Forum > PC related Forum

PCDJ FX: iemand ervaringen?

(106 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
2-3-2004 12:01
@ Fracktone, dan ben ik zeer geinteresseerd, ik heb mijn Technics na ca 6 jaar verkocht omdat ik alleen maar voordelen zag in digitaal gaan. Vandaar dat dingen als Final Scratch mij niet meer zo interesseren daar ik mijn tt's verkocht heb. Heb zelf overigens ook regelmatig gedraaid op 19" cd-spelers, maar vind table tops met flinke jog of draaitafels toch nog steeds het lekkerst werken daar ik van origine een vinyl dj ben en dus een 12" draaischijf gewend ben. Tis gewoon allemaal wat minder priegelig.

Nu heb ik vandaag gebeld met Iemke Roos (Stanton Dealer) om te vragen wat de prijzen zijn van Final Scratch voor cd-spelers, maar het bleek dat je dan eerst final scratch moest kopen om vervolgens die cd module te kunnen kopen, en dat is dus voor mij niet interessant.

Als jullie die cd module los kunnen verkopen icm fx ben ik zeker geinteresseerd, daar ik dan nog steeds mijn Axissen kan gebruiken want mijn god wat zijn dat lekkere spelers.

Wat ik had begrepen is dat pcdj scratch als plugin werkt op FX? En is het dan zo dat je dan nog een speciale scratch amp nodig hebt of regelt de software de rest icm een geluidskaart? Want dit had ik nog niet helemaal kunnen opmaken uit de info van de websites. Ik hoor hier graag meer over, dank alvast.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
2-3-2004 14:04

fracktone schreef:

Roytje,

Een "NIEUWE" DMC-1 is niet mogelijk, Numark maakte de DMC in opdracht en onder licentie van Visiosonic (PCDJ). De productie is echter al ruim anderhalf jaar geleden gestaakt. Er zijn echter nog wel nieuwe te koop maar dat zijn meestal controllers die nog ergens in een magazijn liggen. De kwaliteit hangt dan vaak af van hoe ze zijn opgeslagen (vocht e.d.) Dit verklaart dan ook waarom je faders kraken, dit komt waarschijnlijk door corrosie. Is vaak te verhelpen met contact spray.

Het grote verschil met de DAC-2 is dat de DAC-2 op de USB poort aangesloten kan worden (dus niet meer serieel) en dat hij een knop meer heeft waardoor er meer functies beschikbaar zijn (met name voor FX). Ook is de jog wheel verbeterd, de DMC heeft soms nog wel eens last van contact dender waardoor hij niet meer wil scrollen door de playlist (hij springt steeds weer terug en weet niet welke kant hij op moet)Numark geeft hier geen garantie op en wilde hier ook niets aan doen. Als dit probleem ontstaat dan kun je dat (tijdelijk) oplossen door de knoppen los te halen en nieuw vet in assen te spuiten (Geen WD40 ofzo want dat ontvet juist) of een nieuwe chip te plaatsen (door een andere firma gemaakt). Het voordeel van de nieuwe chip is dat de controller dan ook voor andere software gebruikt kan worden (zoals mixvibes).
Verder kun je met de DMC-1 ook PCDJ FX goed bedienen maar je mist een paar functies vanwege één knop minder.
Ok, bedankt voor de info. En inderdaad hij lag in een magazijn maar de doos was nog nooit opengeweest en alles lag nog ingepakt e.d. dus ik geloof de verkoper wel dat hij nog nooit gebruikt was. Maar van die krakende faders heb ik geen last omdat het nauwelijks merkbaar is en ik ze tijdens een mix toch niet meer gebruik!
Maar dat is MIJN mening...
QuincManStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
2-3-2004 15:42
ok heb de demo net gehad:

PCDJ RED
even een paar puntjes:
- heerlijk stabiel
- lekker overzichtelijk
- een redelijk werkende "auto beatmix" functie (ja toch ff mee gekloot :P alhoewel ik het niet zou gebruiken)
- geen volgestouwd scherm zoals bij bpm studio het geval is
- makkelijk door de playlist te gaan, het kan volgens de verkoper ook via de controller, maar ik vind via een trackball of muis makkelijker
- geen toeters of bellen, dat vind ik wel een pluspunt, lekker basic

