Forum > PC related Forum

And The Winner Is:

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
René_MasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
5-3-2004 23:22
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-3-2004 23:35
PCDJ FX is de beste mixing software!
www.pcdj.com/pcdjads/emails/winner2.jpg
Als het hier niet past, dan maar in off-zone
-
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
5-3-2004 23:23
Zeggen ze ook nog waarom? sad :(
Door internet beperkt
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
5-3-2004 23:28
maak er zowiezo even een linkje van, afbeeldingen worden niet zo op prijs gesteld...
Music is what feelings sound like...
PimWStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
5-3-2004 23:56
Ben ik benieuwd waar ze dat op baseren. Ik vind het maar een flutprogramma
FracktoneStandaard Lid
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
6-3-2004 09:28

PimW schreef:

Ben ik benieuwd waar ze dat op baseren. Ik vind het maar een flutprogramma
Kennelijk heb je nog niet met de 2004 versie van PCDJ FX gewerkt en ben je niet volledig op de hoogte van het concept en de mogelijkheden.

Waar ze dit op baseren?
Heel simpel: De mobile DJ show is een jaarlijks evenement dat ongeveer vier keer per jaar in verschillende plaatsen in de VS wordt gehouden.
Dit evenement wordt georganiseerd door één van de toon aangevende DJ magazines in de VS.
Op de show in las Vegas (17,18,19 FEB) hebben de bezoekers van de show PCDJ FX als beste software uitgeroepen doormiddel van een stem biljet.

Persoonlijk hecht ik zelf niet zo heel veel waarde aan dit soort awards. Vandaar ook dat ik hier niet over begonnen ben.
PimWStandaard Lid
6-3-2004 16:07
Je geeft zelf al aan dat je niet zoveel waarde hecht aan awards (net als ik wink ;))
Bovendien, een 2004-versie (daarmee bedoel je versie 7 neem ik aan)? Dan is de ontwikkeling van Pcdj FX wel ongelovelijk snel gegaan, als het van redelijk onstabiel ineens is gestegen naar het droomniveau van de red-versie.
Ik heb onlangs nog de demo van Pcdj FX 7.0 getest, maar ik was er nu niet kapot van (de bugs en de instabiliteit dus).
Fracktone, weet jij misschien of fx 7.0 in de tussentijd een flinke update heeft gekregen, waardoor mijn opinie zou kunnen veranderen? En zo ja, is deze update dan ook verwerkt in de demo. Dan zou ik mijn mening eventueel kunnen bijstellen :)

Bij voorbaat dank happy :)
FracktoneStandaard Lid
6-3-2004 18:30
In de demo vind je de laatste versie (build 1032). Binnen een paar weken komt er een heel belangrijke update uit. FX krijgt dan een geheel vernieuwde audio engine met ASIO support.

Deze nieuwe engine en kernel is ontwikkeld in verband met Scratch waar hij dus nu al in zit. De programmeurs zijn dit nu in FX aan het bouwen. Op dit moment zijn de meeste problemen die er nog zijn aan hardware of andere software te wijten of aan Direct X (vandaar ASIO).

Mocht je problemen tegen komen, laat het dan weten.
PimWStandaard Lid
6-3-2004 19:02
oke zal ik doen! bedankt
PimWStandaard Lid
7-3-2004 18:04
Ik heb de demo (build 1034) even aan de tand gevoeld. Heb hem eerst netjes volgens instructies geinstalleerd (dus ook de pc opnieuw opstarten, Direct X9 nieuwste versie, Windows Media Player 9).

Na het opstarten v/d pc heb ik Pcdj Fx opgestart, en mijn muziek geimporteerd. Toen het importeren op de helft was, heb ik vast een liedje naar Deck A gesleept en op play gedrukt. So far so good happy :) Vervolgens heb de pitch op -24 gezet met master tempo aan. Toen kreeg ik de eerste foutmelding alweer, het bekende schermpje van windows dat 'het pogramma moet worden afgesloten'.

Maargoed dacht ik, kan gebeuren, ik was immers bezig met het importeren van behoorlijk wat muziekfiles.

Pcdj FX opnieuw opgestart, een liedje naar Deck A gesleept en op play gedrukt. Na een aantal liedjes te hebben geladen en afgespeeld, kom ik bij een liedje aan waar i.p.v. een blauw of groen cd-logo-tje een ROOD cd-logo-tje voor staat. Ik sleep dit liedje naar Deck B, terwijl Deck A aan het afspelen is. En voila, wéér het bekende venster van windows dat 'het programma moet worden afgesloten' shocked 8O

Het vreemde is, als ik dit liedje naar Deck A sleep zonder dat er een liedje bij Deck B wordt afgespeeld, Fx soms gewoon netjes aangeeft dat wegens een error dit bestand niet kan worden afgespeeld, terwijl een andere keer het programma weer compleet vastloopt. Er is dus geen touw aan vast te knopen.

Verder viel het mij op dat terwijl ik een screenshot maakte van de error, en deze kopieerde naar paint, de muziek begon te schokken. Bij iedere handeling die iets meer rekenkracht kost doet FX dit, terwijl Pcdj Red gewoon ALTIJD netjes doorspeelt.

Erg vreemd, aangezien ik mijn pc 2 weken terug heb geformateerd en windows xp (proffesional) opnieuw heb geinstalleerd. Ik gebruik GEEN beta-drivers, en alle hardware is netjes geinstalleerd. Ook gebruik ik GEEN beta-software.
Mijn hardware is vrij doorsnee: een Soundblaster Audigy, Geforce 3, Athlon 1200, 512 mb intern. Ook de harde schijf heeft meer dan voldoende lucht. Ook is de pc niet overgeklokt. Ik durf mijn systeem ronduit stabiel te noemen.

De meest zware spelletjes draaien nog prima op bovenstaande configuratie, daarom vind ik het vreemd dat Fx begint te 'stotteren' bij de geringste actie.

Fracktone: als je de screenshots van de foutmeldingen wilt hebben, zeg het dan even, dan stuur ik ze even naar je op via de email happy :) Misschien dat de stotteringen en de errors verleden tijd worden met de grote update (ASIO-support)? Ik hoop dat dit wordt verwerkt in demo, dan kan ik hem weer eens stevig aan de tand voelen.

Groeten
FracktoneStandaard Lid
7-3-2004 19:06
Pim W, stuur mij die fout melding maar op, heb ik direct je email adres zodat ik je een paar tips kan geven.

Het stutteren is meestal te voorkomen door de overgangseffecten van Windows uit te zetten. (klik rechts op het bureaublad, kies eigenschappen, tab blad vormgeving en verwijder het vinkje bij overgangseffecten).

Dit is niet de mooiste oplossing maar we zijn al heel lang bezig uit te zoeken waar dit probleem zit.
Toevallig heb ik vandaag waarschijnlijk het probleem gevonden. Helaas kan ik de programmeurs hier morgen pas over bereiken.

Ik kan wel zeggen dat dit in de skin zit en dus niets met de audio engine te maken heeft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)