PCDJ FX: iemand ervaringen?
(106 reacties. Pagina 4 van 11)Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 27-2-2004 18:19 |
ja die zit erop, moet je even ind e handleiding kijken ;) hoe en wat maar het zit erop. | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 27-2-2004 20:21 |
Oke, kijk ik daar even. Ik weet voorlopig genoeg. Bedankt allemaal | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 27-2-2004 20:32 |
QuincMan is helaas niet helemaal correct. Op PCDJ zit geen mogelijkheid om zelf toetsen toe te wijzen. Wel kan het volledige programma via het toetsenbord bediend worden. De controller is dus niet echt nodig maar werkt gewoon veel makkelijker (net als een dubbele CD speler). De lay-out is gelijk aan de DAP 800D MKII (www.new-line.nl/v/11004 (en vele anderen)), waarschijnlijk zelfs precies het zelfde apparaat, alleen de DAC-2 is omgebouwd zodat hij de software kan aansturen. Lucas | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 27-2-2004 20:53 |
dan heb ik iets te vluchtig gekeken inde handleiding ;) nou ja kheb volgende week een demo, zal ervaringen posten | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 27-2-2004 21:25 |
Dat vind ik erg jammer ,omdat je dan toch persee die controler moet kopen. Wel past de controler mooi in mijn setje ,want ik heb een jb-systems cd560 (djdj.nl/cat/l/cd560b.jpg ) die ook dezelfde indeling heeft. | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 27-2-2004 21:56 |
remczero schreef: Dat vind ik erg jammer ,omdat je dan toch persee die controler moet kopen. Wel past de controler mooi in mijn setje ,want ik heb een jb-systems cd560 (djdj.nl/cat/l/cd560b.jpg ) die ook dezelfde indeling heeft.Download anders vast de handleiding van PCDJ: www.pcdj.com/Manuals/RED-MANUAL.pdf Vanaf pagina 152 vind je de keyboard shortcuts. En ja, ook de cd650 gebruikt dus de zelfde controller. Een Koreaanse massa product dus. Dat verklaart ook direct waarom hij zoveel goedkoper is dan de controllers van BPM studio. Dit was een bestaande controller die alleen wat moest worden aangepast, dus veel minder ontwikkeling kosten. Naar wat ik weet heeft BPM studio de controllers helemaal zelf ontwikkeld en gefabriceerd, vandaar de (overigens terechte) hogere prijs. Lucas | |
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 27-2-2004 23:58 |
Er valt zeker goed te werken met pcdj red m.b.v. het toetsenbord. Alleen, zoals Fracktone al zegt, de ideale oplossing is het niet. Ik heb zelf nog nooit met de DAC-2 controller gewerkt maar ik geloof direct dat het een verademing is t.o.v. het toetsenbord Ik erger me vooral aan de manier van cue-points scherp stellen met het toetsenbord(da's een crime en het werkt op mijn zenuwen ). Ook beatmatchen gaat wat omslachtiger met een toetsenbord dan met een jog-dial (logisch natuurlijk). Misschien komt dat laatste ook wel omdat ik eigenwijs ben en pcdj NOOIT de bpm laat berekenen (toen ik begon met mixen met Pcdj, wou ik leren beatmatchen, zodat ik niet afhankelijk zou worden van bpm-meters. In al mijn mp3-tags staat dus netjes '0 bpm'). Laat ik nu niet te negatief klinken, het kan namelijk best wel met een toetsenbord. Het werkt alleen net wat omslachtiger. | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 1-3-2004 18:57 |
