Forum > PC related Forum

Problemen bij het opnemen van mixen op pc

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-3-2004 15:09
"Als je Northon (je schrijft het al fout :P) system works hebt, kan je allerlei dingen monitoren, en zo kan je gemakkelijk zien waar het vast loopt."

Norton, dat is pas een geheugenvreter!! Niet installeren dus. Rotzooi die programma's.......

Installeer hoogstens een virusscanner, meer heb je echt niet nodig. Als je PC regelmatig vastloopt en je hebt amper wat geinstalleerd op je PC, dan is het simpel:

Dan heb je gewoon een troepcomputer (moederboard van merk Pietje etc. etc.). ;)

Maar om ff op je vraag terug te komen, welk programma record je nu eigenlijk mee?? Echt de Creative Recorder??

Zelf record ik eigenlijk altijd met Cooledit 2000. Heb ook Soundforge 7, maar die vreet idd geheugen en dan hoor je constant 'tikjes' door de opname heen.

Mijn raad is idd om even ad-aware te installen en uit te voeren. Doe daarnaast even een schijfdefragmentatie. Indien het lang geleden is dat je je PC opnieuw hebt geinstalleerd, doe me dan een lol en installeer Windows even opnieuw.

Succes!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
20-3-2004 16:10

mr_jows schreef:

Indien het lang geleden is dat je je PC opnieuw hebt geinstalleerd, doe me dan een lol en installeer Windows even opnieuw.
mr Jows, dees keer moet JIJ de thread eens goed doorlezen laugh :D wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
VisualfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 17-11-2004
Berichten: 14
20-3-2004 16:14
Nou wat een lol als je te horen krijgt dat je beter je computer opnieuw kunt installeren. Betekent dat je al je instellingen kwijt bent, waar misschien behoorlijk wat tijd ingezeten heeft. Mag je dan vervolgens dat hele proces van het instellen van je computer weer helemaal overnieuw doen, en dan blijkt natuurlijk dat het niet werkt zoals je dacht dat het zou werken, omdat je vergeten bent hoe je bepaalde belangrijke zaken in moet stellen. Of je bent de drivers van je geluidskaart kwijt, en op het moment dat je ze vind blijkt dat je de drivers in je handen hebt van een van je vorige geluidskaarten.

Kortom: ik ben geen voorstander van opnieuw installeren van besturingssoftware. Upgraden ervaar ik wel als zeer positief, omdat je systeem er meestal beter van wordt. Je documenten blijven dan immers bewaard evenals je instellingen en je drivers.

Nukeleus, ik zou eens in je opnamesoftware kijken of dat je daar instellingen kunt doen voor het gebruik van het geheugen van de computer.
Mvg, Johan
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
21-3-2004 21:37
Eén vraag heb ik hier nog niet gezien, heb je wel genoeg ruimte op je harde schijf?????

Een mix van 80 minuten neemt toch zo'n 700 Mb in beslag, is dat wel beschikbaar op je harde schijf?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
21-3-2004 22:46

fracktone schreef:

Eén vraag heb ik hier nog niet gezien, heb je wel genoeg ruimte op je harde schijf?????

Een mix van 80 minuten neemt toch zo'n 700 Mb in beslag, is dat wel beschikbaar op je harde schijf?
Dan krijg je een foutmelding vanuit Windows en gaat je opname NIET beginnen schokken... nice try wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
21-3-2004 23:41

DSalembier schreef:

fracktone schreef:

Eén vraag heb ik hier nog niet gezien, heb je wel genoeg ruimte op je harde schijf?????

Een mix van 80 minuten neemt toch zo'n 700 Mb in beslag, is dat wel beschikbaar op je harde schijf?
Dan krijg je een foutmelding vanuit Windows en gaat je opname NIET beginnen schokken... nice try wink ;)
Nou dat ligt eraan wat vol staat.
Als je je C-schijf vol hebt staan, en hebt daar een ook een flexibele page-file op staan, kun je de meest vreemde problemen tegen komen.
Lost in Music
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
22-3-2004 08:34

DSalembier schreef:

Dan krijg je een foutmelding vanuit Windows en gaat je opname NIET beginnen schokken... nice try wink ;)
Dacht het niet, en zeker niet met windows 98.

Als je mazzel hebt crasht windows en kan het nog een core dump doen maar als dat niet lukt dan heb je pech.

Ik heb menig computer onderhanden gehad die door deze reden niet eens meer wilde opstarten.
NukeleusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2004
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 7
22-3-2004 19:31
Jow allemaal... een weekendje weggeweest dus ni kunne zien nr men pc laugh :D Allen bedankt om zo spontaan te reageren en ik ga hier eens probere te antwoorde op allen laugh :D As ik niks vergeet natuurlijk wink ;)
MR_jows:
Ik neem idd op met Creative recorder aangezien hier (om geheugen te sparen) geen visuele dingen aanhangen zoals bij bijvoorbeeld Audacity waar je je mix zo precies kan volgen en de beats lekker ziet lopen happy :) wink ;)
Ik heb men pc trouwens een 5a6 weken juist geformateerd... Ik ga dan wel eens een defragmentatie uitvoeren... (ni aan ged8, eerlijk toegegeve wink ;) )Maar een volledige format?? No way...
Visualfreak:
Upgraden... da vind ik ook ni zo een goed idee omdat ik daardoor verlede keer men pc heb moete formateren... (en ja ik heb de juiste upgrades gepakt voor het juiste systeem razz :p wink ;) Voor iemand me dat vraagt happy :) )
Ik zal wel eens kijken in de instellingen van het opnameprogramma... Prutse kan ni altij kwaad hé laugh :D wink ;)
Fracktone:
Geheugen op de harde schijf is het minste van de zorgen... Heb een schijfje van 20steken waarop men systemen staan, een schijfje van 60 vo documenten en opnames wink ;)
Didier S:
De opname schokt niet razz :p Ze blijft gewoon steken, tesamen met windows enzo... MAW de gehele pc zit vast sad :(
De muziek die uit de line-in komt die blijft wel lopen... ma das wel normaal denk ik... aangezien da de soundcard gewoon als versterker dient...
I love techno!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
22-3-2004 19:36
Edit Mod: Het is heel erg duidelijk dat je computer stuk is. Je toetsenbord is ook al helemaal in de war...

Tenzij je zelf natuurlijk verantwoordelijk bent voor het schrijven van totaal onleesbare tekst. In DAT geval zou ik je vragen wat meer energie te stoppen in het schrijven van leesbare tekst met wat minder van die emoticons erin (anders zie ik me genoodzaakt je accountgegevens bij te werken...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NukeleusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2004
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 7
22-3-2004 19:46
OK geen probleem. Men excuses.
I love techno!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)