Forum > Geluid

nieuwe Numark DJM beater?

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
26-11-2003 17:23

sylvia schreef:

[Lijkt me duidelijk waarom, het druipt van alle reacties af. Mensen willen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag een dijk van een mixer voor een klein prijsje.

Persoonlijk vind ik de mixer er vreselijk Playmobiel uitzien, ik zou het niet eens een Pioneer-kloon durven noemen.

Verder is het inderdaad eerst zien, voelen en horen, even afwachten tot één van de jongens met verstand van zaken hem openschroeft, dan een half jaartje of wat eroverheen laten gaan en de reacties afwachten, en dan pas geloven.
playmobiel vind ik niet ik vind em er goed uitzien maar voor de rest ben ik het met je eens (testen,luisteren enzo) maar ik vind dat ie er uitziet dat het een goed ding is wink ;) maar je weet maar nooit vooral met numark
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
30-3-2004 18:54
MAar nu is de vraag

zal hij hem beaten ?

ik heb gehoord dat de effecten van numark van alesis afkomstig zijn, dit moet dus super goed (evt beter zijn) dan de djm
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
30-3-2004 19:55

r1talin schreef:

MAar nu is de vraag

zal hij hem beaten ?
Pioneer staat in heeel veel clubs over de hele wereld... denk niet dat Numark dat ooit voor elkaar krijgt.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-3-2004 21:55
Niet te hard roepen, zelfs de TTX1 met zijn bagger arm heeft in diverse clubs gestaan (en sommigen zullen hem nog steeds hebben).

Numark heeft soms zeer vooruitstrevende producten. Het is allemaal niet meer zo'n troep als dat het vroeger was, Numark is nog een beetje een Underdog als je het met Denon-Pioneer-Technics-Dateq etc. vergelijkt, maar ik denk zeker dat ze momenteel bezig zijn hun fouten uit het verleden te wissen.

Ik denk dat Numark in korte periode hun merk naast de heersers mag plaatsen. Nu nog de TTX1 arm echt aanpassen, electronische armpjes ipv laadjes etc. Ik weet bijna zeker dat dit nog wel gaat gebeuren, ze moeten nog ff wat tijd hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1370
30-3-2004 22:30

r1talin schreef:

zal hij hem beaten ?
Het wordt echt een nieuwe term hier... "Beaten"..

Ik denk dat je in straks niet meer van product-beaters kan spreken. De SL1200 heeft in het verleden de rest absoluut gebeat, das duidelijk. De DJM heeft in hewt verleden heel wat mixers gebeat (in z'n segment), das ook zo klaar als een klontje.
Maar met bijvoorbeeld de nieuwe cd-spelers heb je best kans dat ze allemaal goed zijn, in hun eigen ding. Wellicht iets verschillende voor-, en nadelen, maar ze zijn allen goed.
De CDJ-1000 is goed, de CDJ-800 is goed, de S5000 is goed, de S3000 is goed, de CDX is wellicht goed, de SL-D1200 is wellicht goed...... Ga zo maar door. Maar ik zie het niet gebeuren (zoals met de SL1200 of de DJM600) dat je opeens vreselijk veel cd-spelers gaat zien van één merk. Wellicht nu nog de pioneer, maar deze was gewoon eerder dan zijn concurrentie.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
30-3-2004 22:34

DJ Tim schreef:

Ik denk dat Numark in korte periode hun merk naast de heersers mag plaatsen. Nu nog de TTX1 arm echt aanpassen, electronische armpjes ipv laadjes etc. Ik weet bijna zeker dat dit nog wel gaat gebeuren, ze moeten nog ff wat tijd hebben.
Je moet niet vergeten dat bedrijven niet altijd de doelgroep kiezen met het hoogste budget. Numark probeert volgens mij altijd iets leuks te bieden voor niet al te gekke prijs. Ze zullen niet met een mixer komen die duurder/beter is dan Dateq of Allen & Heath gewoon omdat er geen markt voor is.