Zo, op de PA markt heb ik een NIEUWE DMC controller weten te bemachtigen, en ik moet zeggen dat ding werkt veel fijner als een toetsenbord. Zeker een aanrader dus. Ik heb er eigenlijk maar 1 minpuntje ontdekt, en dat is dat de faders kraken. (maar ik neem aan dat dat teverhelpen is). Verder doet ie alles wat ie moet doen en je hebt letterlijk geen muis of toetsenbord meer nodig. (ook omdat je met je jogweel nummers kunt selecteren) Er zitten veel dubbele knoppen op dus dat is even wennen, maar als je het onder de knie hebt dan kun je alles wat met een gewone cdspeler ook kan! Maar kan iemand mij vertellen wat er anders is aan de DAC tov de DMC. Want de DMC kan hardwarematig alles besturen wat PCDJ RED kan. Maar misschien heeft FX meer functie's? | |
Maar dat is MIJN mening... | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 1-3-2004 19:20 |
Ik wilde iedereen (en met name Fracktone) even bedanken voor de berichten, leer heel wat bij. Punt is wel dat ikzelf net nieuwe Axis 8 spelers heb en deze werken naar mijn mening net ff lekkerder dan een 19" controler omdat je wat meer ruimte hebt. Het enige wat ik dus zo balezat ben is om constant nieuwe cd's te moeten branden, vandaar dat ik me aan het orienteren ben op gemakkelijkere dingen. Overigens las ik ook op de Stanton site dat ze een final scratch maar dan voor cd's hebben, is toch ook niet oninteressant voor mij... | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 2-3-2004 09:41 |
Roytje, Een "NIEUWE" DMC-1 is niet mogelijk, Numark maakte de DMC in opdracht en onder licentie van Visiosonic (PCDJ). De productie is echter al ruim anderhalf jaar geleden gestaakt. Er zijn echter nog wel nieuwe te koop maar dat zijn meestal controllers die nog ergens in een magazijn liggen. De kwaliteit hangt dan vaak af van hoe ze zijn opgeslagen (vocht e.d.) Dit verklaart dan ook waarom je faders kraken, dit komt waarschijnlijk door corrosie. Is vaak te verhelpen met contact spray. Het grote verschil met de DAC-2 is dat de DAC-2 op de USB poort aangesloten kan worden (dus niet meer serieel) en dat hij een knop meer heeft waardoor er meer functies beschikbaar zijn (met name voor FX). Ook is de jog wheel verbeterd, de DMC heeft soms nog wel eens last van contact dender waardoor hij niet meer wil scrollen door de playlist (hij springt steeds weer terug en weet niet welke kant hij op moet)Numark geeft hier geen garantie op en wilde hier ook niets aan doen. Als dit probleem ontstaat dan kun je dat (tijdelijk) oplossen door de knoppen los te halen en nieuw vet in assen te spuiten (Geen WD40 ofzo want dat ontvet juist) of een nieuwe chip te plaatsen (door een andere firma gemaakt). Het voordeel van de nieuwe chip is dat de controller dan ook voor andere software gebruikt kan worden (zoals mixvibes). Verder kun je met de DMC-1 ook PCDJ FX goed bedienen maar je mist een paar functies vanwege één knop minder. DJ Tim, Ik weet niet wat makkelijker te bedienen is, het nadeel van losse CD spelers is dat ze meer ruimte in nemen. Bij dubbele CD spelers kun je de bediening op een andere plaats (b.v. onder je mixer)plaatsen. Het is denk ik een kwestie van ruimte en smaak. Het voordeel van losse CD spelers is dat ze vaak iets beter zijn en meer functies hebben (Ik heb het dan met name over de duurdere spelers). Nog een voordeel is dat als er één stuk gaat je altijd de andere nog kunt gebruiken. Als er iets van een dubbele stuk gaat moet je ze beide voor garantie/reparatie wegsturen. Wat de CD scratch betreft, Dit kan binnen kort (het is wachten op de vinyl pers boer)ook met PCDJ scratch, en nog veel goed koper ook, je kunt gewoon de time code van het vinyl op een CD branden, PCDJ scratch heeft echter een nieuwe technologie ontwikkeld waardoor ook needle dropping (position) mogelijk is. Uitgebreid verslag volgt zodra ik ze binnen heb, ik verwacht dat ze vandaag of morgen naar Nederland verzonden worden. Lucas | |