoals een DJ dat doet. Ik zou wel degelijk iets missen, wat precies, is moeilijk te zeggen.

Een live-set op een Laptop is in mijn ogen wel acceptabel, omdat je luistert naar de kunsten van een persoon en niet van een computerprogramma.

Maar wat niet weet, wat niet deerd.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Dj KalaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-12-2003
Laatste: 1-10-2009
Berichten: 17
31-3-2004 22:16
Mijns inziens is een dj een DISC-jockey, m.a.w. iemand die met behulp van zijn laptop draait is geen dj. Maar eerder een mp3j ofzo, en o,ja ik vindt het niet kunstig hoe iemand zijn tracks met een muis uit een playlist selecteerd en vervolgens op een klein schermpje cue't (schrijf je dat zo?) en inmixt. Ik vindt het juist de kunst om te LEREN draaien en dat leren op de pc is wat mij betreft geen draaien.

Misschien wel makkelijk, maar voor het publiek lijkt me dit er toch wat TE makkelijk uitzien.

Maar dat is mijn mening.
The beat is simple but you can't refuse it, that's wy, i love music!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
31-3-2004 22:20
Ik heb een kker met pc gedraaid en ik miste echt totaal de feeling van het draaien. Zonder control board. Ik vind het echt helemaal niks.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
31-3-2004 22:25
er staat een pcdj-systeem in een café waar ik af en toe draai.
ik vind het gewoon onhandig en gebruik het ook compleet niet. nadeel is wel dat stamgasten bij nummers die ze komen aanvragen en je niet hebt (of niet wil draaien), direct komen met: "jamaar, het staat op die pc daar"..

over het "niet kunnen", tja, als ik het zie, vind ik het ook maar niks, maar als ik op een plek sta te dansen en te feesten (en de dj bv. zelfs niet eens zie of in de gaten hou), gaat het toch enkel om de muziek hoor.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-3-2004 22:29
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 31-3-2004 22:38

DJ Tim schreef:

Ik vind niemand minderwaardig als hij/zij met een laptop draait
Minderwaardig?

Tom schreef:

Het enige wat ik me dan altijd afvraag is hoeveel nummers er dan ook echt legaal op de laptop gekomen zijn.......
Meestal wordt een laptop / computer in verband gebracht met illegaal. Maar gelukkig zijn er ook mensen die 100% legaal draaien.

Tom schreef:

En ik vind een dj met een laptop, de laatste stap voor mensen die hem huren om het de volgende keer dan toch maar zelf te gaan doen.
Ze hoeven dan alleen nog maar een setje pa te huren.
Laptop er aan, en klaar.
Deze opmerking slaat dus nergens op, het is een samenspel van licht / geluid / uitstraling en uitvoering.
En of je dit nu met CD spelers doet of een computer maakt weinig uit. Een computer heeft het grote voordeel dat je niet meer met bakken vol cd's hoeft te slepen. Bovendien kan een "pcdj" sneller op verzoekjes reageren.

Als "ze" alleen maar een setje pa hoeven te huren hoop ik dat ze de nodige kennis in huis hebben.

dj Kala schreef:

Mijns inziens is een dj een DISC-jockey, m.a.w. iemand die met behulp van zijn laptop draait is geen dj. Maar eerder een mp3j ofzo, en o,ja ik vindt het niet kunstig hoe iemand zijn tracks met een muis uit een playlist selecteerd en vervolgens op een klein schermpje cue't (schrijf je dat zo?) en inmixt. Ik vindt het juist de kunst om te LEREN draaien en dat leren op de pc is wat mij betreft geen draaien.

Misschien wel makkelijk, maar voor het publiek lijkt me dit er toch wat TE makkelijk uitzien.

Maar dat is mijn mening.
Het is dus een disk-Jockey (harde schijf jongen)
Dat inmixen lijkt makkelijk maar het werkt hetzelfde als met een cd, niets gaat automatisch (op ritme)

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
31-3-2004 22:36

kvm schreef:

Deze opmerking slaat dus nergens op, het is een samenspel van licht / geluid / uitstraling en uitvoering.
En of je dit nu met CD spelers doet of een computer maakt weinig uit. Een computer heeft het grote voordeel dat je niet meer met bakken vol cd's hoeft te slepen. Bovendien kan een "pcdj" sneller op verzoekjes reageren.

Als "ze" alleen maar een setje pa hoeven te huren hoop ik dat ze de nodige kennis in huis hebben.

Martin.
Ach, er hebben er wel meer tegen me gezegd dat ik onzin uitkraam.........
Het verschil met de meesten is dat ik al ietsje (ietsje maar razz :p ) langer meeloop....
en er totaal geen verstand van heb wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
31-3-2004 22:38

kvm schreef:

Deze opmerking slaat dus nergens op, het is een samenspel van licht / geluid / uitstraling en uitvoering.
En of je dit nu met CD spelers doet of een computer maakt weinig uit. Een computer heeft het grote voordeel dat je niet meer met bakken vol cd's hoeft te slepen. Bovendien kan een "pcdj" sneller op verzoekjes reageren.

Als "ze" alleen maar een setje pa hoeven te huren hoop ik dat ze de nodige kennis in huis hebben.

Martin.
Ach, er hebben er wel meer tegen me gezegd dat ik onzin uitkraam.........
Het verschil met de meesten is dat ik al ietsje (ietsje maar razz :p ) langer meeloop....
en er totaal geen verstand van heb wink ;)

tom314 schreef:

nadeel is wel dat stamgasten bij nummers die ze komen aanvragen en je niet hebt (of niet wil draaien), direct komen met: "jamaar, het staat op die pc daar
Zo'n ding moet je ook uitzetten!
Als ze dan komen vragen, zeg je dat hij uitstaat omdat jij vanavond "echte" muziek draait, en het een eeuwigheid duurt als zou je hem willen opstarten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj KalaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-12-2003
Laatste: 1-10-2009
Berichten: 17
31-3-2004 22:45
@ Kvm:

Toen het woordt dj werdt bedacht bestonden er niet eens mensen die muziek luisterden, laat staan draaiden met een pc, dus waar dat op slaat?

En de D van DJ staat wel degelijk voor disc, hiervan ben ik overtuigd totdat iemand mij het tegendeel bewijst.

Ciau.
The beat is simple but you can't refuse it, that's wy, i love music!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-3-2004 22:48

Tom schreef:

kvm schreef:

Deze opmerking slaat dus nergens op, het is een samenspel van licht / geluid / uitstraling en uitvoering.
En of je dit nu met CD spelers doet of een computer maakt weinig uit. Een computer heeft het grote voordeel dat je niet meer met bakken vol cd's hoeft te slepen. Bovendien kan een "pcdj" sneller op verzoekjes reageren.

Als "ze" alleen maar een setje pa hoeven te huren hoop ik dat ze de nodige kennis in huis hebben.

Martin.
Ach, er hebben er wel meer tegen me gezegd dat ik onzin uitkraam.........
Het verschil met de meesten is dat ik al ietsje (ietsje maar razz :p ) langer meeloop....
en er totaal geen verstand van heb wink ;)
Ik heb er ook geen verstand van wink ;)
Maar ik loop ongeveer net zolang mee als jij dus dat is het niet. Of toch wel?
Heb nog steeds platen spelers (voor de nieuwere generatie TT) en ook de cd spelers zijn nog aanwezig. Maar na al die jaren ben je al dat sleepwerk wel zat en bovendien probeer je toch enigsinds met de nieuwste electronica te komen. Dus een degelijke computer met een proffesionele geluidskaart. Zoveel mogelijk DMX dus licht en muziek uit de "toverdoos".

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)