PCDJ FX
ja ook hier ff mee gekloot
- wat meteen opvalt, is het kleurverschil :P (d0h), zelf vind ik het grijs wat koeler dan het warme rood, maar het rood kan je soms ook wel een beetje afleiden, zal je met grijs niet vaak hebben
- een "voller" scherm
- vond zelf FX iets duidelijker dan Red
- effecten : leuke toevoeging maar had voor mij niet per se gehoeven
- interne mixer vond ik zelf niet super werken...
- reageerde soms wat traag
- soms moest je een paar keer drukken voor de functie het pas deed
- ook auto beatmix functie, maar niet geprobeerd

DAC-2 controller
- snel!
- overzichtelijk
- voordeel (kan ook nadeel zijn ;)) dat ie 19" is
- geen vastlopers als je redelijk wat knoppen tegelijk induwt..

CONCLUSIE:
Als je niet veel toeters en bellen nodig hebt, ga dan voor Red... FX kan nog veel worden als er verbeterende patches komen (traagheid... functies die niet direct reageerden...). Verder vind ik de DAC-2 een must (mijn persoonlijke mening), met een toetsenbord zit je steeds te kloten en moe tje onthouden welke knoppen waar zitten, op de dac-2 staat dit allemaal gewoon...

Vraagje:
Als je FX/Red koopt, krijg je dan gratis patches, of moet je daar ook weer voor betalen?
DJ TimStandaard Lid
2-3-2004 17:15
Trouwens Quinc, volgens mij heeft pcdj red geen eq of moet je deze apart instellen? Want dan zou je voor echt mooi mixen op de pc niet ver genoeg komen denk ik?
QuincManStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
2-3-2004 17:24
inderdaad, geen eq, iig voor zover ik gezien heb in de demo he! daarom sluit je hem ook aan op een mengpaneel razz :p.

er zit dus wel een automix functie op, maar dit is meer iets voor restaurantjes e.d. of als je heeeeeeel nodig naar de wc moet.
DJ TimStandaard Lid
2-3-2004 17:41
Ja, ik zou gek worden als ik moest mixen met de computer, door zo min mogelijk features in een pakket te stoppen hou je wel een goed overzicht en draait het programma ook stabieler. Daarin doet red het dus goed, heb overigens een tijdje traktor gedraaid op mijn pc voor de gein, moet zeggen dat hier meer opzit en dat dit ook een heel lekker programma is.
FossaltaStandaard Lid
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
2-3-2004 19:24
Misschien niet helemaal on-topic, maar vond het een beetje onnodig om er en nieuw topic voor te openen.

Ik heb zelf een mp3controller gemaakt van een oud toetsenbord en een zooitje schakelaars ( www.watchit-slv.nl/partypics/overig/nrm/vtt%20board%202.JPG ), maar heb nu een probleem. Vroeger gebruikten wij VTT (Virtual TurnTables) maar hier wordt niets meer aan gedaan (geen updates dus) en de software is al redelijk verouderd. Om het in windows 2000 aan de praat te krijgen moet je al een hoop moeite doen en in XP is het al helemaal niet mogelijk. Ik gebruik voor het draaien 2 geluidskaarten (beide Creative SB Live! 5.1) maar deze synchroniseren niet goed.. probleem dus, want hierdoor kan je niet beatmixen. Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe software, maar hierbij is het wel noodzakelijk dat ik zelf m'n toetenbord indeling kan wijzigen. De volgende software heb ik al geprobeerd, maar voldoet niet aan wat ik er mee wil doen:

- PC-DJ Red en FX
- Mixvibes Pro
- BPM Studio
- Traktor

Wie weet er dus een software pakket waar je zelf de toetsen kunt binden.. (betaald of onbetaald.. maar iig een demo)