Misschien is er wel een hogere omzet/winst te behalen zonder dat ze een high-end product op de markt zetten.

Gemini is wat dat betreft erg goed bezig, de PS-626 en de CDJ-20 gaan als warme broodjes over de toonbank. Misschien verdienen ze wel meer dan Denon of Dateq.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-3-2004 00:15

Frisbee schreef:

Gemini is wat dat betreft erg goed bezig, de PS-626 en de CDJ-20 gaan als warme broodjes over de toonbank. Misschien verdienen ze wel meer dan Denon of Dateq.
Maar weer niet zoveel als bijvoorbeeld een dozenschuiver zoals Reloop die zelf geen R&D (research en development) afdeling hebben e.d en de zooi alleen maar in hoeven te kopen en te hoeven voorzien van hun eigen merk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-3-2004 19:04

Frisbee schreef:

Je moet niet vergeten dat bedrijven niet altijd de doelgroep kiezen met het hoogste budget. Numark probeert volgens mij altijd iets leuks te bieden voor niet al te gekke prijs. Ze zullen niet met een mixer komen die duurder/beter is dan Dateq of Allen & Heath gewoon omdat er geen markt voor is.
Gevaarlijke uitspraak wink ;) De ppd 01 en 9000 en in het verleden de pro SM zijn toch erg fijne mixers, de pro SM mag zich denk ik toch aardig meten met een Dateq XTC.
Sinds Numark Alesis heeft overgenomen denk ik toch dat ze heel veelbelovende dingen kunnen gaan doen. Met die nieuwe producten voor 2004 zijn ze toch ook goed bezig, een cd-speler met hd erin, etc. Ze worden uitvinders ipv na-apers.
Niettemin geef ik je gelijk dat de meeste mixers van Numark echt niet in de buurt komen van een Dateq, A&H, Rane of Ecler. Maar geef de toekomst een kans ipv bij voorbaat al dit soort uitspraken te doen wink ;)
Misschien is er wel een hogere omzet/winst te behalen zonder dat ze een high-end product op de markt zetten.
Ik denk dat je pas echt een fikse omzet/winst kan behalen als je als merk alle kanten van een segment benadert. Maak zowel high-end als budget en alles ertussenin en schuif tegelijk wat dozen door en wees ook uitvinder van iets. Denk dat dan mensen heel anders gaan kijken. Hierbij kun je een beetje denken aan Stanton, alhoewel ze op cd-speler gebied totaal ruk zijn, niet echt veel aan effecten doen en ook geen ruime mixers in hun assortiment hebben die zich kunnen meten met een GPM of Sclat (voorzover ik weet)
Niettemin zul je altijd zien dat je ook weer een negatief imago krijgt als dozenschuiver of budget maker. Denon/Pioneer/Dateq etc. etc. hebben dit imago niet omdat ze niet aan bovenstaand doen.
Gemini is wat dat betreft erg goed bezig, de PS-626 en de CDJ-20 gaan als warme broodjes over de toonbank. Misschien verdienen ze wel meer dan Denon of Dateq.
Zou best goed kunnen, niettemin ben ik niet wild van Gemini, ik vind het meelopers ipv uitvinders. Als je het vergelijkt met Numark is de laatste innovatief bezig ondanks hun fouten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
26-12-2004 19:08
Sorry voor de kick.

komt deze mixer nog voor 2005 of wordt de introductie datum weer uitgesteld?
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
Dj peterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 24-6-2005
Berichten: 5
23-2-2005 18:21
hejjj hallo allemaal

ik zie dat er heel veel vragen zijn over de numark 5000 fx
1 hij is uit (kheb hem zelf
2 en hij stuurd echt zeer goed uit
en faders zijn ook perfect lekker soepel
ik vind het een super ding en hij werk ook waanzinnig

alleen is het even door krijgen met al de samples
je kan het beetje vergelijken met de efx - 500 van pioneer

groetjes dj peter
Pro-audiolight

Terug naar forum Reageer (zonder quote)