budget lichshows
(20 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-12-2003 Laatste: 2-8-2014 Berichten: 713 | 24-2-2004 19:30 |
als ik naar de sites van verschillende drive-in's kijk zie ik dat je keuzes kan make uit verschillende dj en licht shows dit las ik op de site van Tom: Als u denkt: "Met een kleine show van een prijsstunter red ik het wel", en het valt dan tegen; dan hoort u meestal achteraf: "Dan had u maar onze grotere show moeten nemen." Bij ons hoeft u die keuze niet te maken. Wij vinden dat u altijd een goede show moet hebben Compleet met een perfecte geluidsinstallatie, een schitterende lichtset, met diverse licht effecten en rook daar sluit ik mij volledig bij aan,ik heb nu 3scans en wat effecten.Warom zouw ik die niet meenemen i.p.v. gewoon 8parren je moet natuurlijk niet te veel meenemen voor maar 50man ofzo maarja er zijn misschien veel mensen die denken "dit is het goedkoopst laten we dat nemen" en dan kan het natuurlijk hard tegenvallen. Is er iemand met nog een andere meening? | |
exit night into LIGHT | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 24-2-2004 20:11 |
Ja. Voor elk budget een gepaste disco, uiteraard met advies over de te kiezen show (kijkende naar de kenmerken van het feest). | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 24-2-2004 20:16 |
"Voor elk budget een gepaste show" klinkt leuk, maar wat bespaart het mij als ik een lichteffectje of een par-barretje in de berging laat staan (behalve een beetje moeite en twee stuivers lampslijtage)? Met andere woorden: wordt het nou wel zoveel goedkoper met wat minder licht of geluid? | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 24-2-2004 20:26 |
Ja. Een paar parren is tot daar aan toe; die zijn immers minder schade gevoelig tijdens een showtje. Een grote show met truss en scans vind ik wat anders. Niet alleen gezien de eventuele extra onkosten, maar vooral voor de professionele uitstraling en consequentie naar klanten (zelfde prijs voor zelfde installatie). | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 24-2-2004 22:59 |
Je moet uitkijken wat je voor welke prijs geeft. als je een complete drive-in show met scans en parren en alle toeters en bellen meegeeft voor bijvoorbeeld de helft of een derde van de normale huurprijs moet je wel onthouden dat die mensen diezelfde show voor datzelfde lage bedrag opnieuw verwachten, als je ze danz egt dat het duurder wordt dan kan het wel eens zijn dat ze toch naar een ander stappen omdat ze je niet meer zo vertrouwen. een vaste prijs is vaak even belangrijk als een goede show. | |
Olé Olé heb nu ok AD! | |
René_MasterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2004 Laatste: 12-5-2008 Berichten: 40 | 24-2-2004 23:09 |
Bij ons (Purple Group) kun je een budget opgeven, maken wij een mooie show, of andersom, hun vragen moie show, wij geven een prijs, makkelijk zat. En tjah de meeste particulieren kiezen toch maar voor een ander bedrijf, maar de bedrijfwen betalen gerust al 9000 en dan spreken we alleen nog maar over 4meter truss, waarbij nog veel meer rigging komt en dan hebben we het nog niet over het licht en geluid gehad... | |
- | |
JoepvandemortelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 170 | 25-2-2004 00:29 |