Fossalta
RemczeroStandaard Lid
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
2-3-2004 20:15
Atomix kan dat Fossalta.. Echter heeft atomix nou niet echt fijne geluidskwaliteit (word wel steeds beter met elke versie moet ik zeggen). Atomix is alleen geen megaprofi programma ,dus hou daar rekening mee. Voor de rest ken ik geen andere programma's (die de moeite waard zijn) die je niet noemt helaas sad :( (atomix kan ook een 5.1 kaart op 2 stereokanalen aansturen dus dan zijn 2 kaarten niet persee nodig).
PimWStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
2-3-2004 20:48
Misschien is het een optie om in dat toetsenbord intern toetsen door de te leiden naar andere toetsen? De kanaaltjes (voor de stroom) op een toetsenbord zijn redelijk groot, waardoor dit meestal niet zo'n probleem is (zelfs in computer-idee stond ooit een dergelijke workshop, en computer-idee spitst zich nu niet bepaald op de meest technische mensen hetgeen wel iets zegt).

Want om nu over te gaan op andere software, alleen maar omdat je daar wel de toetsenbord-indeling kunt veranderen lijkt me ook niet alles. Op zo'n moment ga je je prioriteiten verleggen, en daar zul je later spijt van krijgen. Grote kans dat je uiteindelijk met een slecht propgramma zit opgescheept.

Misschien een ander ideetje: zou het kunnen zijn dat er speciale drivers voor toetsenborden beschikbaar zijn, waarmee je de toetsenindeling naar eigen keus kunt wijzigen? In dat geval is je probleem natuurlijk snel opgelost :)

edit: ik heb gezocht voor een programmatje om de keybord-layout handmatig te veranderen en ik vond uiteindelijk deze website (ik kon verder geen informatie hierover vinden): www.klm.freeservers.com/
Ik heb het eens geprobeerd met de 'medium' versie. In kladblok/word e.d. werkt het prima, maar in Pcdj Red bijv. weer niet (i.i.g. niet bij mij). Misschien dat de betaalde '2000' versie het wel goed doet onder Pcdj, maar ik denk zelf van niet.
FossaltaStandaard Lid
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
2-3-2004 23:21

PimW schreef:

Misschien is het een optie om in dat toetsenbord intern toetsen door de te leiden naar andere toetsen? De kanaaltjes (voor de stroom) op een toetsenbord zijn redelijk groot, waardoor dit meestal niet zo'n probleem is (zelfs in computer-idee stond ooit een dergelijke workshop, en computer-idee spitst zich nu niet bepaald op de meest technische mensen hetgeen wel iets zegt).
Dat is nou net niet de bedoeling... Hier een foto van toen ik bijna klaar was ( fossalta.xs4all.nl/utils/newline/controller.jpg ) zoals je ziet is het redelijk netjes afgewerkt... nu moet ik alleen nog ff tie-rappen en een aansluiting voor de PS2 maken. Om de vraag maar even voor te zijn... Ik heb er tevens een USB toetsenbord aanhangen, zodat ik ook gewoon kan typen ;)

PimW schreef:

Want om nu over te gaan op andere software, alleen maar omdat je daar wel de toetsenbord-indeling kunt veranderen lijkt me ook niet alles. Op zo'n moment ga je je prioriteiten verleggen, en daar zul je later spijt van krijgen. Grote kans dat je uiteindelijk met een slecht propgramma zit opgescheept.
Toetsenbord indeling in VTT is prima, maar de synchronize niet.. ik heb er op wijlen mijn laptop nooit problemen mee gehad, maar op m'n P4 dus wel :(

PimW schreef:

Misschien een ander ideetje: zou het kunnen zijn dat er speciale drivers voor toetsenborden beschikbaar zijn, waarmee je de toetsenindeling naar eigen keus kunt wijzigen? In dat geval is je probleem natuurlijk snel opgelost :)
Heb ik idd ook aan gedacht, maar dat gaat ook niet volledig werken... namelijk zijn in de bovengenoemde software niet alle belangrijke functies ook aan een key verbonden.

Wat betreft atomix... dat zal ik morgen even uitproberen, ga nu slapen ;) Wat ik misschien ook nog kan proberen is om zelf software te maken... maar ja.. tijd???... dat blijft toch een probleem.. angry

Fossalta

Terug naar forum Reageer (zonder quote)