Een klant kan vragen; hoeveel kost een show voor die ruimte, dat publiek, die dj enz,enz. Voor ons is het dan zaak een offerte te maken (meestal op basis van verhuurprijzen). De klant is er dan altijd van verzekerd een passende show te krijgen. Een klant kan ons ook vragen; Wat krijg ik voor .... Euro? De kans zit er dan altijd in dat je met een kleine show moet komen opdraven en er eigenlijk een grote show nodig was geweest. Iets wat helaas nog zeer vaak voorkomt. Wij proberen hier op in te spelen door altijd naar omstandigheden te vragen. Bv. de grote van de ruimte en het verwachte publiek. Wij plaatsen dus geen kleine set voor 500 man. Waarom niet? Juist omdat wij denken dat we geld kunnen verdienen met opdrachten te weigeren. Voorbeeldje, een eigenaar van een cafe benaderd ons voor het neerzetten van een show voor 200 man. Budget 100 Euro. Wij geven aan dat wij voor dit bedrag geen passende set kunnen leveren. Echter een concurent, met alle respect, zegt dit wel te kunnen leveren. Hij woord dan ook ingehuurd voor deze avond. Echter, in de practijk bleek de set behoorlijk te kort te komen. Resultaat, de eigenaar krabt zich een achter de oren en komt tot de conclusie dat het budget tog wel wat hoger moet zijn. En dan komen wij weer in beeld. Ik ben dus nog altijd van mening dat je nooit een show moet neerzetten waar je zelf niet achter staat. Voornamelijk op het gebied van geluid vind ik dat niet bezuinigd moet worden. En als iemand dezelfde set kan neerzetten voor een scherpere prijs, dan word het tijd dat we naar onze prijzen gaan kijken en eventueel gaan aanpassen. En wat betreft het meneemen van wat extra apparatuur, een extra microfoon bij een set van 500 Euro is natuurlijk geen probleem. Echter 4 scans meenemen bij een set van 150 euro vind ik belachelijk. Feit is wel dat wij het toch voornamelijk van de zakelijke sector moeten hebben. Particulieren kiezen meestal voor een goedkopere drive-in. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 25-2-2004 00:53 |
Joep, ik ben het helemaal met je eens, voor niets gaat de zon op, vandaar ook dat ik alleen een complete show neerzet als men mij wil huren, dat uitkleden om de prijs te drukken, straalt alleen maar op jezelf verkeerd af tijdens zo'n avond. Als je er staat met te kort geluid of licht, dan vinden ze je drive-in slecht, en dat doet snel de ronde.... Beter af en toe een avondje af slaan, dan uitkleden. Ik vind ook dat als we er eenmaal zijn, en de boel moeten neerzetten, dat die paar effectjes ophangen aan een statief ook niet zoveel extra werk meer is. Je hebt natuurlijk gelijk dat er een verschil komt als je 6 moving heads moet gaan neerzetten, das een stapje hoger, met een bijkomend kostenplaatje. Victor verhuurt zich ook als losse lasershow op feestavonden, dan staat er verder al een andere disco. Das dus een mooi voorbeeld van een extra die je kan boeken. Maar voor een gewone disco show, moet het wel een beetje kloppen met het verwachtingspatroon van je publiek, en moet er zeker niet te weinig geluid zijn, dat vind ik het ergste. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 25-2-2004 09:41 |
Ik had het niet beter kunnen zeggen dan Joep en Tom. Nou is het wel zo dat wij tegenwoordig ook een wat goedkopere show verhuren. Eenvoudiger geluid, minder licht (maar nog steeds 12 parren en 4 moving heads). De besparing zit hem er dan in dat ik een mannetje minder kan meenemen. Nogmaals: een barretje of scannetje thuislaten bespaart mij bijna niets. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 25-2-2004 11:46 |
Een klant die zegt een vast budget te hebben en vraagt of wij daar een passende show voor willen maken, moet bij mij nog komen. Veelal hebben ze feestje voor X personen, en kijken vervolgens op onze site. Daar staat netjes aangegeven voor hoeveel personen een disco is en vooral waar de nadruk op gelegd is (veel geluid, weinig licht, etc.) Het meenemen van een extra microfoon of extra parren voor een playbackshow moet "sporadisch" kunnen om het geheel compleet te maken. Maar het moet geen vaste prik worden --> en dan vooral door de consequentie naar klanten (zelfde installatie, zelfde prijs. Dus uiteindelijk praten we hier allemaal over hetzelfde. De één neemt wat meer lichteffecten en geluid mee, de ander wat minder. Maar extra's zijn dus vaak bijna kostenloos te boeken. | |